Gå til innhold

Det er nok ALS


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Jeg besvimte i går. Jeg skulle reise meg og plutselig ligger noe strødd foran meg. så jeg har tydeligvis prøvd å holde meg fast i noe. Men jeg hadde gjort pusteøvelser først da. Men jeg føler meg då deprimert noen ganger at jeg føler kroppen lammes. Jeg klarer å bevege meg uten problemer men tør ikke helt å glede meg over det lenger for jeg tror jeg også får ALS snart. Hvorfor skulle jeg ikke det? Naturen er så ubrukelig, menneskekroppen også for vi blir bare syke. Forbanna sykdom hele tiden. Jeg tror kanskje jeg straffes for å prøve å få det bra. Jeg har også litt skeiv rygg, ligner skoliose. De fleste er rette og har nornal psyke. Det er vi med slike skavanker...vi ligger vel i risikosonen for å få det meste annet og. Vits å glede seg til livet egentlig? I det livet kanskje begynner å bli bra som kommer als’en. For man skal ikke ha det fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Jeg besvimte i går. Jeg skulle reise meg og plutselig ligger noe strødd foran meg. så jeg har tydeligvis prøvd å holde meg fast i noe. Men jeg hadde gjort pusteøvelser først da. Men jeg føler meg då deprimert noen ganger at jeg føler kroppen lammes. Jeg klarer å bevege meg uten problemer men tør ikke helt å glede meg over det lenger for jeg tror jeg også får ALS snart. Hvorfor skulle jeg ikke det? Naturen er så ubrukelig, menneskekroppen også for vi blir bare syke. Forbanna sykdom hele tiden. Jeg tror kanskje jeg straffes for å prøve å få det bra. Jeg har også litt skeiv rygg, ligner skoliose. De fleste er rette og har nornal psyke. Det er vi med slike skavanker...vi ligger vel i risikosonen for å få det meste annet og. Vits å glede seg til livet egentlig? I det livet kanskje begynner å bli bra som kommer als’en. For man skal ikke ha det fint

Hvilke pusteøvelser, kan du ha hyperventilert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
10 minutter siden, Villanda skrev:

Kan det ha vært grunnen til at du besvimte? Heller en ALS?

Ja men jeg leser om als og det er noe jeg ikke ser bort fra at jeg får. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Ja men jeg leser om als og det er noe jeg ikke ser bort fra at jeg får. 

Nei, det er ingenting en kan se helt bort fra at en får egentlig. Har noen i familien det siden du tenker så mye på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
6 minutter siden, Villanda skrev:

Nei, det er ingenting en kan se helt bort fra at en får egentlig. Har noen i familien det siden du tenker så mye på det?

Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
6 minutter siden, Villanda skrev:

Nei, det er ingenting en kan se helt bort fra at en får egentlig. Har noen i familien det siden du tenker så mye på det?

Forbanna ubrukelige natur! Hcorfor må vi være utstyrt med anlegg for å få så mye dritt? Hurra for livet!! Vi lærer at det skal bli fint, men egentlig bare dritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 90tallsbarn skrev:

Forbanna ubrukelige natur! Hcorfor må vi være utstyrt med anlegg for å få så mye dritt? Hurra for livet!! Vi lærer at det skal bli fint, men egentlig bare dritt

Tror ikke du trenger å sammenligne ditt eget liv med hvordan det er å ha ALS. 

Anonymkode: d99f6...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke du trenger å sammenligne ditt eget liv med hvordan det er å ha ALS. 

Anonymkode: d99f6...6e7

Dette var ikke sammenligning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, 90tallsbarn skrev:

Forbanna ubrukelige natur! Hcorfor må vi være utstyrt med anlegg for å få så mye dritt? Hurra for livet!! Vi lærer at det skal bli fint, men egentlig bare dritt

Hvis vi ikke hadde fått så mye dritt, hadde vi jo aldri dødd. Hadde ingen dødd, hadde det vært en helvetes mye mennesker her. Als er en veldig sjelden sykdom, så jeg tror ikke du trenger bekymre deg nevneverdig for det. Men jeg skal ikke si noe. Jeg kjenner altfor mange som har/har hatt kreft. Eller sykdommer som ender med utlagt tarm. Det er skremmende at jeg faktisk vet om 4 stykker med pose på magen. Altså, jeg kjenner ikke så jævlig mange folk liksom. Selv blir jeg snart 40 og plutselig kommer sikkert alle mulige sykdommer og angriper meg. Jeg er ikke redd for å dø, men jeg er redd for langvarig sykdom, sykehus, smertefulle undersøkelser og behandlinger. Da vil jeg mye heller dø. Så nå har jeg begynt å fundere på hvor lenge det er forsvarlig å ha hund. Den bør jo helst ikke overleve meg. Så burde jeg klare meg uten fra jeg er f.eks 60 år? Skal jeg sette en strek over hele livet når jeg blir 60? Hvor gammel blir jeg før det blir så mye dritt at jeg ikke gidder mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Trine skrev:

Skal jeg sette en strek over hele livet når jeg blir 60? Hvor gammel blir jeg før det blir så mye dritt at jeg ikke gidder mer?

Det synes jeg du skal vente 20 år med å gruble over.

Jeg er over 60 og foreløpig ikke angrepet av noe som helst, selv om jeg trolig har levd mindre sunt enn du har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, laban skrev:

Det synes jeg du skal vente 20 år med å gruble over.

Jeg er over 60 og foreløpig ikke angrepet av noe som helst, selv om jeg trolig har levd mindre sunt enn du har. 

Jeg har et elendig kosthold da. Blir gæren i magen av for mye grønnsaker. Hmm, er det riktig å skrive både grønsaker og grønnsaker? Bestefar var det ikke noe alvorlig med før han var godt oppi 80-åra, han ble frisk da. Men jeg vil ikke ha tarmkreft 😕 Farmor ble 89, mener jeg. Men var på sykehjem de siste 2 åra eller noe sånn. Fikk slag. Mormor døde da hun var 77 år, så det var jo egentlig ganske tidlig. Men hun var bare skikkelig dårlig i tre uker ca, så hun slapp ihvertfall å lide veldig lenge. Hun var god og rund da, men man får vel ikke kreft av det? Mamma og pappa er 62 og 65, og jeg klarer fortsatt dra de med på sånne langt utenfor stier-turer. Den dagen jeg ikke klarer gå på skogstur, da tar jeg natta for godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Trine skrev:

Hmm, er det riktig å skrive både grønsaker og grønnsaker?

Ja, men grønsaker er nynorsk og grønnsaker bokmål...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, laban skrev:

Ja, men grønsaker er nynorsk og grønnsaker bokmål...

Aha, jeg skrev først grønsaker, men syns det så feil ut, så da måtte jeg sjekke om google godtok grønnsaker også. Men da var det jo en logisk forklaring til det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg. Jeg har jobbet med ALS pasienter og kan betrygge deg med at besvimelse ikke er et av symptomene. Lammelser og ufølsomhet, nummenhet og vanskeligheter for å prate er gjerne noen av symptomene, men ikke nødvendigvis en ALS symptom. Denne sykdommen er veldig sjelden, spes i din aldersgruppe. 

Alle frykter de verste sykdommene. Det gjør jeg også. Men hvorfor skal vi lete etter feil? Husk og ikke minst tenk på livet du lever akkurat nå. Du er nok frisk, men bekymrer deg. 

Besvimelse kan være så mye. Gå til legen og sjekk blodverdiene dine. Kanskje legen kan roe deg for angst for sykdommer? Vi lever alke i frykt i hver sin grad. 

Kvinne32

Anonymkode: b9594...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Men nå synes jeg det hadde vært på sin plass om jeg fikk ALS. Jeg har ønsket å se meg selv forsvinne lenge, fordi jeg ikke klarer å bli noe. jeg er bare hun der søppelet. oppfyller bare negative ting, jeg oppfyller liksom ikke noe der ting kreves. Jeg lurer på hvordan det er å like seg selv jeg... det eneste jeg ønsker nå er å se meg selv visne bort, for jeg klarer da faen ikke annet enn å være det jeg er.. og det vil jeg jo ikkke være. jeg hater alt fra navnet jeg fikk av foreldrene mine til bursdagen min. hater måneden jeg er født fordi jeg er født i den... og så klaffer stjernetegnet mitt aldri med de jeg liker. som vanlig er de  for bra for meg. folk med karisma... jeg er jo mer slik monoton faenskap. klarer ikke å få jobb særlig lett og er et kjedelig begrensa menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...