Gå til innhold

grensepsykose


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan man leve med grensepsykose uten å bli psykotisk, eller ender man alltid opp med psykose en eller annen gang om man har grensepsykose? Eller kan man bli kvitt symptomene uten behandling? 

Anonymkode: 481d7...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan man leve med grensepsykose uten å bli psykotisk, eller ender man alltid opp med psykose en eller annen gang om man har grensepsykose? Eller kan man bli kvitt symptomene uten behandling? 

Anonymkode: 481d7...e73

Jeg har hatt grensepsykoser, men ble bare psykotisk i et lite minutt før det ga seg gradvis igjen. Jeg brukte ingen medisiner, men da kom symptomene veldig ofte tilbake. Etter å ha stått på antipsykotika over en tid har jeg bare unntaksvis kjent noen symptomer på grensepsykose. Prøv stressreduksjon og pass på å få nok hvile samt få litt styr på eventuell angst før du medisineres er mitt råd.

Anonymkode: f0ce4...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt grensepsykoser, men ble bare psykotisk i et lite minutt før det ga seg gradvis igjen. Jeg brukte ingen medisiner, men da kom symptomene veldig ofte tilbake. Etter å ha stått på antipsykotika over en tid har jeg bare unntaksvis kjent noen symptomer på grensepsykose. Prøv stressreduksjon og pass på å få nok hvile samt få litt styr på eventuell angst før du medisineres er mitt råd.

Anonymkode: f0ce4...545

Ossen merket du at du var psykotisk i det minuttet? 

Anonymkode: ecefa...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ossen merket du at du var psykotisk i det minuttet? 

Anonymkode: ecefa...f52

Jeg mistet virkelighetsoppfatningen, hadde vrangforestillinger og trodde at jeg var i ett med vesener fra verdensrommet. Har du noen slike symptomer?

Anonymkode: f0ce4...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I et minutt? 

Anonymkode: 3407a...db8

Den korteste grensepsykosen varte omtrent 1 minutt, men med stadig tilbakevendende symptomer. Den lengste varte i intensitet over dager. Etter å ha startet med medisiner har det nesten vært helt borte.

Anonymkode: f0ce4...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt grensepsykoser, men ble bare psykotisk i et lite minutt før det ga seg gradvis igjen. Jeg brukte ingen medisiner, men da kom symptomene veldig ofte tilbake. Etter å ha stått på antipsykotika over en tid har jeg bare unntaksvis kjent noen symptomer på grensepsykose. Prøv stressreduksjon og pass på å få nok hvile samt få litt styr på eventuell angst før du medisineres er mitt råd.

Anonymkode: f0ce4...545

Jeg sliter heldigvis ikke med vrangforestillinger. Hender jeg blir litt paranoid i perioder med mye stress og spesielt når jeg er deprimert, men ellers er det hovedsakelig stemmene som påvirker meg mest. Har takket nei til medisiner, så lurte på om det kanskje kunne hende at stemmene gikk bort av seg selv. Er litt redd for å bli psykotisk i fremtiden også, selv om jeg ikke tror det kommer til å skje. Jeg har en veldig god sykdomsinnsikt, og det tror jeg ikke er vanlig hos de med psykose. 

Anonymkode: 481d7...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter heldigvis ikke med vrangforestillinger. Hender jeg blir litt paranoid i perioder med mye stress og spesielt når jeg er deprimert, men ellers er det hovedsakelig stemmene som påvirker meg mest. Har takket nei til medisiner, så lurte på om det kanskje kunne hende at stemmene gikk bort av seg selv. Er litt redd for å bli psykotisk i fremtiden også, selv om jeg ikke tror det kommer til å skje. Jeg har en veldig god sykdomsinnsikt, og det tror jeg ikke er vanlig hos de med psykose. 

Anonymkode: 481d7...e73

God sykdomsinnsikt betyr veldig mye og da kan du prøve deg litt fram først tror jeg. Snakk med behandleren om hvordan du best kan gjøre det. Lykke til.

Anonymkode: f0ce4...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...