Gå til innhold

Hva er alternativet til livet vi lever?


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Jeg har spurt før men fikk ikke svar. Jeg liker på en måte måten vi lever. Å kunne gå på butikker, kjøpe leiligheter, klær. 
Men så er det miljøfokuset da. Det vil alltid være en trend. Miljøet kom i fokus sånn plutselig, jeg fokuserte på det lenge før. Jeg fikk høre «du unner deg jo ingenting» der jeg gikk ut av kjøpesenteret uten pose, men de andre hadde mange. Nå blir man vel nesten halshugget om man kjøper et nytt plagg.

Det er mange butikker som går konkurs. Både pga Corona og miljøfokus. Vi har for mye, så det er sant. Så har vi de land der de har nesten ingenting. 
Det virker som vi prøver å få det perfekte rettferdige samfunn, men rettferdighet eksisterer ikke, fordi oppfattelsen av rettferdig er forskjellig, og naturen/livet vil aldri bli helt rettferdig. Så hva prøver vi på? Har det noe for seg? 

Hva skal så til da for at verden blir et bedre sted, for alle? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

90tallsbarn skrev (1 time siden):

Jeg har spurt før men fikk ikke svar. Jeg liker på en måte måten vi lever. Å kunne gå på butikker, kjøpe leiligheter, klær. 
Men så er det miljøfokuset da. Det vil alltid være en trend. Miljøet kom i fokus sånn plutselig,

Miljøet har vel vøri i forkus siden 70-tallet. Særlig på slutten av 80-tallet var det veldig pop. Så gikk det litt i glemmeboken i de glade 90-årene, før det har tatt av igjen nå.

Anonymkode: 6b4b3...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Miljøet har vel vøri i forkus siden 70-tallet. Særlig på slutten av 80-tallet var det veldig pop. Så gikk det litt i glemmeboken i de glade 90-årene, før det har tatt av igjen nå.

Anonymkode: 6b4b3...7f3

Ok. Men hva er alternativet til livet vi lever? Det meste vi gjør i den vestlige verden er jo egentlig ganske meningsløst. Det er menneskeskapte ting. 
Og med enda flere på kloden... hva skal folk finne på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (31 minutter siden):

Ok. Men hva er alternativet til livet vi lever? Det meste vi gjør i den vestlige verden er jo egentlig ganske meningsløst. Det er menneskeskapte ting. 
Og med enda flere på kloden... hva skal folk finne på? 

Jeg tror ikke alle vil våkne opp og frivillig gå tilbake i levestandard for å være snille mot jorden. Spesielt ikke land utenfor  vesten.

Jeg tror elbiler vil overta fordi det er en overlegen teknologi. (Bilprodusentene har allerede vedtatt å ikke utvikle flere dieselmotorer, så det spiller ingen rolle hva folk mener om den saken). Jeg tror at solenergi og kjernekraft vil tvinge seg frem fordi det er bedre enn kull og at vegetarmaten kommer til å smake bede enn grillpølser.

Jeg tror forbruket vil vris mot tjenester, kafébesøk og kulturopplevelser. Mindre kjøp av ting. 

Ingen av de tingene vil "redde jorden", men jorden vil heller ikke gå helt under. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...