Gå til innhold

Paracet- er det en bra medisin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 timer siden, kupton skrev:

Det er en meget bra medisin. 

Men det hjelper ikke på menstruasjonssmertene mine, og da er det jo ingen god medisin for meg.

Anonymkode: 5222c...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det hjelper ikke på menstruasjonssmertene mine, og da er det jo ingen god medisin for meg.

Anonymkode: 5222c...6c4

Paracet hjelper sjeldent mot den type smerte. Prøv Ibux eller narproxen.

Anonymkode: 57628...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Paracet hjelper sjeldent mot den type smerte. Prøv Ibux eller narproxen.

Anonymkode: 57628...369

Det er nok individuelt, jeg har aldri følt at Ibux har hjulpet med menssmerter, men 2 paracet har funket topp for meg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For menssmerter har de fleste best nytte av såkalte NSAID som Ibux og naproksen (og mange flere). Men som alltid er det individuelle forskjeller slik Lillemus nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Paracet er den tryggeste smertepillen. Den har minst bivirkninger. Holder man seg til dose, vel og merke. NSAID har noe mer bivirkninger, og noen tåler de ikke, pga magen, eller medikamentutløst astma.

Endret av Worrisome Plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, merida skrev:

Jeg hadde så sterke blødninger og menssmerter at jeg måtte opereres. For meg var Ibux et godt hjelpemiddel mot dette i påvente av operasjon. Jeg tok det i samråd med gynekolog som forebyggende i hele perioden, og det reduserte både smerter og blødninger. Paraset hjalp ikke mot dette. Paraset hjelper godt mot feber og hodepine. Mot tannpirne hjelper Ibux. 

Jeg kan ikke bruke Ibux.  Har astma og blir tett i brystet av den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies jo at Paracet skal ha god effekt i kombinasjon med OxyContin (som jeg bruker mot sterke smerter) men personlig merker jeg ingen forskjell om jeg tar Paracet i tillegg til OxyContin.

Paracet er imidlertid svært virksomt for min del når det kommer til hodepine. Det virker som om OxyContin ikke virker på den type smerter overhode. Jeg har i blant tenkt at den virker vel mot hodepinen også,når jeg likevel tar OxyContin, men hodepinen sitter like godt. Er det noen som kan forklare hvorfor? Er det opiatets sammensetning i forhold til paracetamol som ikke virker på de riktige reseptorene i hjernen?

Det skal forresten nå startes et forskningsprosjekt hvor man skal se på om kreftpasienter virkelig er nødt til å ta Paracet i tillegg til andre sterke smertestillende medisiner, særlig er det en viktig forskning for de som strever med kvalme.

https://www.dagensmedisin.no/artikler/2020/12/31/skal-undersoke-om-paracetamol-har-effekt-pa-kreftpasienter/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte bruke naproksen mot menssmerter, paracet alene hjelper meg best ved feber, paracet og ibux sammen demper hodeverk og tannlege er det som hjelper meg best mot tannverk 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...