Gå til innhold

Hva kan grunnen være til at så mange autister er så ensomme og deprimerte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi sliter vel mye med ensomhet fordi vi er klønete sosialt og ikke fungerer helt som alle andre vil jeg tro? Jeg har høytfungerende asperger og sliter veldig i hverdagen. Det som kan gjøres er jo å prøve å lage et så aspergervennlig liv som mulig, få støtte og hjelp til psykiske plager ( når det er nødvendig ) samt lære seg å leve med det livet man har fått utdelt.

Anonymkode: cf3f9...568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det for min del kan ha noe med at jeg ikke forstår. Jeg går ofte glipp av det som de fleste tenker er underforstått, noe som gjør kommunikasjon vanskelig. Uten en felles forståelse er det krevende å finne kjemi med noen, og jeg ender derfor opp med en følelse av å være alene utenfor.

Anonymkode: 1c19e...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det hadde vært interessant å vite hvor mange som har Asperger eller autisme her. Og andre diagnoser som angst og bipolar og depresjon og shisoaffektiv osv. Kan ikke en av dere glupe hoder lage en undersøkelse på det da? Klarer ikke selv. Hadde vært liddeli artig å få kartlagt hvor mange det finnes pr diagnose syns nå jeg.  

Anonymkode: 825c0...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns det hadde vært interessant å vite hvor mange som har Asperger eller autisme her. Og andre diagnoser som angst og bipolar og depresjon og shisoaffektiv osv. Kan ikke en av dere glupe hoder lage en undersøkelse på det da? Klarer ikke selv. Hadde vært liddeli artig å få kartlagt hvor mange det finnes pr diagnose syns nå jeg.  

Anonymkode: 825c0...5a7

Men hvorfor hadde det vært artig? 

 

Til trådens spørsmål: Jeg vet ikke hvorfor vi er mer sårbar for depresjon, angst, personlighetsforstyrrelser osv. Men det har kanskje med at problemene i livet starter ganske tidlig. Den sårbare delen i oss begynner tidlig å vokse. At man føler seg annerledes, engstelig fordi verden framstår så stor og skummel osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...