Gå til innhold

fenazon koffein - allergisk reaksjon?

Anbefalte innlegg

Gjest syntia

Hei!

Kan smertestillinde tabletter som Fenazon Koffein gi akutt elveblest/eksem med vabler?

Sitter nemlig her og holder på å bli gal av kløing.

Har i noen timer nå klødd på armer, skuldte, nakke, hals og mage. Har svære røde bøter som har hovnet opp. Kjente de første symptomene på halsen for flere timer siden.

Så jeg lurer selvfølgelig på hva dette kan skyldes. Leste et sted her på DOL at medisiner kan utløse akutt elveblest. I dag tidlig tok jeg en tablett Fenazon Koffein (sterke), er det mulig at det er denne som har utløst allergien? Før på dagen hadde jeg nemig ikke spist annet enn brød med prim, jordbær og leverpostei drukket melk og spist en eske pasiller, så jeg skjønner ikke hva det kan komme av.

Hva kan dette komme av, og hva skal jeg gjøre? Vil det gå over av seg selv?

Takknemlig for svar

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/45900-fenazon-koffein-allergisk-reaksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære synthia

Ja da, medikamenter som Fenazon kan gi allergiske reaksjoner som f.eks. akutt elveblest. Antihistaminer pleier å hjelpe - i ekstreme tilfeller er det sterkere medisiner som må til som f.eks. kortison, men det er det opp til legen din å vurdere. Uansett, har man hatt en slik reaksjon må preparatet som utløste det og beslektede preparater unngås i fremtiden.

• 1 år senere...
Sjenert og Nysgjerrig

Jeg gikk en hel sommer med utslett og kløe som ble til åpne sår og blemmer (av kløing...). Jeg har i senere tid oppdaget at dette skyldtes fenason koffein, ved at det skjedde kun når jeg hadde tatt en slik tablett. Reaksjone intreffer nesten med en gang (ca 20min).

Det jeg synes er rart er at det kun gir utslag på tuppe av penis... Hvorfor?!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...