Gå til innhold

Skjønner lite av dette Tix-hysteriet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leser mye om Tix og anmeldere fra aviser , psykiske åpenheten hans, og hvor fantastisk personlighet han er på facebook.  Kommentarene om stakkars Tix og at han er beste vinner, og at så fantastisk tar helt av. 

Greit at han sikkert er en bra person, og selvsagt fint at han våger å fortelle om psykiske lidelser. Men jeg synes ikke noe om verken låten hans eller den voldsomme fan-gruppen hans som tar helt av i diskusjoner om han på facebook. 

Tydeligvis så er han en svært populær person i Norge, pga budskapet sitt. Men ikke så populær i utlandet.  Hva tenker dere om Tix og alt skriveriet? 

Anonymkode: 87d05...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

 

Tydeligvis så er han en svært populær person i Norge, pga budskapet sitt. Men ikke så populær i utlandet.  Hva tenker dere om Tix og alt skriveriet? 

Anonymkode: 87d05...a6b

Kunne ikke brydd meg mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

 Hva tenker dere om Tix og alt skriveriet? 

Anonymkode: 87d05...a6b

Jeg tenker at musikksmak er subjektivt ikke objektivt.

Dermed har "anmeldelse" veldig lite for seg. En kan eventuelt forsøke å tilpasse en anmeldelse i forhold til en sjanger f.eks så vil det kunne ha noe mer for seg. 

Tenk f.eks at jeg HATER drama-filmer. Også blir jeg satt til å anmelde en drama-film. Jeg kommer til å gi den lav karakter siden jeg ikke liker slike filmer. Uansett om det er verdens beste drama film lizzom. Så hva er vitsen i at jeg setter karakter 1 på filmen, om de som liker slike filmer mener det er en 6er.

Enten må en forsøke gi karakter i forhold til sjanger og stil, eller så er det bare tull. 

 

Hva tix har skrevet vet jeg ikke, men på generelt grunnlag sier kjendiser mye rart for å få oppmerksomhet, det er slik de tjener penger. Om det er noe sannhet i hva han eventuelt har sagt aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg bryr meg ikke. Sangen kommer ikke til å vinne finalen internasjonalt. Vi har sendt dårligere låter før, men denne er sånn midt på treet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like Utfall skrev (25 minutter siden):

Jeg tenker at musikksmak er subjektivt ikke objektivt.

Dermed har "anmeldelse" veldig lite for seg. En kan eventuelt forsøke å tilpasse en anmeldelse i forhold til en sjanger f.eks så vil det kunne ha noe mer for seg. 

Tenk f.eks at jeg HATER drama-filmer. Også blir jeg satt til å anmelde en drama-film. Jeg kommer til å gi den lav karakter siden jeg ikke liker slike filmer. Uansett om det er verdens beste drama film lizzom. Så hva er vitsen i at jeg setter karakter 1 på filmen, om de som liker slike filmer mener det er en 6er.

Enten må en forsøke gi karakter i forhold til sjanger og stil, eller så er det bare tull. 

 

Hva tix har skrevet vet jeg ikke, men på generelt grunnlag sier kjendiser mye rart for å få oppmerksomhet, det er slik de tjener penger. Om det er noe sannhet i hva han eventuelt har sagt aner jeg ikke.

Om Tix fikk stemmer mest av sympati så vet vi ingenting om Keino / eller andre artistene sin psykiske situasjoner / eller hvor synd det er på de med tanke på opplevelser i livet. Blir litt feil å gi stemmer pga sympati for hva Tix har fortalt til media om sin psykiske helse eller ikke. Jeg håper de valgte han pga musikken. 

Musikken er en smakssak. Jeg liker Keino best. Mens utifra avstemningen så liker de fleste Tix best. 

Jeg mener at Tix bør tåle kritikken til en anmelder. Foreks fra han fra Dagbladet.  At han ga han terningkast 1 har med hans smak og vurdering å gjøre. Folk har ulik smak på musikk. Og det er ingenting som sier at noe musikk har mer kvalitet og er bedre for alle enn andre låter.  En sang kan være bra i en sine ører, men utrolig dårlig i andres. Men Tix ble en storfavoritt blant største parten av det norske folket. Og dermed en vinner.  

Anonymkode: 87d05...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty skrev (4 minutter siden):

Jeg bryr meg ikke. Sangen kommer ikke til å vinne finalen internasjonalt. Vi har sendt dårligere låter før, men denne er sånn midt på treet.

Er for det meste dårlige låter med, tror jeg. Men tror Keino ville gjort det mye bedre enn Tix. Denne låten er ikke dårlig, men for meg en typisk trist og kjedelig 90 talls-låt. Mens Keino hadde en mer munter musikk.  Men det er jo uansett mest dårlig musikk i eurovision uansett, så han trenger ikke nødvendigvis å gjøre det så dårlig selv om jeg frykter at han ryker ut i semifinalen. 

Jeg skjønner ikke at folket ikke ville sende Keino pga låten minnet om den gamle låten deres. De ble jo hele Europas favoritt av den låten. Og vant publikums-stemmene.  Men men forstår det slik at de likte budskapet til Tix. Og det er det som får meg til å tro at de liker mer budskapet enn selve musikken. Det er ikke lett å forstå seg på det.

Håper at Danmark og Sverige får en bedre låt :)

Anonymkode: 87d05...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worrisome Plenty

Tix er en fyr jeg tenkte så ut som en skikkelig klyse. Så snakket han om hvorfor han bruker solbriller, og snakket om andre ting så virket han som en veldig real og reflektert fyr.

 

Han ser ikke sympatisk ut, men er det alikevel. Musikken hans er vel sånn musikken har blitt i våre dager. Det er ikke 80 eller 90 tallet lengre. Det er korte elektroniske låter eller hip hop dagens ungdommer liker. Å si denne musikken er dritt, er lett for middelaldrende gubber som han i Dagbladet, og for meg. Men Tix er nok mer i takt med tiden. Men er det ungdom som ser på Grand Prix, eller er det gamle folk? Jeg vet ikke. Jeg ser litt bare for morro skyld, men synes sjelden noe av musikken er bra. Det er mer festen og den idiotiske konkuransen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MGP handler om musikk og ikke om hvem som har hatt det aller verst i livet. Jeg har ikke sansen for musikken TIX lager og jeg synes låten hans var en av de dårligste. Vet ikke noen som hører på musikken hans utenom fester. MGP er utgått på dato og det er vel stort sett den eldregarde som ser på det. MGP er egentlig bare en stor samling av elendig musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fionys skrev (6 timer siden):

MGP handler om musikk og ikke om hvem som har hatt det aller verst i livet. Jeg har ikke sansen for musikken TIX lager og jeg synes låten hans var en av de dårligste. Vet ikke noen som hører på musikken hans utenom fester. MGP er utgått på dato og det er vel stort sett den eldregarde som ser på det. MGP er egentlig bare en stor samling av elendig musikk.

Jeg trodde ikke at mange mennesker i Norge ville like kostymebruken til Tix og jeg trodde at den typen låt var utgått på dato. Om han vant pga sin åpenhet om psykisk helse,  og fordi folk fikk sympati for han så de det slik at da burde man kunne vinne det meste av konkurranser om man forteller noe sånnt. Nei, det er samgen som teller. 

Er så lei av å lese kommentarer som : stakkars Tix som ble mobbet i fortiden, som hadde psykiske problemer i fortiden osv i kommentarfeltene på facebook.  Alle har en fortid. De fleste har hatt eller har sine problemer i livet. Budskapet som han formidler sies å være en vinner i Norge,  men er det budskapet bare bra å fokusere på? Jeg synes hele sangen er deprimerende. Men ok. Vi får se hvor høyt vi ender i eurovision. Men leser at mange europeere er skuffet over at denne låten vant norske finalen. Det kan slå negativt ut med at de ikke stemmer på den. 

https://www.nettavisen.no/sportspill/tipping/dette-tror-oddssetterne-om-sjansene-til-norge-i-eurovision/s/12-95-3424092682

Anonymkode: 87d05...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det triste er at hun som vant i 2020 hadde en veldig fin låt. Så ble det ikke internasjonal mgp pga Corona. Skulle ha sendt den i stedet. 

Anonymkode: 7a03f...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen som har tjent seg rik på «i kveld er det lov å være hore, legg deg på kne luremus, osv», tåler ikke kritikk i beste GP-stil. Å snakke ut om den tunge tiden er ikke frikort for å få kritikk. Vet ikke om han har lest eller hørt hvordan andre artister har fått gjennomgå i årenes løp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vet vi egentlig om de andre deltagernes fortid?

Nå har det jo nesten blitt slik at du ikke er en artist hvis du ikke har hatt en dårlig fortid. Det er bra at det er åpenhet om psykisk helse, men hjelper det meg at TIX, Sandra Lyng Haugen eller Maud Angelica snakker om det? Nei! Blir tilbudet inne psykisk helse bedre? Nei! Det er nesten så det har blitt en trend.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

knas skrev (45 minutter siden):

Mannen som har tjent seg rik på «i kveld er det lov å være hore, legg deg på kne luremus, osv», tåler ikke kritikk i beste GP-stil. Å snakke ut om den tunge tiden er ikke frikort for å få kritikk. Vet ikke om han har lest eller hørt hvordan andre artister har fått gjennomgå i årenes løp. 

Har ikke de fleste hatt en tung tid ? Enig med deg i dette. Det er sånn at han går enormt mye ros av norske folket som tydeligvis elsker han. Men han må kunne tåle kritikk. Greit : han har vunnet mesteparten av folkets stemmer for å være den beste låten, men han må tåle at noen av oss gir den terningkast 1 - 3. 

Mulig folket elsket russelåtene hans / og festmusikken? Jeg forstår ikke dette. Synes låten er ikke stygg, men helt ok. Men ikke god nok til å vinne norske finalen. Men det er min smak. Ser på youtube at utlendinger også reagerer på samme måte som meg. De lurer på hvorfor den vant, men har hørt at han har en stor fan-gjeng i Norge og at norske folk synes synd i han pga psykiske lidelser og derfor sender de han istedet for bedre låter.... 

Det kan være Jorn , Keino , Raylee, Rein og de andre har eller har hatt psykiske lidelser også. Men jeg håper på at det var musikken folket likte. 

Jeg liker ikke selve avstemningsmetoden . Hva var resultatet etter at alle hadde sunget ? Mener at de kunne stoppet der. For det heter jo finale.  Istedet for å ha kun to igjen på slutten. Kritikk til arrangøren

 

Anonymkode: 87d05...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fionys skrev (5 minutter siden):

Hva vet vi egentlig om de andre deltagernes fortid?

Nå har det jo nesten blitt slik at du ikke er en artist hvis du ikke har hatt en dårlig fortid. Det er bra at det er åpenhet om psykisk helse, men hjelper det meg at TIX, Sandra Lyng Haugen eller Maud Angelica snakker om det? Nei! Blir tilbudet inne psykisk helse bedre? Nei! Det er nesten så det har blitt en trend.

Helt sant. Det er nesten farlig for hvordan kan man tro "broken angel" bidrar positivt? Man blir lett et selvlaget offer. 

Her er blant reaksjonene på youtube.  Jeg ser at mange synes låten er okey. Men den gjør en ikke glad vil jeg tro. Jeg sliter mye psykisk selv og jeg blir ikke glad av Tix sin låt. Heller motsatt. Men det er en smakssak. 

 

Anonymkode: 87d05...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty skrev (11 timer siden):

Men er det ungdom som ser på Grand Prix, eller er det gamle folk?

Det er nok noen "gamle folk" som ser på av gammel vane og fordi de sjelden forlater NRK-kanalene. Men jeg tviler på at det er "gamle folk" som stemmer på artister fordi de liker historien, framtoningen og den hysteriske påkledningen deres. Jeg tror mange av stemmene kommer fra helt andre grupper.

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Men Tix ble en storfavoritt blant største parten av det norske folket.

 Du mener størsteparten av den delen av det norske folket som gidder å stemme i MGP. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (3 minutter siden):

Det er nok noen "gamle folk" som ser på av gammel vane og fordi de sjelden forlater NRK-kanalene. Men jeg tviler på at det er "gamle folk" som stemmer på artister fordi de liker historien, framtoningen og den hysteriske påkledningen deres. Jeg tror mange av stemmene kommer fra helt andre grupper.

 Du mener størsteparten av den delen av det norske folket som gidder å stemme i MGP. 

Hvilke aldersgruppe ser eurovision, og stemmer? 

Jeg vet at min mor og far på 70 år ser på. De heiet på Keino, men de stemte ikke. De vet knappt hvor man skal trykke på en data. ;) . Jeg og min mann er i midten av 40 årene. Jeg ser og stemmer. Han bryr seg ikke med å stemme. Vi heiet begge på Keino. Min datter så, men hun gidder ikke å stemme heller. Hun heiet på Raylee..  Vet om flere i min alder som stemte. Men vet ikke hva yngre generasjon gjør. Det er vel ulikt fra person til person. 

Så resultatet om at nesten hele Norske folket digger Tix er mulig feil.. men det er stemmene som teller. 

Jeg forstår ikke hvorfor de ikke bare kan ha en finale og avstemning og så kåre vinneren etter det , istedet for å la to stå igjen slik som de gjør. 

Vet ikke om jeg skal gidde å se eurovision i år. Får se. Men jeg kommer til å heie på den beste låten som vanlig og ikke land. 

Anonymkode: 87d05...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (13 minutter siden):

Det er nok noen "gamle folk" som ser på av gammel vane og fordi de sjelden forlater NRK-kanalene. Men jeg tviler på at det er "gamle folk" som stemmer på artister fordi de liker historien, framtoningen og den hysteriske påkledningen deres. Jeg tror mange av stemmene kommer fra helt andre grupper.

 Du mener størsteparten av den delen av det norske folket som gidder å stemme i MGP. 

Og dette med å spise pannebåndet var jo helt sprøtt. Vet ikke om du har hørt om det ? Sykt spør du meg. 

Anonymkode: 87d05...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvilke aldersgruppe ser eurovision, og stemmer? 

Jeg vet ikke hvem som ser på, men det er mange -  og så lenge NRK gidder å sende det, må det være en god andel av de yngste. NRK vil ikke ha gamlis-TV i beste sendetid på lørdag.

Det virker som om vi er enige om det med stemmene - jeg prøvde å si at jeg tror mange godt voksne ser på, men det er ikke de som sender inn masse stemmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og dette med å spise pannebåndet var jo helt sprøtt. Vet ikke om du har hørt om det ? Sykt spør du meg. 

Anonymkode: 87d05...a6b

Jeg leste om det. Nesten umulig å unngå det. Jeg har ikke brydd meg om MGP på mange år, men anmeldere (egentlig journalister generelt, de får tross alt betalt for å skrive) bør ha en brøkdel seriøst innhold i det de leverer fra seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...