Gå til innhold

Er det unormalt å aldri ha vært i utlandet når man er 42?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

(Bortsett fra en par småturer til Sverige).

Anonymkode: 6af00...ed6

Spiller ingen rolle hvor du har vært. :) . Viktigste er at man har det fint der man er. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

(Bortsett fra en par småturer til Sverige).

Anonymkode: 6af00...ed6

Jeg syns ikke det gir mening å bruke normalitetsbegrepet her. I min krets er det uvanlig å ikke ha reist en del, men de som evt ikke har reist kan være like normale som de andre. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje litt uvanlig, men jeg synes ikke det kan kalles unormalt. Folk har forskjellige utgangspunkt, rammebetingelser (f.eks. yrke og økonomi) og interesser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Kayia skrev:

Jeg syns ikke det gir mening å bruke normalitetsbegrepet her. I min krets er det uvanlig å ikke ha reist en del, men de som evt ikke har reist kan være like normale som de andre. 

Er det en fiin krets med mye penger og høy kulturell kapital?

Anonymkode: 6af00...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Kayia skrev:

Jeg syns ikke det gir mening å bruke normalitetsbegrepet her. I min krets er det uvanlig å ikke ha reist en del, men de som evt ikke har reist kan være like normale som de andre. 

Helt enig. Blir så feil å bruke "normalbegrepet" her  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
4 timer siden, Sol1973 skrev:

Nei. Mye press på å reise rundt omkring i verden, men Norge er mer enn bra nok. 

Nei. Jeg synes ikke en MÅ reise til utlandet om det ikke er av interesse. Er nok reisende som det er. Men jeg synes Norge er for kjedelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Nei. Jeg synes ikke en MÅ reise til utlandet om det ikke er av interesse. Er nok reisende som det er. Men jeg synes Norge er for kjedelig. 

Hvilke land er spennende, og hvorfor?

Anonymkode: 6af00...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke land er spennende, og hvorfor?

Anonymkode: 6af00...ed6

Norge er lite og alle er like. Oslo er ikke en ordentlig stor by og folk er lukka. Dessuten er det mer og mer innflyttere til Oslo, det er ikke en by med sjel. Det er en by med folk som søker etter å tjene penger. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke land er spennende, og hvorfor?

Anonymkode: 6af00...ed6

Oi , svarte ikke helt på spørsmålet ditt. Italia liker jeg, veldig god mat og jeg hat fått gode minner. Det har mye å si. 
Godt vær bortsett fra om sommeren.

Tyrkia. God mat og alltid noe å gjøre. De har heller ikke så pirkete system på godt og vondt det da. Men du kan liksom bare gjøre ting uten å signere kontrakter, lese en laaaaang pulje med regler, regne på alt osv. 
 

Usa vil jeg til. Amerikanerne gjør mye ut av seg. 
Canada, om du vil ha det litt mer rolig og mindre overfladisk. Men likevel stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 90tallsbarn skrev:

Oslo er ikke en ordentlig stor by og folk er lukka. Dessuten er det mer og mer innflyttere til Oslo, det er ikke en by med sjel. Det er en by med folk som søker etter å tjene penger. 

Selv vi som er født i Oslo, er pent nødt til å tjene penger hvis vi skal bli boende her. Det trenger ikke å bety av vi er verken lukket, sjelløse eller materialistiske. 

Jeg tar det ikke personlig, jeg vet at mange misliker Oslofolk. Men hvis du vil ha tips til å bli bedre likt, vil jeg foreslå at du demper trangen din til å dele inn folk i grupper og sette stygge merkelapper på dem - deg selv inkludert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, 90tallsbarn skrev:

Norge er lite og alle er like. Oslo er ikke en ordentlig stor by og folk er lukka. Dessuten er det mer og mer innflyttere til Oslo, det er ikke en by med sjel. Det er en by med folk som søker etter å tjene penger. 
 

Oslo er ikke stor by hvis du sammenligner med New York eller Shanghai, men Oslo er en fin by med mye sjel.  Alle må ha noe til sitt opphold, men at alle Osloboere tenker kun på penger er helt feil.  At folk er lukket gjelder generelt for skandinaver og ikke spesielt for Oslo.  Da er det sammenlignet med andre land.

Oslo er en fantastisk by med mye kulturelle tilbud og utelivsmuligheter.  Den har mye mer natur enn andre byer og f.eks. å sitte ute på Aker brygge og se over Oslofjorden til Akershus festning er helt nydelig.

Jeg støtter laban som foreslår at du demper deg med merkelappene.  Du tjener ingenting på dem.

Anonymkode: d43c3...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det en fiin krets med mye penger og høy kulturell kapital?

Anonymkode: 6af00...ed6

Det kommer kanskje litt an på øynene som ser. Jeg tenker på kretsen som variert. Økonomien til de fleste jeg kjenner har variert ut fra livsfase eller feks utfordringer som følge av skilsmisse eller helseplager, og nå er flere hardt rammet av pandemien. Hva med din krets? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Kayia skrev:

Det kommer kanskje litt an på øynene som ser. Jeg tenker på kretsen som variert. Økonomien til de fleste jeg kjenner har variert ut fra livsfase eller feks utfordringer som følge av skilsmisse eller helseplager, og nå er flere hardt rammet av pandemien. Hva med din krets? 

Jeg har ingen krets.

Anonymkode: 6af00...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært i utlandet, utenom danmark og sverige. Jeg er 47. Men om jeg er normal var en annen sak da.

Anonymkode: c2d1a...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å bli en av disse insta jentene som reiser hele tiden. Hva lever de av liksom?

Hvorfor vil du være en som reiser hele tiden?  Hvor skal du og hva vil du?  Hva andre gjør er ikke ditt problem.

Anonymkode: d43c3...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

(Bortsett fra en par småturer til Sverige).

Anonymkode: 6af00...ed6

Unormalt er et neppe å ikke ha vært i utlandet når man er 42 år, men ganske uvanlig er det nok. Jeg har nok vært i flere land enn gjennomsnittsnordmannen, og dermed synes det kanskje ekstra uvanlig for meg å ikke ha reist i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil du være en som reiser hele tiden?  Hvor skal du og hva vil du?  Hva andre gjør er ikke ditt problem.

Anonymkode: d43c3...8d0

Har jeg sagt at hva andre gjør er et problem da? Fordi jeg liker å måtte være på nye steder. Det er en følelse jeg har elsket hele livet. Hva venter her liksom? 
Det er så kjedelig å befinne seg på det samme stedet hele tiden. 
Ikke at andre synes det. Men jeg liker å ha et liv der man reiser etter kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...