Gå til innhold

Funker antipsykotika dersom stemmer og paranoia ikke skyldes psykose?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AP virker alltid på paranoia. På stemmer avhenger det litt av stemmenes natur. Det er ulike årsaker til å høre stemmer.

Hvis det er stemmer som diskuterer, eller det er stemmer som snakker til deg, er det tegn på psykisk lidelse der AP virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kupton skrev:

AP virker alltid på paranoia. På stemmer avhenger det litt av stemmenes natur. Det er ulike årsaker til å høre stemmer.

Hvis det er stemmer som diskuterer, eller det er stemmer som snakker til deg, er det tegn på psykisk lidelse der AP virker.

Hva kan være grunnen til at AP IKKE funket mot paranoia da? (zyprexa) 

Anonymkode: 15cff...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, kupton skrev:

For lav dose?   Hvordan er paranoiaen?

Vet ikke. Jeg gikk på 10mg.

Paraboiaen går ut på at jeg føler alle er imot meg, vil meg vondt, prøver å drepe meg, føler folk forgifter meg, føler meg overvåket hele tiden. Så ganske mye paranoia. Har hatt det sånn i varierende grad i flere år da (uten å gå på medisiner) 

Anonymkode: 15cff...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke. Jeg gikk på 10mg.

Paraboiaen går ut på at jeg føler alle er imot meg, vil meg vondt, prøver å drepe meg, føler folk forgifter meg, føler meg overvåket hele tiden. Så ganske mye paranoia. Har hatt det sånn i varierende grad i flere år da (uten å gå på medisiner) 

Anonymkode: 15cff...2d1

Da skyldes jo dine symptomer psykose. Det du beskriver er psykose. 10mg zyprexa er kanskje ikke nok da. Hvor lenge tok du de?

 

Det kan ta tid å kurere psykose.

Anonymkode: 79f9a...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da skyldes jo dine symptomer psykose. Det du beskriver er psykose. 10mg zyprexa er kanskje ikke nok da. Hvor lenge tok du de?

 

Det kan ta tid å kurere psykose.

Anonymkode: 79f9a...d64

Nei for legen sa at paranoia ikke trenger å skyldes psykose, det kan skyldes traumer også.. 

Anonymkode: 15cff...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lignende paranoia og er pga traumer og mye negative erfaringer og opplevelser. Har aldri hatt psykose og paranoiaen ble verre etter feilbehandling for noen år siden. Har ikke forsøkt medisiner mot det pga motvilje hos DPS. 

Endret av aa-k-j
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, kupton skrev:

Det du beskriver er psykose. Sannsynligvis burde du forsøkt større doser i lengre tid.

Hvordan forklarer du da at legen på dps der jeg er innlagt i en uke nå ikke har nevnt noe om psykose selv etter at jeg har fortalt om alle de paranoide tankene mine? Alt legen snakket om var at "paranoia ikke behøver å skyldes psykose, men kan også skyldes traumer. Og at i og med at jeg ikke merket noe særlig bedring av zyprexa så har jeg neppe psykose og ingen antipsykotikaer funker på meg". 

Anonymkode: 15cff...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan forklarer du da at legen på dps.....

Det har jeg skrevet om noen ganger her, og jeg tror ikke at det tjener noen hensikt om jeg gjentar det .......

Men det har ingenting med deg eller sykdommen din å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, kupton skrev:

Det har jeg skrevet om noen ganger her, og jeg tror ikke at det tjener noen hensikt om jeg gjentar det .......

Men det har ingenting med deg eller sykdommen din å gjøre.

Du og legen min har tydeligvis helt motsatt meninger. Lurer på hvem som har rett... 

Anonymkode: 15cff...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du og legen min har tydeligvis helt motsatt meninger. Lurer på hvem som har rett... 

Anonymkode: 15cff...2d1

Psykologen min sier at det samme som din lege. Jeg har veldig lik paranoia som deg uten å være i psykose. Henger sammen med traumene og mange negative erfaringer og opplevelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg føler alle er imot meg, vil meg vondt, prøver å drepe meg, føler folk forgifter meg, føler meg overvåket hele tiden.

Dette er psykose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, kupton skrev:

Dette er psykose.

Men jeg oppfører meg ganske normalt tror jeg. Jeg ser ikke psykotisk ut. Jeg sitter ikke å stirrer på hallusinasjonene midt i samtalen med legen. Jeg snakker også ganske så sammenhengene, holder tråden osv. (sykepleierne på dpsen sa dette til meg altså at de som var psykotiske pleide å oppføere seg helt annerledes enn meg å snakke usammenhengende osv). 

Anonymkode: 15cff...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sånne tanker og følelser og sist samtale beskrev jeg det for behandleren min. Han skrev i journalen "fremstår ikke psykotisk, men gir uttrykk for paranoide ideer" 

Anonymkode: f145e...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...