Gå til innhold

Meningsmåling, hvilke diagnoser har dere? FLERVALG versjon


AnonymBruker

Meningsmåling, hvilke diagnoser har dere?   

26 stemmer

  1. 1. Meningsmåling, hvilke psykiske diagnoser har dere?

    • Autisme/asperger
      9
    • Depresjon
      9
    • Angst
      12
    • Bipolar 1
      3
    • Bipolar 2
      4
    • ADHD
      3
    • Schizofreni
      3
    • Paranoid PF
      2
    • Schizoid PF
      2
    • Emosjonelt ustabil PF
      2
    • Engstelig PF
      5
    • Narsisistisk PF
      1
    • Andre diagnoser (gjerne skriv i tråden hvilke, kan gjøres anonymt ved å huke av for å skrive anonymt)
      6
    • Jeg er Frisk som en fisk.
      3


Anbefalte innlegg

Lager ny tråd, admins får slette den/de gamle om det blir for spammete ;) 

Hvilke diagnoser har dere som bruker forumet?

Her kan du velge dine diagnoser, kan velge flere, om noen av dine diagnoser ikke er listet kan du skrive med tekst under, dette kan også gjøres anonymt ved å huke av i boksen "skriv som anonym" før du sender innlegget.

Anonymkode: e6d23...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, kupton skrev:

Smakløst

Som i tamt? Du mener man skulle ha gønnet på med flere diagnoser? 

Spøk til side så kan jeg ikke skjønne hvorfor det skulle være noe galt i å spørre om det her. Man svarer jo anonymt

Anonymkode: 50d20...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er poenget...

Anonymkode: 3fa6e...c04

Finnes ikke noe poeng i livet, vi lever lider også dør vi

Hva er poenget i å spørre hva poenget er? huh? Utdyp :) 

5 timer siden, kupton skrev:

Smakløst

Jeg får bare skylde på psykdom da, men jeg kan ikke i min villeste fantasi se hvorfor dette er problematisk, før deg fri til å utdype om du vil for dette skjønner jeg ingenting av :) 

Anonymkode: e6d23...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til angst og depresjon har jeg unnvikende pf, kompleks ptsd, kronisk suicidalitet og kroniske søvnproblemer.

Anonymkode: d6c4e...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I tillegg til angst og depresjon har jeg unnvikende pf, kompleks ptsd, kronisk suicidalitet og kroniske søvnproblemer.

Anonymkode: d6c4e...14a

Her ble liksom lidelsene til en person og ikke bare statistikk. Syntes det var leit å se at et menneske kan ha så mye. Er du i arbeid? 

Anonymkode: 50d20...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her ble liksom lidelsene til en person og ikke bare statistikk. Syntes det var leit å se at et menneske kan ha så mye. Er du i arbeid? 

Anonymkode: 50d20...221

Veldig mange med den forstyrrelsen sliter med de tingene. Jeg har også alt det men er ikke så suicidal, kun når det blir for mye styr. 

Anonymkode: 5fa04...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her ble liksom lidelsene til en person og ikke bare statistikk. Syntes det var leit å se at et menneske kan ha så mye. Er du i arbeid? 

Anonymkode: 50d20...221


Nei, det er jeg ikke. Nå har jeg nok med å overleve hver dag og å gå i behandling.

Anonymkode: d6c4e...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

I tillegg til angst og depresjon har jeg unnvikende pf, kompleks ptsd, kronisk suicidalitet og kroniske søvnproblemer.

Anonymkode: d6c4e...14a

Jeg forstår @kupton som tenker at dette er smakløst - tror jeg. Jeg er enig. For her blir fokuset feil. Man kan velge å være sin egen diagnose og dyrke sin egen lidelse/sykdom i livet, og fokusere på alt som ikke fungerer, men en diagnose er til for å kunne gi en person adekvat hjelp og støtte. Den er ikke ment for å sykeliggjøre personer og fokusere på alt som ikke fungerer. Noen velger å ha den innstillingen til livet også, men da tror jeg også at opplevelsen av livskvaliteten blir deretter. Innenfor det fysiske sykdomsspektere blir man nå sett stygt på om man sier at "jeg er epileptiker" eller "jeg er diabetiker", for man er veldig fokusert på at man er ikke sin egen lidelse - det er noe man har. "Hun har en funksjonsnedsettelse" heter det nå i offentige papirer og ikke "hun er funksjonshemmet". Dette har ikke i like stor grad kommet til psykiatrisk helsevesen, men det er nok bare et tidsspørsmål, for jeg ser det er tendenser. "Jeg er schizofren" eller "jeg er bipolar", men jeg har aldri sett noen si tilsvarende om ADHD og autisme? Det kunne aldri falle meg inn å si at "jeg er dissosiativ syk" - eller hvordan man nå skulle ha ordlagt seg om det...

Igjen, dette har med egen identitet. Ser man på seg selv som en person som er psykisk syk med de begrensninger det innebærer eller ser man på seg selv som "den vanlige mannen i gata" som innehar menneskelige ressurser på godt og vondt? Alle har vi positive og negative (sterke og svake) sider uansett diagnose eller ikke. Som jeg forsøkte å si innledningsvis - det er ikke diagnosen som definerer deg som person. Det er interessene dine, hvem du er, hvem du ønsker å være, hva du faktisk bruker tiden din på osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Eva Sofie skrev:

Jeg forstår @kupton som tenker at dette er smakløst - tror jeg. Jeg er enig. For her blir fokuset feil. Man kan velge å være sin egen diagnose og dyrke sin egen lidelse/sykdom i livet, og fokusere på alt som ikke fungerer, men en diagnose er til for å kunne gi en person adekvat hjelp og støtte. Den er ikke ment for å sykeliggjøre personer og fokusere på alt som ikke fungerer. Noen velger å ha den innstillingen til livet også, men da tror jeg også at opplevelsen av livskvaliteten blir deretter. Innenfor det fysiske sykdomsspektere blir man nå sett stygt på om man sier at "jeg er epileptiker" eller "jeg er diabetiker", for man er veldig fokusert på at man er ikke sin egen lidelse - det er noe man har. "Hun har en funksjonsnedsettelse" heter det nå i offentige papirer og ikke "hun er funksjonshemmet". Dette har ikke i like stor grad kommet til psykiatrisk helsevesen, men det er nok bare et tidsspørsmål, for jeg ser det er tendenser. "Jeg er schizofren" eller "jeg er bipolar", men jeg har aldri sett noen si tilsvarende om ADHD og autisme? Det kunne aldri falle meg inn å si at "jeg er dissosiativ syk" - eller hvordan man nå skulle ha ordlagt seg om det...

Igjen, dette har med egen identitet. Ser man på seg selv som en person som er psykisk syk med de begrensninger det innebærer eller ser man på seg selv som "den vanlige mannen i gata" som innehar menneskelige ressurser på godt og vondt? Alle har vi positive og negative (sterke og svake) sider uansett diagnose eller ikke. Som jeg forsøkte å si innledningsvis - det er ikke diagnosen som definerer deg som person. Det er interessene dine, hvem du er, hvem du ønsker å være, hva du faktisk bruker tiden din på osv.

 

47 minutter siden, merida skrev:

En ting jeg har tenkt mye på etter at jeg startet på en psykoseavdeling, er at pasientene ikke ER diagnosen sin. Alle er forskjellige og har sin egen identitet/personligheten - psykosen er «bare» et symptom(er). Diagnoser er kun et verktøy og en beskrivelse på de plager/symptomer pasientene har. Dette er iallefall min erfaring.

Nå står det jo ettertrykkelig i overskriften Hvilke diagnoser HAR du? Ser virkelig ikke problemet med å fortelle hvilke diagnoser man har. Det kommer jo frem uansett når noen stiller spørsmål om sykdommen sin på siden. Da skriver de om både diagnose og medisiner. Hva er da gæli med å se det statistisk? Alle er jo anonyme også. 

Anonymkode: 50d20...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Nå står det jo ettertrykkelig i overskriften Hvilke diagnoser HAR du? Ser virkelig ikke problemet med å fortelle hvilke diagnoser man har. Det kommer jo frem uansett når noen stiller spørsmål om sykdommen sin på siden. Da skriver de om både diagnose og medisiner. Hva er da gæli med å se det statistisk? Alle er jo anonyme også. 

Anonymkode: 50d20...221

Folk tåler ingen ting i våre dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe problem med å si hvilke diagnoser jeg har, men ser bare ikke det interessante med denne "statistikken" her. Så jeg har bare ikke giddet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...