Gå til innhold

Når partneren går konstant å rydder/ jobberr..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du en mann/ kone som konstant skal gå rundt å jobbe med noe? Jeg har hatt 2 slike partnere. Jeg liker å sette meg ned å slappe litt av på fritiden, mens de hadde ikke roen til det. Er dette vanlig? 

Anonymkode: 9dd0a...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må de gjøre alt av husarbeid/vedlikehold, eller er det mer unødvendig romstering og rydding?

Anonymkode: 80439...5b8

Unødvendig romstering og rydding. Det blir faktisk mer rotete av det. Alt blir delvis gjort her og der. Og plutselig er det ryddet frem ting som skal ryddea på plass igjen og så blir det liggende. 

Jeg får alt til å se mye ryddigere ut på 30 min. Mens mannfolka som jeg finner har en tendens til å rydde og rote mens de rydder hele dagene. 

Anonymkode: 9dd0a...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må de gjøre alt av husarbeid/vedlikehold, eller er det mer unødvendig romstering og rydding?

Anonymkode: 80439...5b8

Kan det være en slags rastløshet som gjør dette her? 

Anonymkode: 9dd0a...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unødvendig romstering og rydding. Det blir faktisk mer rotete av det. Alt blir delvis gjort her og der. Og plutselig er det ryddet frem ting som skal ryddea på plass igjen og så blir det liggende. 

Jeg får alt til å se mye ryddigere ut på 30 min. Mens mannfolka som jeg finner har en tendens til å rydde og rote mens de rydder hele dagene. 

Anonymkode: 9dd0a...7ee

Sånt er så irriterende. Gubben min er helt lik og enden pa visa er at jeg må rydde opp etter han..

Anonymkode: 80439...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du en mann/ kone som konstant skal gå rundt å jobbe med noe? Jeg har hatt 2 slike partnere. Jeg liker å sette meg ned å slappe litt av på fritiden, mens de hadde ikke roen til det. Er dette vanlig? 

Anonymkode: 9dd0a...7ee

Her er vi temmelig avslappet begge to. :) Jeg må stort sett ha noe mellom hendene, også når jeg ser på tv, så da har jeg gjerne pc'n på fanget eller et strikketøy (akkurat nå har hendene mine en smertefull periode så det blir lite strikking). Ellers sitter jeg ikke bare og ser ut i lufta... Leser, syr (kooooser meg på syrommet og der er mannen omtrent aldri så der kan jeg rote så mye jeg vil!), pusler med andre hobbyer og koser meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånt er så irriterende. Gubben min er helt lik og enden pa visa er at jeg må rydde opp etter han..

Anonymkode: 80439...5b8

Hvorfor rydder du etter en voksen mann? Jeg har mer enn nok med å rydde mitt eget rot... 😂 Om jeg synes det bør ryddes mer enn i mitt rot så tar jeg unna mitt og sier vennlig:"Kan du ta dette? Det er dine papirer / ting." Og da gjør han det. :)  Å rydde etter ham er uaktuelt, han er da voksen og var ferdig oppdratt da jeg traff ham. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånt er så irriterende. Gubben min er helt lik og enden pa visa er at jeg må rydde opp etter han..

Anonymkode: 80439...5b8

Ja sånn er det her og.  ;)

Anonymkode: 9dd0a...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Hvorfor rydder du etter en voksen mann? Jeg har mer enn nok med å rydde mitt eget rot... 😂 Om jeg synes det bør ryddes mer enn i mitt rot så tar jeg unna mitt og sier vennlig:"Kan du ta dette? Det er dine papirer / ting." Og da gjør han det. :)  Å rydde etter ham er uaktuelt, han er da voksen og var ferdig oppdratt da jeg traff ham. :) 

Min var dessverre ikke ferdig oppdratt, og har etter 8 års samliv ennå ikke lært å rydde noe særlig opp etter seg. Det er bedre at jeg da rydder enn at det ligger masse rot som skal samle støv og annen dritt.

Anonymkode: 80439...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er vel normalt på et vis. Men det er oftere damer som har et konstant ‘stulle&stelle behov fremfor menn. Den adferden du beskriver hører heller litt små hypomanisk ut spør du meg. Da tenker jeg mest på det at han ikke er målrettet og rasjonell/effektiv i det han holder på med. Klarer ikke å fullføre et prosjekt om gangen. Slik at ryddingen ender opp med enda mer rot. Hadde en bipolar venninne. Hun var sånn. Skulle feks rydde i skapene og så endte det med at alle skapene ble tømt og skrotet liggende utover gulvet...leeenge. Og så lå hun deprimert og følte seg mislykket imens hun så på alt kaoset hun hadde rotet utover de neste ukene. Dette var et klassisk eksempel. Kan le litt av det nå😆

Anonymkode: 89cef...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min var dessverre ikke ferdig oppdratt, og har etter 8 års samliv ennå ikke lært å rydde noe særlig opp etter seg. Det er bedre at jeg da rydder enn at det ligger masse rot som skal samle støv og annen dritt.

Anonymkode: 80439...5b8

Men ser han det ikke selv? Jeg er langt fra noen ryddig person, men om mannen min hadde begynt å rydde i mitt rot så hadde jeg skammet meg dypt og inderlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...