Gå til innhold

Noen som vet hva dette betyr?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Noe marginal pga autoseponering av medisiner? 

Det virker som et ikke helt fullstendig utsagn. «Noe marginal» i forhold til hva? 
Autoseponering betyr at du har sluttet på medisinene på egenhånd. 

Anonymkode: 8d60d...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe er marginalt pga autoseponering, men du sier ikke noe om hva dette "noe" er. Marginalt betyr lite/nærmest betydningsløse. Autoseponering betyr at du har sluttet med medisiner på egenhånd uten i samarbeid med legen. 

Anonymkode: 99684...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som et ikke helt fullstendig utsagn. «Noe marginal» i forhold til hva? 
Autoseponering betyr at du har sluttet på medisinene på egenhånd. 

Anonymkode: 8d60d...0ca

Ok. Vet ikke,det sto ikke noe mer. Noe marginal i forhold til at jeg har autoseponert? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe er marginalt pga autoseponering, men du sier ikke noe om hva dette "noe" er. Marginalt betyr lite/nærmest betydningsløse. Autoseponering betyr at du har sluttet med medisiner på egenhånd uten i samarbeid med legen. 

Anonymkode: 99684...30d

Ok. Da forstår jeg det ikke. Han skrev vel noe om at jeg var stabil psykisk og at jeg var som vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Han mener kanskje at mine problemer er betydningsløse? 

Spør hva han mener, eller slutt å lese journalnotater. Anbefaler i grunnen å gjøre begge deler. 

Anonymkode: 8d60d...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, stjernestøv skrev:

Noe marginal pga autoseponering av medisiner? 

I grenseområdet mot å bli syk igjen pga selvvalgt seponering av medisiner?

Anonymkode: e5ce1...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Spør hva han mener, eller slutt å lese journalnotater. Anbefaler i grunnen å gjøre begge deler. 

Anonymkode: 8d60d...0ca

Har spurt nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I grenseområdet mot å bli syk igjen pga selvvalgt seponering av medisiner?

Anonymkode: e5ce1...a59

Sendte han en melding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått noe svar så vet ikke hva det betyr,må vel slutte å snoke i journalen. Mye jeg ikke forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har ikke fått noe svar

Det har bare gått en times tid. Gi ham litt mer tid, han er vel på jobb.

1 time siden, stjernestøv skrev:

Han mener kanskje at mine problemer er betydningsløse? 

"Betydningsløse" høres ut som om du mener at de (eller du) ikke har verdi eller betydning. Det synes jeg blir å ta ting i verste mening. Hvis vi skal tolke "marginal" som "betydningsløs" i denne sammenhengen, må det vil bli "litt, men ikke så mye at noe må gjøres". Altså at seponeringen merkes, men ikke at noe går over grensen. 

Dette står i Store norske leksikon under definisjonen av marginal: En person eller en gruppe som er marginal, befinner seg nær grensen av det som er vanlig, eller det som fellesskapet definerer som passende eller akseptabelt.

NB: Vi kan ikke vite sikkert om han har tenkt mest i retning av "ikke så betydningsfull" eller mest "nær grensen av det vanlige" når han skrev "marginal". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, laban skrev:

Det har bare gått en times tid. Gi ham litt mer tid, han er vel på jobb.

"Betydningsløse" høres ut som om du mener at de (eller du) ikke har verdi eller betydning. Det synes jeg blir å ta ting i verste mening. Hvis vi skal tolke "marginal" som "betydningsløs" i denne sammenhengen, må det vil bli "litt, men ikke så mye at noe må gjøres". Altså at seponeringen merkes, men ikke at noe går over grensen. 

Dette står i Store norske leksikon under definisjonen av marginal: En person eller en gruppe som er marginal, befinner seg nær grensen av det som er vanlig, eller det som fellesskapet definerer som passende eller akseptabelt.

NB: Vi kan ikke vite sikkert om han har tenkt mest i retning av "ikke så betydningsfull" eller mest "nær grensen av det vanlige" når han skrev "marginal". 

Ok takk for det. Kan være han mener jeg er på grensen,er jo alltid det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

I grenseområdet mot å bli syk igjen pga selvvalgt seponering av medisiner?

Anonymkode: e5ce1...a59

Dette er nok det beste svaret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, kupton skrev:

Dette er nok det beste svaret. 

Ok. Godt det bare er i grenseområdet da, det betyr jo ikke at jeg blir syk igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...