Gå til innhold

Slå opp med faren til mitt barn.


ReaperGirl91

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg trenger litt hjelp. Jeg har sammen med en i utlandet og vi har fått et barn sammen. Jeg elsker han ikke og vi bare diskuterer og krangler hele tiden. Han tror han eier meg og alt jeg sier er feil og han har alltid rett og jeg er utrolig lei det. Han hjelper heller ikke med utgifter vi har til barnet vi har sammen. Jeg bor i Norge og han bor i utlandet. Han mener at jeg skal ofre min trygghet her i Norge å flytte for at vi skal være en familie noe jeg ikke vil i det hele tatt. Han vil ikke ofre noe for meg. Jeg får heller ikke lov å være med venner som han ikke kjenner og gjør jeg det så blir det bare til krangling og han har rett i alt noe som er feil. Jeg vil gå i fra han men jeg vet ikke hvordan jeg skal formidle det på riktig måte. Jeg har også en venn av meg som han har åpnet seg til å salt til som ikke er sant og at han vi ta fra meg barnet vi har sammen og han har ikke peiling på hvordan man tar vare på et barn. Så pliz hjelp meg å finne en fin måte gå i fra han på??

Tusen takk for svar jeg får.

Jeg skriver litt rart det vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Nå synes jeg vi skal sette oss ned å snakke litt om forholdet vårt. Du skjønner, jeg opplever ikke en fremtid med deg i dette forholdet. Jeg ønsker noe annet i livet enn det du og jeg har sammen. Vi har hatt et forhold der mye har vært bra, og i mine øyne har også mye dessverre mye vært dårlig. Jeg håper vi sammen kan finne ut hvordan vi kan ivareta barnet vårt, uansett hva slags tanker du og jeg har om hverandre, så har vi noe vi begge er fryktelig glad i. Om du synes dette er vanskelig så skjønner jeg det, men da kan vi få hjelp av ulike steder/instanser som kan veilede oss litt i hvordan vi kan gjøre dette med fordeling av tid og sånn. Du må ha det så bra, her er husnøkkelen din."

Anonymkode: 3b442...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ReaperGirl91 skrev:

Hei. Jeg trenger litt hjelp. Jeg har sammen med en i utlandet og vi har fått et barn sammen. Jeg elsker han ikke og vi bare diskuterer og krangler hele tiden. Han tror han eier meg og alt jeg sier er feil og han har alltid rett og jeg er utrolig lei det. Han hjelper heller ikke med utgifter vi har til barnet vi har sammen. Jeg bor i Norge og han bor i utlandet. Han mener at jeg skal ofre min trygghet her i Norge å flytte for at vi skal være en familie noe jeg ikke vil i det hele tatt. Han vil ikke ofre noe for meg. Jeg får heller ikke lov å være med venner som han ikke kjenner og gjør jeg det så blir det bare til krangling og han har rett i alt noe som er feil. Jeg vil gå i fra han men jeg vet ikke hvordan jeg skal formidle det på riktig måte. Jeg har også en venn av meg som han har åpnet seg til å salt til som ikke er sant og at han vi ta fra meg barnet vi har sammen og han har ikke peiling på hvordan man tar vare på et barn. Så pliz hjelp meg å finne en fin måte gå i fra han på??

Tusen takk for svar jeg får.

Jeg skriver litt rart det vet jeg.

Bor dere sammen? Er dere gift? Jeg er usikker på reglene i dag, men da jeg skilte meg og flyttet fra mine barns far måtte jeg ha hans underskrift på at det var greit at jeg tok med meg det ene barnet og flyttet fra felles bolig (altså - vi hadde begge ungene samtidig, men de hadde bostedsadresse hos hver av oss). Dette var kun om man var gift om jeg ikke husker helt feil. Om dere ikke bor sammen blir saken en annen, men tenk deg godt om - vil han være troende til å kidnappet barnet og ta det med til sitt land?

Jeg skjønner godt at du vil ut av forholdet slik du beskriver det og jeg har litt problemer med å forstå at du elsker ham så høyt når han behandler deg slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Lillemus skrev:

Bor dere sammen? Er dere gift? Jeg er usikker på reglene i dag, men da jeg skilte meg og flyttet fra mine barns far måtte jeg ha hans underskrift på at det var greit at jeg tok med meg det ene barnet og flyttet fra felles bolig (altså - vi hadde begge ungene samtidig, men de hadde bostedsadresse hos hver av oss). Dette var kun om man var gift om jeg ikke husker helt feil. Om dere ikke bor sammen blir saken en annen, men tenk deg godt om - vil han være troende til å kidnappet barnet og ta det med til sitt land?

Jeg skjønner godt at du vil ut av forholdet slik du beskriver det og jeg har litt problemer med å forstå at du elsker ham så høyt når han behandler deg slik. 

Hun sier at hun IKKE elsker han. 

Anonymkode: 6baed...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun sier at hun IKKE elsker han. 

Anonymkode: 6baed...8de

Ah - jeg er for trøtt til å være på nett nå skjønner jeg. Leste feil der gitt. Kanskje like greit i akkurat dette tilfellet egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikke gift og vi bor ikke sammen. Han har ikke foreldreretten her i Norge for den har jeg tatt fra han men er redd for at han kan bare komme å kidnappe henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må si klart og direkte at du ikke vil mer og at du ikke elsker ham. Det er en brutal ting å si, men det lukker døren for diskusjon og forhandling. Det er ikke bra for ham å ha falske forhåpninger. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å være tydelig. Ikke gi etter for press fra han. 

Om det er mulig, høre med advokat også om hva du gjør videre. Som flytte og få hemmelig tlfnr og adresse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...