Gå til innhold

Covid-19, død og psykisk sykdom


kupton

Anbefalte innlegg

Det har tidligere vært spørsmål her om covid, død og AP. De fleste svarene har formodet at det ikke var AP, men den bakenforliggende sykdommen som var den avgjørende faktor.

Denne studien gir med stor sannsynlighet svaret på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men de med schizofreni er vel ikke tatt med på listen over de med risiko-sykdom ,når det gjelder prioritering for vaksine? Hvem skal gjøre helsemyndighetene oppmerksom på denne gruppen pasienter?

Anonymkode: 3fb45...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, kupton skrev:

Det har tidligere vært spørsmål her om covid, død og AP. De fleste svarene har formodet at det ikke var AP, men den bakenforliggende sykdommen som var den avgjørende faktor.

Denne studien gir med stor sannsynlighet svaret på dette.

Kan ikke du skrive hva som ble konklusjonen da? Hvor høy risk er det for en med schizofreni å få dårlig utfall av covid? En slik studie krever litt mer kompetanse enn jeg besitter. Jeg leser att det var 2,7 ganger risikoen for å få dødelig utfall hvis man hadde schizofreni. I min aldersgruppe er det en dødelighet på 0,1 vil det si att jeg da har 0,27% risk før å få dødelig utfall. Da jeg ikke har andre risk faktorer?

Anonymkode: 30047...660

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

eg leser att det var 2,7 ganger risikoen for å få dødelig utfall hvis man hadde schizofreni. I min aldersgruppe er det en dødelighet på 0,1 vil det si att jeg da har 0,27% risk før å få dødelig utfall.

Korrekt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært greit om Kupton hadde laget et lite referat med konklusjon når han ellers er så snill å legge ut forskning, at på til på engelsk.  Det er vanlig for meg og sikkert andre med kognitiv svikt , å lese medisinske  rapporter på engelsk.

Men jeg har gjort et forsøk ,og resultatet er at jeg har fått informert familien om at nest etter de gamle så er det sånne som meg som har størst sannsynlighet for å dø av cove-19.  Så godt med litt spenning i hverdagen, så livet ikke blir så kjedelig i pandemi- regime.

Anonymkode: 3fb45...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...