Gå til innhold

Blir livet normalt igjen?


Villanda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 minutter siden, Villanda skrev:

Åh.., ser ikke ut som det tar noen ende.. Når kommer den neste mutasjonen? Trur dere vi noen gang kan leve som før?

Merker ingen forskjell, lever akkurat som før.

Anonymkode: 1a0ed...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror viruset vil være med oss i lang tid fremover. Håper det blir i en mindre farlig form. 

Men masker, antibac osv blir en del av hverdagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på akkurat det samme.

Det føles som det aldri tar slutt, men det blir normalt igjen. Noen endringer vil nok stå igjen.

Kanskje det i kommer noe bra ut av det?  Litt bedre hygiene. Mindre forkjølelse og omgangssyke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.., har vel heller ikke så store følger for meg. Jeg trenger ikke være i selskap med flere samtidig. Kan godt møte folk ute. Vennene mine møter jeg jo også på jobb. Bare drittlei bagateller. Håndhygiene, på med munnbind, håndhygiene, av med briller som dugger, på med briller for å se bedre. Gå i sirkler rundt andre på butikken. Av med munnbindet, komme i bilen og ikke ha pose å kaste det brukte munnbindet i.  

Og all håndhygienen, vet dere hvor lenge man skal gni spriten før en tar i noe? Og hvordan og hvor lenge en egentlig skal vaske hendene? Hvor lenge gjlr dere det?

Vel.., jo..jeg har lyst å reise i vinterferien, til familie. Drømmer om utenlandsreiser. 

Usikkerhet over hvem barna kan være med og ikke, reglene forandrer seg stadig. 

Være streng på jobb og holde rede på antall besøkende og antall ganger per person per uke, reglene forandrer seg stadig her også. 

Frykt for å få det på jobb. 

Frykt for å få viruset og smitte andre.

m.m.

Og jeg vet det så vel. Jeg er heldigere enn mange andre. Er drittlei likevel. 

 

 

 

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det vil bli som før, ihvertfall ikke på jævlig mange år ( kanskje til og med tiår ). For meg har denne coronatilstanden vært min normal i flere år allerede, så jeg bryr meg ikke for jeg merker ikke noe til forandringene uansett annet enn at jeg må bruke maske og sprite meg. Jeg håper folk nå og i fremtiden vil ha større forståelse og aksept for oss som er uføre og som lever utenfor samfunnet nå som de selv har fått kjenne på hvor jævlig det er.

 

Anonymkode: 2d2df...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trur jeg gjør ting mer omstendelig enn mange. Kanskje det ikke er så viktig å bruke og oppbevare ubrukte og brukte munnbind korrekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Villanda skrev:

Trur jeg gjør ting mer omstendelig enn mange. Kanskje det ikke er så viktig å bruke og oppbevare ubrukte og brukte munnbind korrekt. 

Jeg blir så provosert  av de som trekker ned munnbindet for å stappe inn snus eller som går med det kun over munnen og ikke nesa (har du penis utenfor trusa liksom og trusa kun over ballene? ). For ikke å snakke om alle som drar opp krøllete munnbind og bruker om igjen fordi det ikke er synlig skittent. Jeg tror folk flest er utrolig kunnskapsløse om hvordan smitte fungerer eller  gir faen ( hender skal forøvrig sprites både før og etter du tar på munnbind, og munnbind skal ikke tas på etter de er plassert riktig ).

 

Anonymkode: 2d2df...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regjeringen ødelegger en hel generasjon barn og unge.  Og før alle hiver seg på med «ser dere ikke på nyhetene fra uk der folk drukner i egne lunger?!» «Les dere opp!» «Har dere fortsatt ikke skjønt det?!» bare dropp det. Mediene vrir dette til det sensasjonelle for å få klikk. Det nevnes ikke med et ord at influensasesongen 2017/2018 hadde 7000 innlagt og minst 1700 døde i løpet av noen måneder i Norge. Det nevnes ikke at til nå i sesonginfluensaen er fire (4!) registrert med influensa. Fire! Det er lenge igjen til helsevesenet er overbelastet. Sånn ca 1550 plasser. Pluss at for folk flest er ikke korona farlig, det er det konsekvensene av tiltakene som er. 

Anonymkode: 1a0ed...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Regjeringen ødelegger en hel generasjon barn og unge.  Og før alle hiver seg på med «ser dere ikke på nyhetene fra uk der folk drukner i egne lunger?!» «Les dere opp!» «Har dere fortsatt ikke skjønt det?!» bare dropp det. Mediene vrir dette til det sensasjonelle for å få klikk. Det nevnes ikke med et ord at influensasesongen 2017/2018 hadde 7000 innlagt og minst 1700 døde i løpet av noen måneder i Norge. Det nevnes ikke at til nå i sesonginfluensaen er fire (4!) registrert med influensa. Fire! Det er lenge igjen til helsevesenet er overbelastet. Sånn ca 1550 plasser. Pluss at for folk flest er ikke korona farlig, det er det konsekvensene av tiltakene som er. 

Anonymkode: 1a0ed...8d1

Mange kommer til å dø alene av selvmord fordi restriksjonene allerede tar fra de det lille de har. Er bare å følge helsesista på instagram og se alle meldingene som tikker inn fra barn og unge. Selv jeg som er ufør og har levd utenfor samfunnet i årevis sliter mer nå en ellers.

Anonymkode: 2d2df...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bli lenge til, kanskje flere år. Og vi kommer aldri til å få et (covid) virusfritt samfunn. Det vet du Guldvog. Dette må vi leve med på samme måte som annen influenza.

https://www.dagbladet.no/nyheter/frykter-tida-fram-mot-paske/73317396

I best fall, mener Guldvog, kan det være mulig å lette på mange av tiltakene i løpet av sommerferien. Men i verste fall kan vi bli nødt til å stå i denne situasjonen ut året, og kanskje lenger enn det.

- Vi lengter alle etter et virusfritt samfunn, men vi må passe på at vi ikke snubler på oppløpet og tror at vi er kvitt problemet før vi egentlig er det. Det kan føre til at vi får en mye brattere oppoverbakke å gå den siste fasen av pandemien.

Anonymkode: 19892...304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moderena vaksinen virker på mutasjonene stod det i VG, eller Dagbladet. Husker ikke, men det er da noe positivt det. DVS sør-afrikanske og engelske. Stod ikke noe om brasil.

Anonymkode: 967a3...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...