Gå til innhold

Er hun gjerrig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er hun gjerrig?

Det har gått ca 6 mnd. nå som jeg dater med en dame i 40 årene (samme alder). Fra begynnelsen kunne jeg så en del atferd som viste at hun er veldig nøysom med pengene sine og jeg mistenker at hun er gjerrig. Frem til nå var det greit og jeg brydde meg ikke mye om det, men ser stadig nye ting som plager meg. Er litt usikker om jeg tar feil. Vil gjerne høre deres synspunkter. Jeg må komme med noen eksempler, selv om hvert enkelt eksempel er bagatell i seg selv.

For meg er det en selvfølge å ta regningen i første date/-ene. Det har jeg gjort og hvis vi skulle møtes ute på tur/biltur, kjørte jeg min bil i flere timer og hadde alltid noe godt med, blant annet, øl, nøtter eller noe å tygge på, men husker ikke hun hadde bidratt med noe. Av og til hadde hun med noe frukt til seg selv som hun spiste mens jeg kjørte.

Etter tredje date, begynte vi å møtes hos meg hver helg(fre-søn). Jeg likte henne fra begynnelsen så jeg lagde de beste middagene jeg kunne lage. Selv om hun drikker lite, men alltid serverte noe drikke. Det var jo helg. Husker at den første gangen hun kom på besøk, hadde hun med en sjokoladeplate. En annen gang kom hun med en del av kaken hun hadde laget hjemme. Dagen etter da hun skulle dro, spør hun om jeg vil ha rester av kaken(det var lite igjen) eller hun tar den med seg. 

En annen gang kom hun tilbake fra butikken og sier at hun har kjøpt seg sjokolade. Hun spiste en del og dagen etter da hun skulle dro, sier hun at hun vil ta den hjem om jeg ikke vil ha den. Selvfølgelig svarte jeg «nei, ta den med deg». En gang etter middagen, spør hun om vi ikke har dessert. Nei, dessverre, fikk ikke tid denne gangen. Men hos henne får jeg aldri dessert.

Da vi var på hyttetur, hadde vi glemt å kjøpe dopapir. Heldigvis var noen ruller der. Ved avreise, ville jeg legge igjen det vi hadde kjøpt, men ble ikke brukt. Hun sa at jeg kan ta dem elles hun tar det. Jeg sa vi ikke vil bli rike av et par dopapir, men kanskje noen andre som oss kommer til å ha behov for det. Hun sa ikke noe, men hadde allikevel tatt med noen ruller som hun la dem igjen hos meg. Syns dette var pga av min kommentar.

Siste gang hun var hos meg hadde hun en pakke godt. Hørte ikke noe om det var til oss/meg. Hun åpna den etter at den lå på boret en dag og vi smakte på den. Da hun skulle dro spurte hun om hun kan ta den med om jeg ikke vil ha den. Samme med bananer også (hun vet at jeg ikke er veldig gæren etter banan). Hun tok dem med seg. 

Nå i helgen var jeg på besøk hos henne i tre netter. Hun bor 1.5 time bort fra meg. Da jeg skulle dro til henne(kl.15), pratet vi og hun viste at jeg ikke har spist og hun skulle lage noe enkel pga mangel på tid. Jeg hadde selvfølgelig med meg en bukett roser og vin. Da jeg kom frem, hadde hun allerede spist middag, eventuelt rester hun snakket om. Etter et par timer mens jeg holdt på med å dø av sult, spør hun meg om jeg vil ha noe. Jaaa sa jeg. Jeg fikk kokt egg.

Det skjer av og til at hun kommer og ligger i sofaen der jeg sitter, og spiser noe(frukt for eks) uten å tilby. Syns ikke hun er noe spesielt gjestfri.

Jeg hjalp henne med å klippe klør til hennes ny kjøpte valp. Hun hadde lyst å gjøre det meste for å lære det. Da hun ville roe ned hunden som skrek, sa hun til hunden at «rolig, vi må klare det selv ellers må vi invitere ham hitt hver helg og det ble dyrt». Hun sa kanskje det uten å tenke på, men det var både overraskende og tungt å høre.

Jeg har blitt forvirret. Er det kulturforskjell? Vet egentlig ikke hvordan jeg kan ta det med henne og om jeg må slutte dette her før det blir et seriøst forhold.  

Setter pris på hver enkel kommentar, kritikk eller råd.

På forhånd takk.

Anonymkode: 25564...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å svare på for det virker som om hun er gjerrig, men  det kan bunne i at personen har levd trangt over lengre tid. Det kan oppleves ganske kjipt i begynnelsen av den andre parten. Prøv å ta en prat med henne  der og da, feks over en regning eller noe dere handler felles og skal spleise på (typ en middag eller noe) slik at du har en åpning  naturlig til temaet. Spør om hun synes dette med penger er vanskelig. Bruk heller ord som sparsommelig enn gjerrig, det klinger bedre. Får du lukten av at hun er ute etter kun å utnytte deg så lov meg at du stikker, men ikke stikk før du finner ut hva som egentlig foregår, hva som ligger bak.

Anonymkode: c3f6c...4bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...