Gå til innhold

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, merida skrev:

Har du grunn til å ta livet ditt da? 
Jeg er sikker på at du ikke kommer til å ta livet ditt. Du har det jo godt også, sier du. Sliter du med tungsinn, tunge tanker, alvorlig depresjon osv? 

Det er bare den dumme angsten som prøver å spille deg et puss. Ignorer det.

Nei, jeg tror ikke jeg har noen alvorlig depresjon. Jeg scorer litt på MADRS, på Kvakkestad sin selvtest scorer jeg vel slik:

Utholdenhet 0

Tristhet 1

Angst 3

Matlyst 2

Søvn 1 

Konsentrasjonsvansker 1 

Initiativ 1

Følelsesmessig engasjement 1 

Depressivitet 0 

Suicidalitet 0-1

Altså 10-11 poeng på MADRS, kanskje mild depresjon men det er mest angstsymptomene som gjør det. 

Jeg vet at mange er glade i meg og jeg det samme. Jeg tror ingen ville fått det bedre uten meg. 

Fortsetter under...

4 timer siden, ISW skrev:

Tusen takk! 

Der jeg føler jeg trenger litt faktaopplysninger er rundt dette med at tilsynelatende helt normale velfungerende mennesker tar livet sitt (f.eks Ari Behn m.flere). Da føler jeg at det samme kan skje med meg som sliter med angst. Sånt skremmer meg. 

Ari Behn slet med tunge depresjoner og hadde nok en helt annen personlighetstype enn deg. Selvmordet skjedde jo ikke som lyn fra klar himmel, selv om det selvsagt var et sjokk. 

Jeg tenker du har en svært rasjonell måte å forholde deg til livet på, noe som nok til dels også handler om personlighet. Kanskje du bør gi mer rom til følelser og ta de utfordringene livet ditt byr på mer på alvor, rent følelsesmessig? Du har jo utvilsomt hatt mye å stri med over tid, blant annet med tanke på dine foreldre.

Vi er ikke maskiner, noen av oss!❤️

Anonymkode: e143b...7c0

• 10 måneder senere...
ISW skrev (På 15.2.2021 den 15.18):

Hei igjen,

«Anfallene» gir en angstfølelse i kroppen og hodet, føttene blir kalde og huden føles som om den brenner. Og noen katastrofetanker. Men det er ikke fullt ut panikkanfall og det varer ikke så lenge. 

Hvordan ville du håndtert anfallene når de kommer? Du som kan metakognitiv terapi. 

Gammel tråd! Men dette med at huden føles ut som den brenner, gikk det over? Har det samme selv nå! Er på dag 17/18 med maksdose zoloft! Mye angst!

Anonymkode: 32459...756

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gammel tråd! Men dette med at huden føles ut som den brenner, gikk det over? Har det samme selv nå! Er på dag 17/18 med maksdose zoloft! Mye angst!

Hei!

Jeg opplever dette som et angstsymptom. For meg har det gitt seg og jeg har mindre angst nå. Selv om jeg nylig trappet opp Zoloft til 200.

ISW skrev (48 minutter siden):

Hei!

Jeg opplever dette som et angstsymptom. For meg har det gitt seg og jeg har mindre angst nå. Selv om jeg nylig trappet opp Zoloft til 200.

Ok! Godt å høre! Trappet ganske fort opp frå 100 til 200, so sikkert ikke uvanlig med bivirkninger noen uker

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ok! Godt å høre! Trappet ganske fort opp frå 100 til 200, so sikkert ikke uvanlig med bivirkninger noen uker

Jeg har også denne brenningen i huden. Mest i nakke og rygg. Begynte på zoloft for snart tre uker siden, og har hatt ekstremt mye angst og tvangstanker (dette hadde jeg før jeg begynte også, men begge deler har blitt verre etter jeg begynte på zoloft). Går kun på 25 mg, og skal etter planen snart øke til 50 mg. Gruer meg noe voldsomt. Var det grusomt for deg å øke fra 25 til 50?

Annonse

helseangst skrev (44 minutter siden):

Jeg har også denne brenningen i huden. Mest i nakke og rygg. Begynte på zoloft for snart tre uker siden, og har hatt ekstremt mye angst og tvangstanker (dette hadde jeg før jeg begynte også, men begge deler har blitt verre etter jeg begynte på zoloft). Går kun på 25 mg, og skal etter planen snart øke til 50 mg. Gruer meg noe voldsomt. Var det grusomt for deg å øke fra 25 til 50?

Nå er det ganske lenge siden jeg økte frå 25 til 50, så kan dessverre ikke svare på det. Vil tru at startfasen er værst, uten at jeg kan garantere 😅 Jeg føler meg skikkelig utilpass også, klarer ikke å beskrive hvordan, vet du hva jeg mener? Kom etter jeg økte

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Nå er det ganske lenge siden jeg økte frå 25 til 50, så kan dessverre ikke svare på det. Vil tru at startfasen er værst, uten at jeg kan garantere 😅 Jeg føler meg skikkelig utilpass også, klarer ikke å beskrive hvordan, vet du hva jeg mener? Kom etter jeg økte

Ja, utilpass er et godt ord. Finner ikke roen.  Bruker Sobril hver kveld for å få sove, men skal prøve uten i natt. Vil ikke bli avhengig. Synes dette er veldig tøft. Håper du får det bedre snart. Hvor lenge er det siden du økte til maksdose?

helseangst skrev (13 timer siden):

Ja, utilpass er et godt ord. Finner ikke roen.  Bruker Sobril hver kveld for å få sove, men skal prøve uten i natt. Vil ikke bli avhengig. Synes dette er veldig tøft. Håper du får det bedre snart. Hvor lenge er det siden du økte til maksdose?

Økte til maksdose for 2,5 uke siden! So håper den vil gi bedring snart 😅

• 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...