Gå til innhold

Takle tilbakefall


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt noen tøffe dager og hatt et større tilbakefall pga det, der jeg ikke har taklet ting. Nå føler jeg at jeg fortjener å ha det vondt pga dette i ettertid. Jeg skal liksom straffes for det og ta ansvar for det ved å ha det vondt. Jeg føler også sterkt at jeg har ødelagt ting for meg selv pga det. Hvordan skal jeg tenke rundt dette eller komme meg utav dette? 

Anonymkode: 0c894...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Handler dette om grov svindel, ran, voldtekt eller grov mishandling som du har utført?

Eller er det kun noen hverdagsuoverenstemmelser som får slike dramatiske uttrykk?

Hvordan skal jeg tenke rundt dette eller komme meg utav dette? 

Tror du vil tenke annerledes rundt dette og komme deg ut av det når du i fred og ro (ikke på nett) har tenkt gjennom svaret på de to første spørsmålene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om punkt 1. Det handler om punkt 2 som får sånne konsekvenser _for meg_. Jeg sliter generelt med dette etter hvert tilbakefall, og jeg spør om råd om hvordan jeg skal takle det (både denne gang og senere). 

Anonymkode: 0c894...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags tilbakefall er det snakk om? Narkotika, alkohol, selvskading, spiseforstyrrelser? Eller bare til destruktive tanker? Får du oppfølging, hvis det er snakk om en form for avhengighet? Du kan jo tenke at en sprekk behøver ikke å bety tilbake i runddansen, at i dag er igjen din første rusfrie/skadefrie dag, og du jobber mot flere 😊

Anonymkode: 78630...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan takle det ved å innse at det er en fillesak. Du har ikke ødelagt noe som helst. Du skal ikke straffes.

Emosjonene skal roes. Om nødvendig skal det fylles på litt is i magen. Senere vil det sikkert også bli nødvendig med is i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, kupton skrev:

Du kan takle det ved å innse at det er en fillesak. Du har ikke ødelagt noe som helst. Du skal ikke straffes.

Emosjonene skal roes. Om nødvendig skal det fylles på litt is i magen. Senere vil det sikkert også bli nødvendig med is i magen.

Jeg er ikke ts, men du har reddet dagen min med disse ordene. Jeg sliter  med avhengighet og har samme tankemønster som ts og du har lettet mine skuldre!

Anonymkode: 82afc...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, kupton skrev:

Du kan takle det ved å innse at det er en fillesak. Du har ikke ødelagt noe som helst. Du skal ikke straffes.

Emosjonene skal roes. Om nødvendig skal det fylles på litt is i magen. Senere vil det sikkert også bli nødvendig med is i magen.

Jeg har undret meg over hva du mente med is i magen i hele dag. Jeg tenker du mener at jeg må være tålmodig og holde ut følelsene samt jobbe for å ignorere dem. Etter hvert vil jeg kjenne at følelsene er på bærtur. 

Håper jeg har forstått deg rett. Skal prøve å huske det til neste gang. 

Anonymkode: 0c894...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med det mener jeg at du ikke må mobilisere hele kriseapparatet før du får tenkt deg om og vurdert om det i det hele tatt er en krise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, kupton skrev:

Med det mener jeg at du ikke må mobilisere hele kriseapparatet før du får tenkt deg om og vurdert om det i det hele tatt er en krise.

Hva er et kriseapparat?

Anonymkode: 0c894...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er et kriseapparat?

Anonymkode: 0c894...151

Det er vel det som skjer i meg i en opplevd emosjonell krise. For da skal jeg slutte med ting, trekke meg unna, jeg utagerer, takler ikke ting osv.

Anonymkode: 0c894...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel det som skjer i meg i en opplevd emosjonell krise. For da skal jeg slutte med ting, trekke meg unna, jeg utagerer, takler ikke ting osv.

Anonymkode: 0c894...151

Er du utredet for eupf? Symptomene minner om det. 

Anonymkode: b5e33...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@kuptonjeg har reflektert litt over det, og du har rett (selv om det koster å innrømme det overfor meg selv og dere). Jeg skal gjøre mitt beste for å huske det neste gang. Det er verdifull tilbakemelding jeg har fått som jeg er takknemlig for.  

Anonymkode: 0c894...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det ikke noe greit etter tilbakefallet. Kommer meg ikke på plussiden igjen for jeg takler ikke at folk endrer seg mot meg. Jeg vet at noe er galt. Er i karantene på toppen av det hele, og isolasjonen gjør alt bare verre. Jeg gledet meg til å gå på jobb for at jeg skulle få det bedre igjen, og så fikk jeg ikke komme. Isolert i 10 dager. Det kommer til å ta knekken på meg. Lurer på hvordan jeg skal komme meg gjennom disse dagene :( beklager kupton, men jeg forstår ikke alt du mener. 

Anonymkode: 0c894...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...