Gå til innhold

Sympatisyk med tvilling?


Gjest Hypokonder

Anbefalte innlegg

Gjest Hypokonder

Fysisk eller psykisk lidelse?

Jeg ble plaget med krafige og hyppige diaréer for circa 5 aar siden, tvillingen min ble syk et par maaneder etter meg, akkurat samme symptomer. Vi undergikk tester i nesten ett aar foer soesteren min fikk diagnosen coeliaki (matallergi mot kornsorter). Mine tester viste kun grenseverdier og dermed ikke nok til aa faa samme diagnose. Jeg la meg i midlertidig paa samme diett som soesteren min og siden har diaréene vaert meget mindre hyppige (flere ganger i uka - en gang hver tredje maaned.)

Jeg har siden skiftet lege og bosted, i gaar fikk jeg resultatene fra en ny proeve, fortsatt grenseverdier! Det finnes altsaa ingen forklaring paa mitt tilfelle. Vanlig vanskelig fordoeyelse, vissnok, legen sa at jeg ikke led av coeliaki og at jeg ikke maatte lete etter et tilfelle som ikke eksisterte! Rasende kjoepte jeg en pizza i gaar som jeg troekte innpaa helt alene og konstaterte at absolutt ingenting skjedde, ingen reaksjon!!! Herregud, jeg har altsaa innbilt meg i snart 4 aar at jeg var syk?!? Ingen kake, pasta eller broed paa 4 aar! Er jeg syk paa sinnet i stedet kanskje? Jeg maa vaere hypokonder eller en selvplager! Kan jeg ha utviklet en slags sympati sykdom for tvillingen min? Boer jeg oppsoeke psykolog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...