Gå til innhold

Generalisert angslidelse


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Har etter et par timer hos psykologen,fått beskjed om at jeg antageligvis har GAD(L?).Skal komme ukentlig til henne å prate,fram til juni da hun har permisjon.Så evt. ny psykolog i mellomtiden.Hun pratet også om at hun ville snakke med en pskykriater og evt gi meg piller(?).HUn sier denne lidelsen tar mange år å bygge opp,så jeg må renge med å jobbe en stund med saken,for liksom "bugge den ned"igjen.Stemmer dette?Ja,det gjør vel det,så lenge hun sier det.

Så var det liksom "problemet" da...

Og det er at _:etter_jeg liksom fikk vite jeg "led" av noe,har alt blitt verre.Jeg ble veldig deprimert etterpå,og gråt i dagevis i skjul.Sexlivet ble mindre,og jeg følte mindre glede over ting._Før_tenkte jeg liksom at mine problemer var bare bagateller,men nå når jeg liksom har måttet ta tak i dem,blir de verre.Noen ganger blir jeg så stresset,redd å nervøs at jeg ikke vet hvor jeg skal gjør av meg.Blir veldig fort sint,å det tar selvsagt på typen min og de små stakkars ungene mine som fatter nada av det hele.Huff.

Er egentlig veldig i mot tabletter,det høres så skummelt ut liksom.Men når jeg hard et som verst,har jeg veldig,veldig lyst å ha noe å roe meg på.Er det mulig å få det i tillegg til terapi?Er det lidelsen jeg har liksom "alvorlig" nok til at jeg kan få det?

Mange råder meg til IKKe å begynne eller spør om det,men jeg vet ikke om jeg klarer dette mer.Føler jeg bryter sammen snart.Har lyst å SLAPPE AV litt.

Vet egentlig ikke hva jeg ville med dette innlegget.Kanskje et svar fra andre som har/har hatt det samme?Og om piller?

Klem fra sliten og nervøs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

GAD er en alvorlig lidelse både hva gjelder subjektive plager og nedsatt funksjon.

Forskning har vist at det er lite å vinne på psykoterapi. Om en skal prøve dette, må det være kognitiv terapi.

Medisner er det eneste som sikkert gir effekt.

Seroxat og Efexor depot er de beste.

Jeg behandler dem lenge (mange år).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...