Gå til innhold

Når psykiatrien legger alle symptomer og problemer man har på diagnosen man har..

Anbefalte innlegg

Det er irriterende. Er det bare meg som opplever det? 

Altså man har en diagnose og så skal liksom alt av det en har av problemer tillegges den diagnosen. Sier man noe, så er det pga man har den diagnosen og da "er man sånn og sånn".. 

Anonymkode: 8eeec...4d2

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er irriterende. Er det bare meg som opplever det? 

Altså man har en diagnose og så skal liksom alt av det en har av problemer tillegges den diagnosen. Sier man noe, så er det pga man har den diagnosen og da "er man sånn og sånn".. 

Tenker du på aspergers så er alle aspergere forskjellige. Har du møtt en har du bare møtt en.

Anonymkode: 6303a...495

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du på aspergers så er alle aspergere forskjellige. Har du møtt en har du bare møtt en.

Anonymkode: 6303a...495

Tenkte på eupf i mitt tilfelle. 

Opplevde det en del før og det gjorde meg frustrert og sint. Men nå har jeg innsett og mer slått meg til ro med at diagnosen min faktisk virker inn på den somatiske helsen min. Dårlig psykisk helse kan gi så mange somatiske plager! Og en personlighetsforstyrrelse, som du har, virker jo inn på veldig mange deler av det livet man lever. Kanskje kan det være noe i det de sier? 

Endret av Humlesurr

Ja det har jeg opplevd, og det kan være ganske frustrerende. Men det var verre før. Nå har jeg fått en annen diagnose i tillegg og det vises tydelig at enkelte av mine borderline- symptomer blir mer framtredende når jeg blir mer deprimert. Har tilbakevendende depressiv lidelse i tillegg. Men at de 1-2 gangene i året jeg opplever å bli oppstemt over en uke til ti dager skal tillegges borderline det er jeg ikke enig i. Jeg svinger ikke opp og ned slik man typisk leser om diagnosen. Men trenger jo ikke ha alle symptomene da. 

Tror også at noen symptomer som har blitt tillagt borderline egentlig kommer av Asperger.

Endret av Glitter

Ja har opplevd det. DPS endret til og med opplysninger etter de satte diagnosen slik at opplysninger ikke stemmer. Tidlig i journalen står det at jeg fullførte videregående mens senere etter diagnosen var satt skrev de at den ikke var fullført. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...