Gå til innhold

Fins det mennesker som ikke kan få barn eller?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, laban skrev:

Ja, hvis man får mange befruktede egg ved IVF, kan de som ikke blir satt tilbake, fryses ned til senere forsøk. Det er mye mer styr rundt (forberedelsen til) egguthenting og befruktning, enn rundt tilbakesetting. 

Det er tillatt fra i år.

Helt klart, men ingen selvfølge i din alder. I det minste må man holde orden på når i måneden sjansen er der og benytte seg av den. Det er bare ca. 12 muligheter i året. 

Det er også mange klinikker som ikke vil behandle folk som er så gammel som meg, tror jeg. Grensene kan ligge på maks 41.5 år noen steder leser jeg. 

Anonymkode: 82ce4...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, laban skrev:

Ja, hvis man får mange befruktede egg ved IVF, kan de som ikke blir satt tilbake, fryses ned til senere forsøk. Det er mye mer styr rundt (forberedelsen til) egguthenting og befruktning, enn rundt tilbakesetting. 

Det er tillatt fra i år.

Helt klart, men ingen selvfølge i din alder. I det minste må man holde orden på når i måneden sjansen er der og benytte seg av den. Det er bare ca. 12 muligheter i året. 

Det er ikke bare bare å gå gjennom prøverør. Medisiner osv. Bivirkninger osv. Og deretter svangerskapet og fødsel. Men det beste er å bli gravid naturlig. 

Anonymkode: 82ce4...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bare bare å gå gjennom prøverør. Medisiner osv. Bivirkninger osv.

Kvinner reagerer forskjellig på medisinene, akkurat som ved andre prosesser der hormoner er inne i bildet (svangerskap, fødsel, PMS,...). Men det koster mye penger.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har litt problemer å forstå hvorfor han er mer innstillt på å kjøre på med eggdonasjon og prøverør i seg selv fremfor å forsøke å få på naturlig måte eller på annen måte gjerne i Norge.

Dette er en mann du planlegger barn med. Jeg synes det du skriver her da virkelig er tungt å forstå. Snakker dere ikke sammen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Grendel skrev:

Befruktet sperm?😅 Ser for meg en gravid (og svært overrasket) sædcelle.

Vi får vel anta det en annen måte å si "befruktet egg".

Hahahahaha 🤣🤣🤣🤣. Fikk meg en god latter nå når jeg leste gjennom innlegget og svarene. Befruktet sperm... 🤣🤣🤣🤣. Ja ser også for meg en overasket og ikke minst sjokket sædcelle 🤣🤣🤣

 

 

Anonymkode: 82ce4...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, laban skrev:

Kvinner reagerer forskjellig på medisinene, akkurat som ved andre prosesser der hormoner er inne i bildet (svangerskap, fødsel, PMS,...). Men det koster mye penger.

Det koster veldig mye.  Det er en av årsakene til at han ønsker å ta det i utlandet. Skal være mye billigere pris på det i utlandet. 

Kjenner et par som reiste utenlands å tok prøverør via eggdonasjon.  Hun var rundt 46 år, tror jeg. Og legen anbefalte det etter mye mislykkede forsøk med egne egg. De fikk et barn. Tror den som føder barnet får automatisk status mor for barnet. Men det er jo ikke biologisk mor egentlig. Jeg er redd for at jeg foreks ville hatt sterkere følelser for mine 2 biologiske barn pga de var av egne egg.. , selv om jeg ville blitt veldig glad i et "adoptivbarn " som vi nesten kan kalle det og . 

Anonymkode: 82ce4...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror den som føder barnet får automatisk status mor for barnet.

Disse reglene forandres ettersom surrogati o.l. blir mer vanlig. Så det er viktig å vite hvordan det juridiske skal foregå før dere evt. prøver. Ved samlivsbrudd (som man alltid skal tenke på som et alternativ) er det vanskelig nok om man ikke skal diskutere hvem som egentlig er barnets foreldre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, laban skrev:

Disse reglene forandres ettersom surrogati o.l. blir mer vanlig. Så det er viktig å vite hvordan det juridiske skal foregå før dere evt. prøver. Ved samlivsbrudd (som man alltid skal tenke på som et alternativ) er det vanskelig nok om man ikke skal diskutere hvem som egentlig er barnets foreldre. 

Enig 

Anonymkode: 82ce4...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal igjennom prøverørsbehandling og ikke engang bli biologisk mor til barnet, fordi han ikke gidder ha sex? Jeg har litt lyst til å spørre om du ikke har noe som helst selvrespekt. At du i det hele tatt tør få barn med denne mannen, er ganske utrolig. Du har trolig gått av med pensjon innen barnet flytter hjemmefra. Og jeg tror du kan anta at det er du som blir sittende med hele ansvaret for barnet. Mannen din vil bare ha avkom. Når han ikke gidder engasjere seg for at du skal bli gravid, er det ingen grunn til å tro at han skal gidde å engasjere seg etter at barnet er født heller. Jeg vil anbefale deg å stille litt krav til denne mannen før du bestemmer deg for å få barn med han. Det kan hende du finner ut at han ikke er en du ønsker å ha barn sammen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du opplever at du er stilt i en utrolig vanskelig situasjon, men det beste og viktigste du kan gjøre for deg selv og ev. et fremtidig barn nå, er å øve deg opp i å sette grenser og stille forentninger til hvordan du ønsker at mannen skal bidra i f.eks. huset, i barneoppdragelsen, matlaging osv.,alt som skal til for å få hverdagen til å gå rundt. Og jeg ser at den prosessen har du allerede begynt på. Du begynner selv å tenke at "jeg vil ha det slik og ønsker ikke å ha det slik". Fortsett med det. Å få et barn er et prosjekt man skal være to om og begge skal være enige. Om den ene gjør det for å dekke den andres behov, får man barn på feil premisser.

Dere bor i Norge nå. Da har man norske goder, men jeg tenker også at man bør forsøke å innrette seg etter en norsk hverdag så sant man har funnet seg en norsk kvinne. Alt skal ikke gå på hans premisser.Du er verdt like mye som mannen ifølge norsk menneskesyn du også. I Norge har kvinnen lov til å stille forventninger til mannen, men det skal gjøres på en respektfull måte. Jeg opplever ikke at han behandler og snakker til deg respektfullt. Om du gjør det, betyr det kanskje at du begynner å bli vant til å leve i et samliv hvor du trykkes ned til stadighet.

Når det kommer til det å si at "du må ikke finne på..." for oss som står på utsiden, så har jeg sett på altfor nært hold hvordan en i forholdet kan manipulere den andre og få h*n til å danse etter sin egen pipe fullstendig, og hva vi utenfra sier enn så mye ser ikke ut til å ha noe å si. Følelsene over den andre vinner og selv om en har blitt behandlet som dritt i flere år, kan man likevel krype tilbake... Og det er for oss på utsiden uforståelig, men ikke om man leser om fenomenet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
AnonymBruker

Ikke lest hele tråden, men jeg tror ofte det er par som ikke kan få barn/har problemer med å få barn, enn enkelt menneske. Jeg ble ikke gravis med eksmannen min tross ingen prevensjonbruk, og ingenundersøkelser viste at det var noe galt med noen av oss.imens jeg ble gravid på både første, andre og tredje forsøk med min nåværende mann. Har mange eksempler på tilsvarende hos venner og bekjente. Ikke minst kjendiser som Tom Cruise og Nicole Kidman som begge gikk fra å være ufrivillig barnløse med egne barn til å få eget barn med ny partner.

Anonymkode: f6f3a...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 25.1.2021 den 19.13):

Jeg spurte om vi heller kunne forsøke i Norge. Jeg føler meg tryggere i Norge fordi jeg forstår ikke språket deres. Er redd for å begi meg inn i dette med min kropp og så forstår jeg ikke hvilke medisiner som brukes... 

Anonymkode: 82ce4...dbe

Håper han snakker sant og at han ikke tar fra deg passet når du kommer til hans hjemland. Jeg ville ikke stolt noe på dette ut fra det du skriver. Aldri i verden om jeg ville hatt barn med en sånn mann. Jeg har lest litt av det du skriver og det er mer enn nok til at alle varsel-lamper lyser. Tenk deg om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...