Gå til innhold

seniorleiligheter i Oslo sentrum


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å søke etter seniorleiligheter i Oslo sentrum, men finner kun noe utenfor sentrum.  Synes det er litt rart, men jeg googler og det som kommer opp er noe i Bærum, og så noe som virker som leieforhold som jeg ikke forstår.  Jeg leter etter noe som er 60+ eller 65+ hvor jeg og en venninne kan kjøpe og flytte til om noen år.  Vi vil ha lettstelte små leiligheter med fellesarealer, vaktmester som ordner det praktiske, sykehjelp hvis (eller når) vi trenger det osv.

Vi vil ha muligheter til å leve et aktivt pensjonistliv så lenge vi kan, men sikre oss for alderdommen og evt. sykdommer.

Anonymkode: fd4c8...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, kupton skrev:

Her blir jeg litt usikker.  Må man leie leilighetene og kan ikke kjøpe dem?  Dette er "beste vestkant", men jeg har alltid bodd på "beste østkant".  Vet ikke om jeg trives blant de i øverste samfunnslag.

Anonymkode: fd4c8...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her blir jeg litt usikker.  Må man leie leilighetene og kan ikke kjøpe dem?  Dette er "beste vestkant", men jeg har alltid bodd på "beste østkant".  Vet ikke om jeg trives blant de i øverste samfunnslag.

Anonymkode: fd4c8...4ed

Jeg kjenner til en som bor der, og har inntrykk av at miljøet er ganske blandet, selv om de fleste nok har ganske solid økonomi. Det koster tross alt en del å bo der, men prisene kan ikke helt sammenlignes med vanlig husleie, ettersom de dekker bl.a. døgnvakt og diverse tjenester.

Anonymkode: 18b40...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Dorthe skrev:

Søk opp OBOS 55+

Takk for dette.  Jeg har sendt en forespørsel til OBOS-

Anonymkode: fd4c8...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner til en som bor der, og har inntrykk av at miljøet er ganske blandet, selv om de fleste nok har ganske solid økonomi. Det koster tross alt en del å bo der, men prisene kan ikke helt sammenlignes med vanlig husleie, ettersom de dekker bl.a. døgnvakt og diverse tjenester.

Anonymkode: 18b40...c83

Men må man leie og ikke eie?

Anonymkode: fd4c8...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men må man leie og ikke eie?

Anonymkode: fd4c8...4ed

Tror det, ja. Dette er utleieleiligheter.

Anonymkode: 18b40...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det, ja. Dette er utleieleiligheter.

Anonymkode: 18b40...c83

Takk for svar.  Dette ser veldig bra ut, men jeg vet ikke om vi er velstående nok til å ha råd til dette uten å nekte oss om mye annet som vi vil oppleve.

Anonymkode: fd4c8...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...