Gå til innhold

Noen som har erfaring med ISTDP teriapi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med ISTDP teriapi? Hvordan fungerte det for deg? Jeg har veldig dårlig kontakt med følelsene mine, er dette noe ISTDP kan hjelpe på?

Anonymkode: b5fe6...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mest effektive terapien jeg har vært borti. Men også veldig krevende. Det som skjer i deg og mellom deg og terapeut er i fokus. Du får hjelp til å se hva du gjør for å holde følelsene dine unna og gradvis kan du begynne å kjenne på følelsene isteden for å holde de unna. 

Anonymkode: fc6a3...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2021 den 14.20, AnonymBruker skrev:

Mest effektive terapien jeg har vært borti. Men også veldig krevende. Det som skjer i deg og mellom deg og terapeut er i fokus. Du får hjelp til å se hva du gjør for å holde følelsene dine unna og gradvis kan du begynne å kjenne på følelsene isteden for å holde de unna. 

Anonymkode: fc6a3...b0d

Så bra. Kan jeg spørre om det tok lang tid fra du begynte i terapi og til du begynte å kunne kjenne på følelser?

Anonymkode: b5fe6...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Vanskelig å svare på - det skjedde jo ikke på ett tidspunkt, men gradvis og hele tiden mer. Du får jo hjelp til å hente frem de følelsene som ligger under angsten, først ved å sette ord på angsten og kjenne hvilke situasjoner den skrur seg på og deretter undersøke hvilke følelser som ligger under angsten. Ofte er de følelsene for vonde å kjenne på og da skrur angsten seg på for fullt og så stopper man opp. Etterhvert takler man å kjenne på følelsene uten at angsten skyter i været. Det er en prosess som går i sirkel hele behandlingen på en måte. 

Anonymkode: fc6a3...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.1.2021 den 15.31, AnonymBruker skrev:

 Vanskelig å svare på - det skjedde jo ikke på ett tidspunkt, men gradvis og hele tiden mer. Du får jo hjelp til å hente frem de følelsene som ligger under angsten, først ved å sette ord på angsten og kjenne hvilke situasjoner den skrur seg på og deretter undersøke hvilke følelser som ligger under angsten. Ofte er de følelsene for vonde å kjenne på og da skrur angsten seg på for fullt og så stopper man opp. Etterhvert takler man å kjenne på følelsene uten at angsten skyter i været. Det er en prosess som går i sirkel hele behandlingen på en måte. 

Anonymkode: fc6a3...b0d

Skjønner. Takk for svar!

Anonymkode: b5fe6...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...