Gå til innhold

Lykke.....


emilie321

Anbefalte innlegg

Sitter her på lørdag formiddag og tenker på hva det er som gjør meg lykkelig. Det første er at jeg skal på Åpent Bakeri i dag og kjøpe Jacobsbrød. Gleder meg til å sette tennene i det. Det gleder meg enormt at det blir lysere og lysere. Dessuten er jeg ganske glad i meg selv i dag og det føles godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, Gondor skrev:

Sitter her på lørdag formiddag og tenker på hva det er som gjør meg lykkelig. Det første er at jeg skal på Åpent Bakeri i dag og kjøpe Jacobsbrød. Gleder meg til å sette tennene i det. Det gleder meg enormt at det blir lysere og lysere. Dessuten er jeg ganske glad i meg selv i dag og det føles godt. 

Så fint å lese.  Tror det kan være lurt og innimellom tenke på hva som gjør en lykkelig. Og så prøve å gjøre mer av de tingene. Tror jeg skal prøve å bli litt flinkere til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg genseren full av hestehår etter å ha fått kose med en gammel, snill hest som gjerne ville ha litt kos. ❤️ Det er lykke for meg, selv om jeg er sulten og tærne er iskalde. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Akkurat nå er jeg lykkelig fordi jeg  fikk meg en fin skitur i dag. Har landet forran peisen, mens sambo lager morsdagsmiddag :)

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg finner ikke ofte lykke i disse dager, men jeg har funnet det før og det kommer forhåpentligvis igjen.  Jeg drar omtrent aldri noe steder etter at corona begynte og det tærer virkelig på.

Jeg blir mer og mer sløv og orker mindre og mindre.  Jeg blir reddere og reddere for at denne tilstanden varer evig.

Anonymkode: dfa91...edc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Lillemus skrev:

Akkurat nå har jeg genseren full av hestehår etter å ha fått kose med en gammel, snill hest som gjerne ville ha litt kos. ❤️ Det er lykke for meg, selv om jeg er sulten og tærne er iskalde. 😄

Idag hilste jeg på en hund som jeg så da den var valp. Vet ikke om den kjente meg igjen, men den hilste på meg som om den gjorde det. Det møte gjorde meg glad.  Nå har dyr den evne da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg finner ikke ofte lykke i disse dager, men jeg har funnet det før og det kommer forhåpentligvis igjen.  Jeg drar omtrent aldri noe steder etter at corona begynte og det tærer virkelig på.

Jeg blir mer og mer sløv og orker mindre og mindre.  Jeg blir reddere og reddere for at denne tilstanden varer evig.

Anonymkode: dfa91...edc

Jeg gikk også i mange år hvor jeg var dønn ulykkelig, men det snudde heldigvis. Så det er mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, emilie321 skrev:

Idag hilste jeg på en hund som jeg så da den var valp. Vet ikke om den kjente meg igjen, men den hilste på meg som om den gjorde det. Det møte gjorde meg glad.  Nå har dyr den evne da. 

Herlig! ❤️ På jobben får jeg av og til besøk av en bitteliten valp og den blir så glad når den ser meg og jeg blir så gld når jeg ser den så da setter jeg meg på golvet og så leker og koser vi litt. :) Eieren sier at den ikke er så vill når den møter andre, men de setter seg kanskje ikke ned på golvet og kosemoser med den heller! ;)❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et streif av lykke i går på skituren: Var SÅ sliten da vi kom på toppen der vi skulle hvile litt og spise og drikke, gjennomblaut av svette. Så vrengte jeg av meg, stod i bare BH-en i minus 8-10 grader, og tok på tørr ulltrøye, tørr buff og tørr lue. Himmelsk deilig, etter at de få sekundene med grusomt kaldt var over!

Ellers må jeg si at jeg prøver å være til stede mentalt i det jeg gjør, og da er det lettere å kjenne litt lykke i de små tingene som skjer i løpet av dagen: duft av kaffe, kjenne varmen fra kaffen både når jeg holder i koppen og når jeg drikker den, glede over å ta på meg kofta jeg strikket ferdig for noen uker siden og er veldig fornøyd med, se ut av vinduet på snøen som daler ned mens flammene varmer godt i ovnen inne, en hyggelig melding fra ei venninne, en koselig telefon fra min mor eller et av barna som ikke bor hjemme lenger, se det glitrer i øynene på mannen når vi er på ski, osv osv ❤️ 

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
På 15.2.2021 den 8.26, påskelilje skrev:

Jeg hadde et streif av lykke i går på skituren: Var SÅ sliten da vi kom på toppen der vi skulle hvile litt og spise og drikke, gjennomblaut av svette. Så vrengte jeg av meg, stod i bare BH-en i minus 8-10 grader, og tok på tørr ulltrøye, tørr buff og tørr lue. Himmelsk deilig, etter at de få sekundene med grusomt kaldt var over!

Ellers må jeg si at jeg prøver å være til stede mentalt i det jeg gjør, og da er det lettere å kjenne litt lykke i de små tingene som skjer i løpet av dagen: duft av kaffe, kjenne varmen fra kaffen både når jeg holder i koppen og når jeg drikker den, glede over å ta på meg kofta jeg strikket ferdig for noen uker siden og er veldig fornøyd med, se ut av vinduet på snøen som daler ned mens flammene varmer godt i ovnen inne, en hyggelig melding fra ei venninne, en koselig telefon fra min mor eller et av barna som ikke bor hjemme lenger, se det glitrer i øynene på mannen når vi er på ski, osv osv ❤️ 

I dag kjente jeg  på den lykken . Jeg,  sambo og eldstedatter dro rett opp i marka etter jobb i kveld. Nå har det snødd og det var akkurat slikt føre som jeg elsker 😍 . Kunne suse nedover bakkene uten å ploge. Ah, det var deilig ⛷️Det var også veldig koselig å få med seg eldstedatter på skitur etter at hun  har bodd i Danmark i mange år 🙂 Tror det kommer til å bli mange skiturer med henne for hun er veldig opptatt nå av å bli norsk igjen. Skal på skitur sammen med henne til helga også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i farta i hele dag, med alt fra handling, legebesøk, møte på teams og bursdag. Er fryktelig sliten, men samtidig veldig fornøyd.  Så utrolig godt å greie og fungere en hel dag. Det gir meg en følelse av lykke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...