Gå til innhold

Dr.Nils/f.32


Gjest Stille gråt

Anbefalte innlegg

Gjest Stille gråt

Synes du at jeg bør gi opp siden jeg kjemper forgjeves med å bli frisk fra F.32 -saka..?

Eksisterer det håp om å bli normal igjen..?

Jeg vil så gjerne leve!

Samtidig som psykdommen knekker meg ned.

Er det bedre for en familie om "ungen" dør, enn at den vokser opp og blir til plage for alle?

Jeg er bare så mislykka.

Håper du tar spørsmålene seriøst Nils Håvard.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

Det er fullt mulig å bli frisk av F32 (og F33 som vel er riktig diagnose for deg).

Medisiner, psykoterapi og evt. ECT fører frem, men kan kreve noe tid i de vanskeligste tilfellene.

Til ditt andre spørsmål: Her finnes ikke tvil. Alle foreldre vil ha barna sine i live. Et selvmord er verre enn alt annet!

Stå på og lykke til :-)

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stille gråt

Det er fullt mulig å bli frisk av F32 (og F33 som vel er riktig diagnose for deg).

Medisiner, psykoterapi og evt. ECT fører frem, men kan kreve noe tid i de vanskeligste tilfellene.

Til ditt andre spørsmål: Her finnes ikke tvil. Alle foreldre vil ha barna sine i live. Et selvmord er verre enn alt annet!

Stå på og lykke til :-)

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Hei

Du virker liksom så overbevisendes, sånn at jeg tar meg i å begynne å tro på det du sier.

Jeg må liksom ha ting inn med teskjei...:))

Men jeg vet jo egentlig at det du sier er rett selv om man er overbevist om at kiste er eneste utvei, når man ligger på bunnen. Er glad for at du har holdt meg i taumene her inne.

Kan spørre fixer om Elektrosjokk, selv om jeg tror at hun ikke er tilhenger av den greia.

En eller annen sa at det ikke ble utført sånnt på vestlandet (sikkert en lærer )

Er dette feil? Det høres jo helt teit ut...

Hvis det går og jeg er "kvalifisert" til det, vurderer jeg sterkt å gå inn for det. Bare ikke hjernen min blir helt plukket fra hverandre av det og jeg blir mer senil enn jeg er. Jeg har liksom bruk for hukommelsen min og vil ikke miste den mer. Er jo den jeg lever av.

Man blir ikke helt "akterutseilt" av det eller?

Nå maser jeg fælt..

*skjemst*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

Hei

Du virker liksom så overbevisendes, sånn at jeg tar meg i å begynne å tro på det du sier.

Jeg må liksom ha ting inn med teskjei...:))

Men jeg vet jo egentlig at det du sier er rett selv om man er overbevist om at kiste er eneste utvei, når man ligger på bunnen. Er glad for at du har holdt meg i taumene her inne.

Kan spørre fixer om Elektrosjokk, selv om jeg tror at hun ikke er tilhenger av den greia.

En eller annen sa at det ikke ble utført sånnt på vestlandet (sikkert en lærer )

Er dette feil? Det høres jo helt teit ut...

Hvis det går og jeg er "kvalifisert" til det, vurderer jeg sterkt å gå inn for det. Bare ikke hjernen min blir helt plukket fra hverandre av det og jeg blir mer senil enn jeg er. Jeg har liksom bruk for hukommelsen min og vil ikke miste den mer. Er jo den jeg lever av.

Man blir ikke helt "akterutseilt" av det eller?

Nå maser jeg fælt..

*skjemst*

Selvsagt kan du be psykiateren din om en vurdering med tanke på ECT. Pasienter må kunne stille spørsmål om forskjellige behandlingsmetoder.

Ja, en gjør ECT på Vestlandet også.

ECT vil ikke skade hjernen din eller gi deg hukommelsesproblemer.

Du kan få hukommelsestap for et par timer rund behandlingen som foregår i narkose. Jeg ser ikke på dette som en ulempe :-)

Uansett: Lykke til videre :-)

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...