Gå til innhold

Trenger litt hjelp ang. strøm


knas

Anbefalte innlegg

Det kom en strømselger på døra som ville selge meg abonnement med fastpris. Jeg sa ja, og det er 9 mnd bindingstid (gjeldende fra mars). Jeg er imidlertid veldig i tvil om det var lurt, og vurderer å bruke angreretten. Noen mer erfarne som har noen råd å gi om hva jeg burde gjøre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, knas skrev:

Det kom en strømselger på døra som ville selge meg abonnement med fastpris. Jeg sa ja, og det er 9 mnd bindingstid (gjeldende fra mars). Jeg er imidlertid veldig i tvil om det var lurt, og vurderer å bruke angreretten. Noen mer erfarne som har noen råd å gi om hva jeg burde gjøre? 

Hvis jeg blir "lurt" til å kjøpe noe på døra, så bruker jeg alltid angreretten.  Og jeg ville iallefall ikke hatt noe som hadde bindingstid.  Samtidig så er det vanskelig for meg å si noe da jeg ikke aner om hvilke pris  du har fått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, emilie321 skrev:

Hvis jeg blir "lurt" til å kjøpe noe på døra, så bruker jeg alltid angreretten.  Og jeg ville iallefall ikke hatt noe som hadde bindingstid.  Samtidig så er det vanskelig for meg å si noe da jeg ikke aner om hvilke pris  du har fått. 

Ja, dørselgere er jo ikke de man skal stole mest på. Selv om han virket overbevisende. Men han er jo på jobb for noen da.... pris er 65 øre nå mot ca 100 som den er nå. Men strømmen er vel ikke like dyr til våren og sommeren igjen? Så da har jeg bundet meg for de månedene i året det ikke er kulde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, knas skrev:

Ja, dørselgere er jo ikke de man skal stole mest på. Selv om han virket overbevisende. Men han er jo på jobb for noen da.... pris er 65 øre nå mot ca 100 som den er nå. Men strømmen er vel ikke like dyr til våren og sommeren igjen? Så da har jeg bundet meg for de månedene i året det ikke er kulde. 

Ja, strømmen er på sitt dyreste nå. Jeg ville brukt angreretten og heller prøvd å finne et billigere selskap via nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dørselgere bør en ikke stole på. Jeg ville ha brukt angreretten. Istedenfor kan du se på forskjellige leverandører og avtaler.  Som annen skriver, strømmen er på dyreste nå, så da er det dårlig tidspunkt å inngå avtaler på.

 

Prisen vil være mye lavere enn 65 øre til våren, sommeren og høsten.

Endret av Sol1973
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sol1973 skrev:

Dørselgere bør en ikke stole på. Jeg ville ha brukt angreretten. Istedenfor kan du se på forskjellige leverandører og avtaler.  Som annen skriver, strømmen er på dyreste nå, så da er det dårlig tidspunkt å inngå avtaler på.

 

Prisen vil være mye lavere enn 65 øre til våren, sommeren og høsten.

Ja, jeg får heller spise pasta et par måneder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, knas skrev:

Ja, jeg får heller spise pasta et par måneder. 

Du har strøm som oppvarming, f.eks. panelovner? Har du nattsenking? 

Jeg er enig i at bindingstid som dekker sommeren ikke nødvendigvis er så gunstig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, merida skrev:

Bruk angreretten med en gang. Du kan få fastpris for langt mindre summer om få mnd. I januar kunne man binde strømmen for under 25 øre. Det er ikke lurt å binde strømmen nå. 

Jeg prøver  nå å få kontakt med dem. Var jammen ikke lett. 😡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, laban skrev:

Du har strøm som oppvarming, f.eks. panelovner? Har du nattsenking? 

Jeg er enig i at bindingstid som dekker sommeren ikke nødvendigvis er så gunstig. 

Jeg har både panelovn og vedovn. Kjøpte leiligheten i fjor, og da var det ikke behov for å fyre. Var ute i forrige uke og fikk tak i noe ved. Er kaldt ute her om dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, knas skrev:

Jeg har både panelovn og vedovn.

Skru ned termostaten 5 grader når du forlater rommet for natten, hvis den ikke har funksjoner for temperatursenking som du kan bruke. 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, laban skrev:

Skru ned termostaten 5 grader når du forlater rommet for natten, hvis den ikke har funksjoner for temperatursenking som du kan bruke. 

Jeg skrur alltid ned om natten. Poenget er at jeg ikke at jeg ikke sparer inn der det går, men at jeg ikke har så mye i inntekt for tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, knas skrev:

Jeg skrur alltid ned om natten. Poenget er at jeg ikke at jeg ikke sparer inn der det går, men at jeg ikke har så mye i inntekt for tiden. 

Skjønner - håper sprengkulda gir seg snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, laban skrev:

Skjønner - håper sprengkulda gir seg snart.

Det håper jeg også. Og for mer enn strømmens skyld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Strømmarkedet er helt Texas, til og med hafslund prøver seg med lureri. Jeg ringte og skiftet til de for noen år siden, og de spurte om jeg skulle ha den samme avtalen som sist. Og det tok flere måneder før jeg oppdaget att jeg betalte ca 50kroner i måneden for "grønn strøm" dette var jeg aldri interessert i. Man må passe seg.

 

Generelt kjøper jeg ikke annet enn kokosboller på døra. Det er ganske mye de tjener de som går rundt på 1 enkelt signering. Tror det er rundt 800 pr pers. I hvert fall var det ei jeg kjenner som fikk det.

Anonymkode: eddfb...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Strømmarkedet er helt Texas, til og med hafslund prøver seg med lureri. Jeg ringte og skiftet til de for noen år siden, og de spurte om jeg skulle ha den samme avtalen som sist. Og det tok flere måneder før jeg oppdaget att jeg betalte ca 50kroner i måneden for "grønn strøm" dette var jeg aldri interessert i. Man må passe seg.

 

Generelt kjøper jeg ikke annet enn kokosboller på døra. Det er ganske mye de tjener de som går rundt på 1 enkelt signering. Tror det er rundt 800 pr pers. I hvert fall var det ei jeg kjenner som fikk det.

Anonymkode: eddfb...e97

Jeg kjøper ingen ting på døra, aller minst fersk fisk.

Anonymkode: 38e53...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Strømmarkedet er helt Texas, til og med hafslund prøver seg med lureri. Jeg ringte og skiftet til de for noen år siden, og de spurte om jeg skulle ha den samme avtalen som sist. Og det tok flere måneder før jeg oppdaget att jeg betalte ca 50kroner i måneden for "grønn strøm" dette var jeg aldri interessert i. Man må passe seg.

 

Generelt kjøper jeg ikke annet enn kokosboller på døra. Det er ganske mye de tjener de som går rundt på 1 enkelt signering. Tror det er rundt 800 pr pers. I hvert fall var det ei jeg kjenner som fikk det.

Anonymkode: eddfb...e97

Jeg går vanligvis ikke i sånne salgsfeller. Men jeg er ikke feilfri. Takk og lov for at vi har 14 dagers angrerett i detta landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk angreretten, raskt! Du vil gjøre et mye bedre kjøpt dersom du går inn på Minside.no og søker opp hvordan man kan få lavest mulig strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk angreretten.

Jeg har en kamerat som noen år prøvde å spare penger ved å følge med på strømpriser hos ulike leverandører og ulike typer abbonement (spot, fast osv). Han fant ut at han med maksimal innsats kunne spare 2-300 kroner per år. Han sa han aldri hadde gjort noe med så lav timelønn som å drive med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, merida skrev:

Men er det dumt med fastpris? Vurderer fastpris for å kanskje få mer forutsigbarhet,men... jeg vet ikke. Sa han noe om det lønner seg med fastpris?

Veksling mellom fast og spot ga i beste fall samme gevinst som nevnt. Men over tid jevnet det ut seg mente han. Ta heller en ekstravakt i året. Mindre tid brukt, mer penger tjent.

Fastpris gir jevnere strømregning. Billigere om vinteren når det er dyrt, men dyrere om sommeren når strømprisen er lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...