Gå til innhold

Plages av at jeg synes andre kjører på og slipper unna alt, mens jeg føler meg overvåket hele tiden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet om folk som har fått tak i mye penger på ulovlig vis og folk som klarer å utnytte nav, forsikringer osv, men likevel slipper unna.
Selv har jeg alltid vært lydhør og fått ekstremt dårlig samvittighet så fort jeg bare har gjort en liten ting. Altså, ta en penn fra jobb liksom, kunne få meg til å føle meg storkriminell. Jeg tør heller ikke laste ned musikk via youtube.
Mens de andre bare herjer på, hele livet. 
Men så har vi en ting som feiler meg... det er veldig sjelden, men jeg får impulsive ideer, som å naske, bare for å se om jeg blir tatt med en gang. Jeg gjorde det for 2 år siden, men det var noe så teit som en banan. Jeg gikk i selvbetjeningskassen og det var ingen ansatte i nærheten, og jeg tenkte at jeg skulle se om jeg ble tatt. For å se om jeg har den forbannelsen over meg at jeg blir tatt mens andre er fri. 
Jeg ble ikke det, men jeg hadde mye mye angst etterpå. 
Jeg fikk også samme greia etter en billettkontroll i 2014. Jeg kjørte på studentrabatt da jeg fant ut at de aldri sjekket slik så lenge du så ung ut. Men plutselig kom det kontroll og de spurte om bevis, og jeg betalte for meg. Men jeg begynte å tenke et par dager etter hendelsen, og prøvde å huske hva som stod på den lappen jeg fikk. jeg husker (nsb ser nå saken som oppgjort), men jeg begynte å tenke at jeg kanskje blir etterforsket for bruk av samme rabatt tidligere og. Tenkte at de sikkert ser gjennom alle kameraer for å se hvor jeg har gått på tog og få sjekket hvilket kort jeg brukte. 
En annen gang skjedde det med en fartsboks, for 2 år siden. Jeg var sikker på at jeg kom til å få brev og førerkortet inndratt. Fordi det var en feil på boksen kanskje. Eller jeg kjørte kanskje litt for nærme bilen foran og, og da tenkte jeg at de sikkert ser det.

Dette her er så plagsomt. Jeg føler meg kriminell for ting jeg før gjorde uten bekymringer. 
Mens jeg føler meg bedratt. Fordi ofte skjer det at hun jeg følte var så ordentlig plutselig har gjort et underslag eller noe annet. Dette har skjedd med veldig mange, og jeg føler jeg er den ene dumme som er helt lydhør. 

Anonymkode: 91ac8...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...