Gå til innhold

Fremfall av blære


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med fremfall? 

Først og fremst blæra som er problemet her, den kommer ned som er kul i skjedeåpningen etter tunge løft/hardt arbeid. 

Er operasjon beste løsning, eller kan det fungere fint å få satt inn en ring?

Venter på time til gynekolog.

 

Anonymkode: 5b7f3...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Fortsetter under...

Jeg har operert for cyctocele..

Mener det var blæra som var problemet. Husker ikke helt. 
Jeg fikk beskjed om at det var best med operasjon i mitt tilfelle 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.1.2021 den 11.33):

Noen som har erfaringer med fremfall? 

Først og fremst blæra som er problemet her, den kommer ned som er kul i skjedeåpningen etter tunge løft/hardt arbeid. 

Er operasjon beste løsning, eller kan det fungere fint å få satt inn en ring?

Venter på time til gynekolog.

 

Anonymkode: 5b7f3...bdc

Ble operert, prøvde ring og syntes det var pyton. Operasjon var den eneste løsningen for meg. Husker ikke hvor lenge jeg var innlagt, 2 netter kanskje? Var sykemeldt en ukes tid med løfteforbud 2-3 uker. Har ikke angret på operasjonen og har like god følsomhet i skjeden i ettertid, det er vel 19 år siden tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble operert for rektoscele i 2006. Veldig fornøyd. Passer likevel på å knipe bekkenbunnsmuskulaturen når jeg skal løfte eller presse tungt (trener styrketrening).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.1.2021 den 11.33):

Noen som har erfaringer med fremfall? 

Først og fremst blæra som er problemet her, den kommer ned som er kul i skjedeåpningen etter tunge løft/hardt arbeid. 

Er operasjon beste løsning, eller kan det fungere fint å få satt inn en ring?

Venter på time til gynekolog.

 

Anonymkode: 5b7f3...bdc

Hei! Jeg ble operert for cystosele/blærefremfall grad 2 og tvt samtidig for snart tre uker siden. Operasjonen gikk fint og er smertefri nå. Skal til kontroll om et par måneder. Jeg prøvde aldri ring,  og det var faktisk heller ikke et tema. Men tror det kan ha sammenheng med at jeg uansett skulle sette inn tvt og siden graden av fremfall var så lav, så var det kun et lite ekstra-inngrep. Hvordan gikk det med deg?

Anonymkode: 483bb...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...