Gå til innhold

Strømregning på 1769 kr


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det var mye. Pleier å kun ha strømregning på ca 600 kr. Ser på fakturaen at strømmen kostet ca 1000 kr men at det er linjeleien som kostet  nesten 800 kr. Har nettleien økt? 

Er dette høy regning for å være strøm på en 65 kvadratmeter leilighet nå når det er minus 10 grader ute? 

Hva bruker dere i strøm? 

Anonymkode: 3f422...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det var mye. Pleier å kun ha strømregning på ca 600 kr. Ser på fakturaen at strømmen kostet ca 1000 kr men at det er linjeleien som kostet  nesten 800 kr. Har nettleien økt? 

Er dette høy regning for å være strøm på en 65 kvadratmeter leilighet nå når det er minus 10 grader ute? 

Hva bruker dere i strøm? 

Anonymkode: 3f422...afc

Har ikke fått noen strømregning for januar så vet ikke enda, men ser at jeg har brukt 730 kWh, mens jeg brukte bare 440 kWh forrige januar. Så høyt forbruk, samtidig med høy strømpris, så regningen blir sikkert høy den måneden ja.

Har pleid å ha strømregning på ca 300kr på sommere og 600kr på vintre i liten leilighet med middels isolasjon

Anonymkode: 079da...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det var mye. Pleier å kun ha strømregning på ca 600 kr. Ser på fakturaen at strømmen kostet ca 1000 kr men at det er linjeleien som kostet  nesten 800 kr. Har nettleien økt? 

Er dette høy regning for å være strøm på en 65 kvadratmeter leilighet nå når det er minus 10 grader ute? 

Hva bruker dere i strøm? 

Anonymkode: 3f422...afc

700 i januar, pleier ligge på 550/600 på vinteren. Det var overalt på nyhetene at strømmen var grisedyr i januar og nå februar

Anonymkode: 27944...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble 1 270,- her, mer enn i fjor (da var det mildt), men omtrent det samme som for 2 år siden.

Anonymkode: b3d34...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

700 i januar, pleier ligge på 550/600 på vinteren. Det var overalt på nyhetene at strømmen var grisedyr i januar og nå februar

Anonymkode: 27944...857

Mulig at strømmen ble ganske dyr disse månedene.  Men en sak er sikker : jeg gidder ikke å forsøke å spare så mye på strømmen. Viktig å ikke fryse. Er ekstremt kaldt ute. 

 

Anonymkode: 3f422...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser at forrige regning lå på ca 1000 kr. 

Anonymkode: 3f422...afc

Samme her. Da får nok jeg også strømregning på rundt 1700,-   Det er mye på en liten leilighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har nettleien økt? 

Det må du finne ut ved å sammenlikne med tidligere måned og evt. sjekke med leverandøren din. Noe av nettleien er leverandøravhengig.

Men elavgiften inngår også i nettleien. Den slipper ingen unna, uansett leverandør. Du kan sikkert finne ut om den økte ved årsskiftet.

Mer info her:

https://xn--strm-ira.no/nettleie

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, merida skrev:

Det ble 1349 til oss (det er for desember mnd). 

916kr i nettleie og 432 i strøm.

Vi har for øvrig «full kontroll» hos fjordkraft sånn at vi betaler en sum hver mnd - hele året. Saldo i vår favør er nå 1959kr. Jeg synes det er veldig kjekt. 

Kan dere da velge å betale fra "saldoen" om den er høyere enn det månedlige beløpet?

Da jeg var liten var det avregning av strømmen en (eller to?) gang i året, husker at det alltid var stor spenning om man fikk igjen noen kroner eller om man måtte betale. :) Hvordan det fungerte vet jeg ikke, betalte man en fast sum slik som hos dere og så regnet e-verket ut hvor mye man hadde brukt og dermed fant ut om man skyldte penger eller hadde til gode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Lillemus skrev:

Kan dere da velge å betale fra "saldoen" om den er høyere enn det månedlige beløpet?

Da jeg var liten var det avregning av strømmen en (eller to?) gang i året, husker at det alltid var stor spenning om man fikk igjen noen kroner eller om man måtte betale. :) Hvordan det fungerte vet jeg ikke, betalte man en fast sum slik som hos dere og så regnet e-verket ut hvor mye man hadde brukt og dermed fant ut om man skyldte penger eller hadde til gode?

Sånn var det helt frem til for 20 år siden her. Fast innbetaling fire ganger i året (eller var det seks ganger) og avregning i januar.

Anonymkode: b3d34...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn var det helt frem til for 20 år siden her. Fast innbetaling fire ganger i året (eller var det seks ganger) og avregning i januar.

Anonymkode: b3d34...0e0

Det er snart 30 år siden jeg flyttet hjemmefra og jeg har ikke opplevd denne ordningen på egen regning, men husker det fra jeg var liten, så det må ha blitt avviklet til ulike tidspunkter i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, merida skrev:

Det ble 1349 til oss (det er for desember mnd). 

916kr i nettleie og 432 i strøm.

Vi har for øvrig «full kontroll» hos fjordkraft sånn at vi betaler en sum hver mnd - hele året. Saldo i vår favør er nå 1959kr. Jeg synes det er veldig kjekt. 

Da stemmer det at nettleien er ganske dyr. 

 

Anonymkode: 3f422...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, laban skrev:

Det må du finne ut ved å sammenlikne med tidligere måned og evt. sjekke med leverandøren din. Noe av nettleien er leverandøravhengig.

Men elavgiften inngår også i nettleien. Den slipper ingen unna, uansett leverandør. Du kan sikkert finne ut om den økte ved årsskiftet.

Mer info her:

https://xn--strm-ira.no/nettleie

 

Takk for link. 

Ca 1800 kr i strøm er mye for en liten leilighet. Men det har vært ekstrem- kulde også  

Vi er to personer som bor her. Vi bruker kun en vifteovn/ av og til en oljeovn og varmekabler på badet. 

Anonymkode: 3f422...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for link. 

Ca 1800 kr i strøm er mye for en liten leilighet. Men det har vært ekstrem- kulde også  

Vi er to personer som bor her. Vi bruker kun en vifteovn/ av og til en oljeovn og varmekabler på badet. 

Anonymkode: 3f422...afc

Sjekk fakturaen, ble nettopp klar over at jeg har betalt 69,- kr i gebyr hver måned for "manglende avtalegiro".

Anonymkode: b3d34...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk fakturaen, ble nettopp klar over at jeg har betalt 69,- kr i gebyr hver måned for "manglende avtalegiro".

Anonymkode: b3d34...0e0

Ingen slike gebyrer er med. Så det har nok desverre blitt brukt mye strøm selv om jeg synes at vi egentlig bruker lite.. 

Anonymkode: 3f422...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om vi kan spare mye strøm med å slå ned temperatur på badegulvet fra 29 grader til 20. Men da blir gulvet sikkert ganske kaldt... 

Anonymkode: 3f422...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for link. 

Ca 1800 kr i strøm er mye for en liten leilighet. Men det har vært ekstrem- kulde også  

Vi er to personer som bor her. Vi bruker kun en vifteovn/ av og til en oljeovn og varmekabler på badet. 

Anonymkode: 3f422...afc

Vifteovner bruker vanvittig mye strøm har en elektriker lært meg. 
 

Hva legger du i begrepet ekstrem kulde? Minus 10-12?

Anonymkode: 24e69...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare 3-4 år siden det var slutt på å avlese strømmen her. Fikk ofte tilbake. 

Min forrige regjering var på 995 kr. 95 kvadrat og to etasjer. Har varmepumpe som eneste varmekilde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk regningen nå, ble 1000 kr, mot 600 januar i fjor. Halvparten var for selve strømmen resten for diverse nettleier og avgifter.

Anonymkode: 079da...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...