Gå til innhold

Hører du på radio?


Worrisome Plenty

Anbefalte innlegg

Worrisome Plenty

Jeg var samboer med ei som likte å høre på p4 hele dagen. Huff, maken til lydforurensning. De samme gamle sviskene om og om igjen. Nå som singel i mange år har jeg ikke radio koblet til en gang. Jeg ser dagsnytt 18  som er radio på tv, men det er debatt så det blir liksom noe annet. Så nei, jeg hører ikke på klassisk radio /blanding av snakk og musikk. Gjør du? Og i tilfelle hvilken kanal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Worrisome Plenty skrev:

Jeg var samboer med ei som likte å høre på p4 hele dagen. Huff, maken til lydforurensning. De samme gamle sviskene om og om igjen. Nå som singel i mange år har jeg ikke radio koblet til en gang. Jeg ser dagsnytt 18  som er radio på tv, men det er debatt så det blir liksom noe annet. Så nei, jeg hører ikke på klassisk radio /blanding av snakk og musikk. Gjør du? Og i tilfelle hvilken kanal?

Hihihihi..... jaa, jeg hører mye på radio.  Og jeg hører på P4😂  Jeg liker også mye av musikken.

Jeg kan ikke se for mye på TV, for det blir for mye inntrykk.  Så radioen står ofte på fram til ca 18.00, da kommer tv'en på og den står på til ca en time før jeg skal legge meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hører aldri på radio bortsett fra litt nyheter og Dagsnytt 18. Men hører mye på podcasts, da slipper man også den forferdelig kjedelige og miserable radio-musikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører for det meste på radio når jeg kjører bil, men også når jeg rydder og ordner på kjøkkenet. Favorittkanalen er da P7Klem, men kan også høre på andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blanding av snakk og musikk på radio er bare plagsomt. Og verre blir det hvis det er reklame innimellom. Jeg hører på Ekko mellom 9 og 11 hvis jeg har mulighet. Hvis ikke, så gjør jeg som med de fleste andre programmer og hører det som podkast når det passer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører på NRK P1 om morgenen til frokost og av og til når jeg lager mat, og som regel når jeg kjører til jobb. Radioen på kjøkkenet står alltid på P1. I bilen ellers veksler jeg mellom P1  P2, NRK Jazz, NRK klassisk og NRK rock (tror det er en NRK kanal?) I og med at jeg kjører lite bil, blir det lite radiolytting.

Det siste året har jeg hørt mye podcaster, da som regel EKKO, Hele historien,  Urix, Webpsykologen, Verdibørsen og noen kirke-podcaster.

Er enig i at konstant radio hele dagen er slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører også på radio når jeg kjører bil. Ellers er det mye podcast. Det er ofte p1, p2 eller p4. 

Fordelen med radio er at man må høre på det som blir sendt. Det er større sjanse for å utvide horisonten da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Grendel skrev:

 

Fordelen med radio er at man må høre på det som blir sendt. Det er større sjanse for å utvide horisonten da. 

Det er sant! Da dukker det opp navn eller temaer jeg ikke kjenner til i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, påskelilje skrev:

Jeg hører på NRK P1 om morgenen til frokost og av og til når jeg lager mat, og som regel når jeg kjører til jobb. Radioen på kjøkkenet står alltid på P1. I bilen ellers veksler jeg mellom P1  P2, NRK Jazz, NRK klassisk og NRK rock (tror det er en NRK kanal?) I og med at jeg kjører lite bil, blir det lite radiolytting.

Det siste året har jeg hørt mye podcaster, da som regel EKKO, Hele historien,  Urix, Webpsykologen, Verdibørsen og noen kirke-podcaster.

Er enig i at konstant radio hele dagen er slitsomt.

Jeg har tinnitus og har fått råd av lege om å ha radioen lavt på, da oppleves ikke pipelydene så kraftig.  Det er mer tappende å høre på de pipelydene enn å ha radioen lavt på, men for de uten tinnitus så kan jeg forstå at det blir slitsomt med lyd hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemme hører jeg svært sjelden på radio, må være hvis jeg er alene hjemme og skal gjøre husarbeide da.

På hytta står radioen mye på - da er det kjekt å få med seg nyhetssendinger og litt forskjellig. :) Har ikke tv på hytta hleldigvis.

I bilen har jeg ikke radio, kun minnepinne med musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsket å høre på musikkprogram på radio som ung. Hørte mye på topplisten på radio. Men nå er det gått over til Internett / youtube osv. Hører ikke lengre på radio.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...