Gå til innhold

Oss som ikke vil bruke munnbind i butikken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå begynner virkelig kampen for oss som ikke vil bruke munnbind. Og jeg lurer, hva gjør vi nå? Er jo snart påbudt overalt. Jeg må handle mat, andre butikker dropper jeg. Men hva gjør jeg hvis jeg blir nektet adgang pga at jeg ikke bruker maske? Kjenner at dette sliter på meg nå....

Anonymkode: 815d3...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå begynner virkelig kampen for oss som ikke vil bruke munnbind. Og jeg lurer, hva gjør vi nå? Er jo snart påbudt overalt. Jeg må handle mat, andre butikker dropper jeg. Men hva gjør jeg hvis jeg blir nektet adgang pga at jeg ikke bruker maske? Kjenner at dette sliter på meg nå....

Anonymkode: 815d3...1a6

Løsning: Ta på maske mens du er inne i butikken. Få tak i en maske som kjennes ok å ha på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå begynner virkelig kampen for oss som ikke vil bruke munnbind. Og jeg lurer, hva gjør vi nå? Er jo snart påbudt overalt. Jeg må handle mat, andre butikker dropper jeg. Men hva gjør jeg hvis jeg blir nektet adgang pga at jeg ikke bruker maske? Kjenner at dette sliter på meg nå....

Anonymkode: 815d3...1a6

Du får vel handlet uansett, bare å si du har medisinskt grunn for at du ikke kan bruke munnbind, tviler på at noen vil nekte deg inn da da risikerer de fryktelig dårlig PR

Men, om du ikke har meidsinsk grunn risikerer du vel bot om det er påbudt i din by og politiet kommer på kotroll, men det er vel ikke ofte det er slikt tror jeg 😛 

Anonymkode: 4963c...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå begynner virkelig kampen for oss som ikke vil bruke munnbind. Og jeg lurer, hva gjør vi nå? Er jo snart påbudt overalt. Jeg må handle mat, andre butikker dropper jeg. Men hva gjør jeg hvis jeg blir nektet adgang pga at jeg ikke bruker maske? Kjenner at dette sliter på meg nå....

Anonymkode: 815d3...1a6

Hvis du har en medisinsk grunn til ikke å bruke munnbind er det helt i orden (astma, angst bl.a.). Om det er bare fordi du synes det er ubehagelig så skriv en detaljert liste og handle i en butikk du er kjent i så du vet hvor det meste er - da klarer du å bruke munnbind den korte tiden det tar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Lillemus skrev:

Hvis du har en medisinsk grunn til ikke å bruke munnbind er det helt i orden (astma, angst bl.a.). Om det er bare fordi du synes det er ubehagelig så skriv en detaljert liste og handle i en butikk du er kjent i så du vet hvor det meste er - da klarer du å bruke munnbind den korte tiden det tar.

Man som ikke vil det av prinsipp, fordi de ikke er "slave".

Anonymkode: 2080b...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man som ikke vil det av prinsipp, fordi de ikke er "slave".

Anonymkode: 2080b...6ba

Det er sannelig ikke mange uten munnbind å se i butikkene her. :) Heldigvis! Jo flinkere vi alle er, jo raskere kan vi kvitte oss med munnbindene igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå begynner virkelig kampen for oss som ikke vil bruke munnbind. Og jeg lurer, hva gjør vi nå? Er jo snart påbudt overalt. Jeg må handle mat, andre butikker dropper jeg. Men hva gjør jeg hvis jeg blir nektet adgang pga at jeg ikke bruker maske? Kjenner at dette sliter på meg nå....

Anonymkode: 815d3...1a6

benytter deg av hjemlevering fra meny + ++

Anonymkode: b64f7...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha levd under en stein det siste året hvis du ikke har fått med deg at du faktisk kan bestille mat hjem på døra.

Anonymkode: 9ea7e...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle plass det er mulig å bestille mat på døra, men hvis du har muligheten så er det en god løsning så slipper du munnbind. Du har kanskje noen som kan handle for deg slik at du ikke trenger å tenke på munnbind. Her er jeg bor er det ikke påbudt med munnbind, men jeg vet ikke hvordan det er der du bor. Det er nesten ingen som bruker munnbind. Jeg har bare brukt munnbind noen få ganger og det har vært i forbindelse med legebesøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå begynner virkelig kampen for oss som ikke vil bruke munnbind. Og jeg lurer, hva gjør vi nå? Er jo snart påbudt overalt. Jeg må handle mat, andre butikker dropper jeg. Men hva gjør jeg hvis jeg blir nektet adgang pga at jeg ikke bruker maske? Kjenner at dette sliter på meg nå....

Anonymkode: 815d3...1a6

Hvorfor vil/kan du ikke bruke munnbind? Det medfører da ikke særlig ubehag for de fleste og handling kan jo være ganske fort gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det så lite smitte at de fleste bruker ikke munnbind. Men jeg skjønner ikke hvorfor du mener du er slave hvis du følger noe som er påbudt for å minske risikoen? Er du i mot å stoppe på rødt lys også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, Glitter skrev:

Her er det så lite smitte at de fleste bruker ikke munnbind. Men jeg skjønner ikke hvorfor du mener du er slave hvis du følger noe som er påbudt for å minske risikoen? Er du i mot å stoppe på rødt lys også?

Det var en annen anonym som nevnte "slave". :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fionys skrev:

Det er ikke alle plass det er mulig å bestille mat på døra, men hvis du har muligheten så er det en god løsning så slipper du munnbind. Du har kanskje noen som kan handle for deg slik at du ikke trenger å tenke på munnbind. Her er jeg bor er det ikke påbudt med munnbind, men jeg vet ikke hvordan det er der du bor. Det er nesten ingen som bruker munnbind. Jeg har bare brukt munnbind noen få ganger og det har vært i forbindelse med legebesøk.

Kan love deg at steder man ikke kan bestille mat, så er ikke munnbind et påbud heller og de fleste går uten. Tror ts bare vil provosere litt.

Anonymkode: 9ea7e...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan love deg at steder man ikke kan bestille mat, så er ikke munnbind et påbud heller og de fleste går uten. Tror ts bare vil provosere litt.

Anonymkode: 9ea7e...886

Ja det tror jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå begynner virkelig kampen for oss som ikke vil bruke munnbind. Og jeg lurer, hva gjør vi nå? Er jo snart påbudt overalt. Jeg må handle mat, andre butikker dropper jeg. Men hva gjør jeg hvis jeg blir nektet adgang pga at jeg ikke bruker maske? Kjenner at dette sliter på meg nå....

Anonymkode: 815d3...1a6

Slik du formulerer deg, "ikke vil bruke", handler dette om vilje og ikke noen medisinske årsaker. Da tenker jeg ganske enkelt at du, som andre som tar visse standpunkt, må selv ta konsekvensene av følgene av dine valg. Blir du nektet adgang, må du ta følgene av det, å dra hjem igjen eller velge å fravike fra ditt standpunkt å ta på deg maske og få handlet.

Vi alle kan synes at det er uvant og ubehagelig å gå med maske, men om så, så øv deg på det hjemme "i fredstid" når du har mulighet til å ta den av deg når du selv ønsker. Jeg er svært imponert over alle ansatte på ulike arbeidsplasser nå som pålegges av arbeidsgiver å ha på seg munnbind svært store deler av dagen. Vær glad du ikke er en av dem. Jeg har sett en ansatt i en butikk - og det har ikke vært en kunde innom på flere minutter - likevel står hun der med masken på seg. Jeg har ofte tenkt hvilke tanker hun gjør seg ang. å bruke maske i slike tilfeller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til TS. Visste du at munnbindet først og fremt beskytter andre fra å bli smittet av deg. Så hvorfor er det mer rett at jeg beskytter deg fordi jeg bruker munnbind men du vil ikke beskytte meg? Jeg møter daglig spesielt utlendinger som ikke bruker munnbind. Man sier at det er fordi de ikke føler ansvar for felleskapet på samme måte, at de ikke stoler på myndighetene eller at de ikke har fått med seg informasjonen. Hvilken unnskyldning har du?. Er det sykdom, dårlig råd eller rein trass ? 

Anonymkode: 272a2...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Glitter skrev:

Her er det så lite smitte at de fleste bruker ikke munnbind. Men jeg skjønner ikke hvorfor du mener du er slave hvis du følger noe som er påbudt for å minske risikoen? Er du i mot å stoppe på rødt lys også?

Mange som har sett for mye på The Handmaid's Tale.

5d128f389c510123ed5dbeb3 

Anonymkode: 2080b...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...