Gå til innhold

En god ferie for deg


Thebutterfly

Anbefalte innlegg

Hva er en god ferie for deg? 

Jeg behøver ikke nødvendigvis å reise for å ha en fin ferie. Jeg liker å reise iblant, men har lært meg at man kan ha det like fint hjemme. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trenger å reise for å ha en fin ferie. Problemet med å være hjemme er at jeg gjerne sitter og småjobber og følger med på mail, osv.  Jeg er nok litt for «flink» til å være tilgjengelig, både for kollegaer og kunder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ha ferie hjemme, men jeg trenger å reise også.  Komme meg vekk, se nye ting og lade batteriene.  Jeg føler meg innestengt i Norge når jeg ikke kan dra til utlandet.

Anonymkode: 98722...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reise på fjellet og grille pølser og kose oss med bading, sitte ute i partyteltet med en røyk og en kopp kaffe. I år blir det partytelt, parasollen dekket jo ingenting. Orker ikke sitte midt i solsteiken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan like ulike typer ferie, så finnes ikke et standardsvar. Liker å reise både langt og kort, til by og land, men får ikke helt feriefølelsen hjemme.

 

Men typiske ønsker for en sommerferie er (helst) mye bra vær, frisk luft, sjø, mosjon/bevegelse, passe blanding sosiale opplevelser og ro, mye god mat og drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker storby-ferier, gjerne til kjente steder med mye historie. Synes det er mer interessant enn typiske sydenferier med strandliv, soling og bading. Det siste er ikke noe for meg. 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

merida skrev (3 timer siden):

Stå opp tidlig i fint vær, ta med kaffekoppen på verandaen og nyte den og lyden av småfugler mens andre fortsatt sover - DET er ferie for meg 🥰

Og nå er det bare til å glede seg nå som våren kommer. Nydelig å sitte og høre på småfuglene da og se at de koser seg like mye som meg. 🥰 Vi har en liten nedsenkning på gårdsplassen vår og der bader småfuglene om våren og sommeren når det har regnet og det har samlet seg litt vann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

En god ferie for meg er å komme vekk fra storbyen, ut på landet og ta inn synet av vakker natur, fjord og fjell og legge inn noen fjellturer i løpet av ferien. 

Jeg liker også utenlandsferie med sol og varme, men jeg blir fort veldig utålmodig av å ligge på ei strand. Jeg kan ligge på stranda litt, men liker best og farte rundt og se meg omkring.

Akkurat nå driver vi og planlegger Norgestur til sommeren . Halve gleden er planlegginga :) Hva skal vi se i år ? Hva slags fjell skal bestiges ? osv.  

Trenger noe å se frem til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Nicklusheletida skrev (1 minutt siden):

En god ferie for meg er å komme vekk fra storbyen, ut på landet og ta inn synet av vakker natur, fjord og fjell og legge inn noen fjellturer i løpet av ferien. 

Jeg liker også utenlandsferie med sol og varme, men jeg blir fort veldig utålmodig av å ligge på ei strand. Jeg kan ligge på stranda litt, men liker best og farte rundt og se meg omkring.

Akkurat nå driver vi og planlegger Norgestur til sommeren . Halve gleden er planlegginga :) Hva skal vi se i år ? Hva slags fjell skal bestiges ? osv.  

Trenger noe å se frem til nå.

Jeg glemte å nevne at jeg også liker å feriere i barndomsbygda mi. Der treffer jeg venner og det blir ofte en fin kombinasjon mellom fjellturer og sosialt samvær. 

Det som er litt morsomt er at kjæresten nesten har blitt enda ivrigere på å dra dit enn meg, så det blir nok ei uke der i år også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Være den første som har stått opp en tidlig sommermorgen. Sitte på brygga og titte utover havet med en kopp te i hendene. Bare måkene og meg. Det er ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...