Gå til innhold

Veldig plaget av pollenallergi

Anbefalte innlegg

Jeg har i de siste årene vært veldig plaget av pollenallergi. Det er or, hassel og bjørk jeg reagerer mest på, og det gjør at denne tiden på året er ILLE.

Det største problemet er øynene. De klør og svir og hovner opp. Jeg blir veldig lysømfindtlig og synet blir tåkete. Til tider kan det faktisk være vanskelig å gå på jobben. Jeg har prøvd flere typer øyedråper, men den eneste som har virket til nå er Spersallerg. Jeg tar i tillegg 1 - 3 Aerius pr. dag, og bruker nesespray.

Problemet mitt nå er at det ikke er noen medisiner som virker. Aerius merker jeg ingen, eller liten effekt av. Spersallerg virker bare delvis hvis jeg drypper øynene 5 - 6 ganger om dagen, Finnnes det ingen tabletter man kan ta som virker på øynene også? Kan legge til at jeg har prøvd Zyrtec og en annen, reseptfri allergipille (husker ikke hva den het) som heller ikke virker.

HJELP MEG! Jeg føler meg konstant trøtt, og det ser jo ikke særlig pent ut heller.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/45970-veldig-plaget-av-pollenallergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære Benni1

Våren kan være plagsom for slike som deg og øyeplagene kan ofte være ekstra vanskelige å få bukt med. Det finnes forskjellige øyedråper så du kunne jo snakke med legen din om å prøve noen andre enn de du har hatt.

Noen pollenallergikere føler seg så ille at det eneste som hjelper er en kortisonkur, enten i form av tabletter eller som en sprøyte. Dette er også noe du må snakke med legen din om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...