Gå til innhold

Bipolar lidelse type 2 med psykose eller schizoaffektiv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen? Om man har bipolar lidelse type 2 samt psykosesymptomer både i depressive faser og ellers. Går det an å ha bipolar lidelse type 2 i en schizoaffektiv lidelse, eller i tillegg til en psykoselidelse? Eller er psykosesymptomer et vanlig symptom ved bipolar lidelse type 2? 

Anonymkode: bd84a...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, kupton skrev:

Jeg synes dette kan minne om schizoaffektiv. 

Tusen takk. Har prøvd å lese litt rundt men synes det er fryktelig forvirrende. Skal bringe min bekymring opp neste gang vi pårørende får være med. Er min datter det gjelder. 

ts 

Anonymkode: bd84a...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er datteren din? Er det pga tidligere rusbruk hun har fått dette eller mulig genetisk?

Anonymkode: b94dc...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er datteren din? Er det pga tidligere rusbruk hun har fått dette eller mulig genetisk?

Anonymkode: b94dc...ce3

Hun er i tidlig 20-årene. Jeg vet hun har tatt rusmidler før, men dette har vært i forbindelse med hypomani. Lidelsen/symptomene kom før rusbruken. Min far/hennes morfar har bipolar lidelse type 1 og kan bli psykotisk når han er manisk, men symptomene forsvinner når han får stabilisert seg på medisiner. Min datter er dog tydelig preget av auditive hallusinasjoner utenfor hennes depressive faser også, noe som bekymrer meg. Hun har aldri vært i psykose eller innlagt. TS

Anonymkode: bd84a...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...