Gå til innhold

Kjøper du musikk og filmer lengre? Eller streamer du bare?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en veldig stor platesamling. Og begynte ikke streame før for ca 4 år siden. Jeg fortsatte å handle plater på vinyl. Men nå har jeg ikke kjøpt noen LPr på ett år. Filmer kjøper jeg aldri lengre. Jeg kjøpte 1 serie for ca 8 måneder siden for jeg fant den ikke på noen streamingtjeneste.

 

Kommer nok til å begynne å kjøpe musikk igjen. Streaming gir lite inntekt til artistene har jeg hørt. Hvor lite vet jeg ikke, men det er ikke mye de tjener på det.

Anonymkode: 012d1...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lite i forhold til tidligere tider da det fort kunne bli 2-3 CDer og et par filmer i uka. Siste året har det vel blitt 8-10 filmer og 1 cd. Noe sånt.

  

Anonymkode: d4a61...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå blir det bare strømming. Har både en relativt stor LP-plate-samling, CV-samling og iTunes-samling, men bruker det lite. Filmer har jeg nesten bare kjøpt til barna (for lenge siden), men de er ikke brukt på lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint lite. Har kjøpt noen dvd'er ganske nylig fordi det var en serie jeg ville eie og regner med at den går ut av salg etter en kort stund, det er en faktaserie da. Spillefilmer har jeg ikke kjøpt på det jeg kan huske. Ikke cd'er heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt noen dvder med serier som ikke har kommet på netflix osv enda. Skulle kjøpe supernatural 15, men så kom hele sesongen på viaplay :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, kupton skrev:

Kjøper klassiske CD fortsatt.

En ting undrer jeg meg litt over. Jeg har hatt to psykiatere og begge elsket klassisk musikk. Den ene spilte mye klassisk musikk på piano og sang i kor mens  den andre spilte et klassisk instrument og likte ballett. Hvorfor er psykiatere så opptatt av klassisk musikk? Er det fordi det er bra for hjernen i forhold til annen musikk?

Anonymkode: 38024...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En ting undrer jeg meg litt over. Jeg har hatt to psykiatere og begge elsket klassisk musikk. Den ene spilte mye klassisk musikk på piano og sang i kor mens  den andre spilte et klassisk instrument og likte ballett. Hvorfor er psykiatere så opptatt av klassisk musikk? Er det fordi det er bra for hjernen i forhold til annen musikk?

Anonymkode: 38024...84b

Det vet jeg ikke. Mange leger driver med musikk. Kanskje det er gener som koder for begge deler? Jeg falt for klassisk musikk allerede i tenårene da det enda var vinyl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kupton skrev:

Det vet jeg ikke. Mange leger driver med musikk. Kanskje det er gener som koder for begge deler? Jeg falt for klassisk musikk allerede i tenårene da det enda var vinyl.

Jeg husker så vidt de gode gamle vinylplatene, men jeg hørte ikke mye på klassisk musikk. Båndkassetter og CD-plater med utenlandsk musikk og pop ble det mange av.

Anonymkode: 38024...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det sånn at musikk må være vakker? Mulig jeg er sær da.

Anonymkode: d4a61...7a4

Musikk må gi meg noe. Det kan være andre kvaliteter enn vakker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker mange ulike musikksjangre og spiller musikk ut fra humøret. Musikk er fascinerende. Folk over hele verden liker musikk og det betyr mye for oss mennesker og vår indre gode helse. Jeg vil nesten påstå at musikk er et behov hos oss mennesker og som burde stått oppført på Maslows behovspyramide.

Anonymkode: 38024...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

En ting undrer jeg meg litt over. Jeg har hatt to psykiatere og begge elsket klassisk musikk. Den ene spilte mye klassisk musikk på piano og sang i kor mens  den andre spilte et klassisk instrument og likte ballett. Hvorfor er psykiatere så opptatt av klassisk musikk? Er det fordi det er bra for hjernen i forhold til annen musikk?

Anonymkode: 38024...84b

Jeg tror det henger sammen med høy IQ og at man kommer fra hjem med mange bokhyller.

(Kanskje på sin plass å nevne at jeg ikke så mye på klassisk selv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...