Gå til innhold

Så blir det total nedstengning av Oslo igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

(Bortsett fra Polet, for det må være åpent)

Veldig merkelig egentlig. Antallet sykehusinnlagte i Oslo har sunket med over 40% siden toppen i november.

Hvor lenge skal de drive på slik? 

Anonymkode: cb628...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worrisome Plenty
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

(Bortsett fra Polet, for det må være åpent)

Veldig merkelig egentlig. Antallet sykehusinnlagte i Oslo har sunket med over 40% siden toppen i november.

Hvor lenge skal de drive på slik? 

Anonymkode: cb628...80f

Til folk er vaksinert?

 

I Sverige som har hatt åpent, er det over 12000 døde. I Norge rundt 600. Det bor ca halvparten så mange i Norge som i Sverige. Do the math..... Kanskje andres liv og helse betyr mer enn att folk skal kunne leve som det ikke var en pandemi? Neppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

(Bortsett fra Polet, for det må være åpent)

Veldig merkelig egentlig. Antallet sykehusinnlagte i Oslo har sunket med over 40% siden toppen i november.

Hvor lenge skal de drive på slik? 

Anonymkode: cb628...80f

Til vi har flokkimmunitet gjennom vaksine.  Jeg liker Raymond Johansen og likte talen hans i dag. Hvordan han takket Oslos befolkning som var på sin plass og tok for seg Moldeordføreren med humor og ironi . Super fyr 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (3 minutter siden):

Til vi har flokkimmunitet gjennom vaksine. 

Hvor mange år tror du det tar? 

Anonymkode: cb628...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty skrev (13 minutter siden):

Til folk er vaksinert?

 

I Sverige som har hatt åpent, er det over 12000 døde. 

Og 9000 av de 12000, altså 75%, var over 80 år med dårlig helse. Hvor mange av de hadde ikke dødd uansett? Færre en 1000 var yngre enn 70 år. Kun 120 var under 40 år.

 

Anonymkode: cb628...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor mange år tror du det tar? 

Anonymkode: cb628...80f

Umulig å si. Det kommer an på hvor mange vaksiner vi får. Akkurat nå er de i gang med å vaksinere helsepersonell. Min datter skal vaksineres i morgen. Det går fremover, selv om det går sakte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og 9000 av de 12000, altså 75%, var over 80 år med dårlig helse. Hvor mange av de hadde ikke dødd uansett? Færre en 1000 var yngre enn 70 år. Kun 120 var under 40 år.

 

Anonymkode: cb628...80f

Staten Sverige kommer til å tjene på dette når de svakeste eldste er blitt borte. Ihvertfall noen år til neste bølge med syke og svake eldre over 85 skal ha sykehjemsplasser. 

Anonymkode: 71069...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Worrisome Plenty skrev (30 minutter siden):

Til folk er vaksinert?

 

I Sverige som har hatt åpent, er det over 12000 døde. I Norge rundt 600. Det bor ca halvparten så mange i Norge som i Sverige. Do the math..... Kanskje andres liv og helse betyr mer enn att folk skal kunne leve som det ikke var en pandemi? Neppe.

600 er nesten ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Worrisome Plenty skrev (32 minutter siden):

Til folk er vaksinert?

 

I Sverige som har hatt åpent, er det over 12000 døde. I Norge rundt 600. Det bor ca halvparten så mange i Norge som i Sverige. Do the math..... Kanskje andres liv og helse betyr mer enn att folk skal kunne leve som det ikke var en pandemi? Neppe.

Faen ta! Forbanna treghet. Forbanna mennesker. Tenk hva dyrene føler når vi hugger ned deres hjem, dreper alt som er. Men når det er oss selv, nei da må alle av oss lide for mennesker skal nemlig reddes. 
Og nå får ikke jeg drømmejobben heller , kanskje jeg aldri får gjort det jeg vil fordi menneskefaenskap må redde så mange som mulig

Endret av 90tallsbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
90tallsbarn skrev (2 minutter siden):

Faen ta! Forbanna treghet. Forbanna mennesker. Tenk hva dyrene føler når vi hugger ned deres hjem, dreper alt som er. Men når det er oss selv, nei da må alle av oss lide for mennesker skal nemlig reddes. 
Og nå får ikke jeg drømmejobben heller , kanskje jeg aldri får gjort det jeg vil fordi menneskefaenskap må redde så mange som mulig

Nedsteningen gjelder i Oslo. Du bor vel ikke der ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Staten Sverige kommer til å tjene på dette når de svakeste eldste er blitt borte. Ihvertfall noen år til neste bølge med syke og svake eldre over 85 skal ha sykehjemsplasser. 

Anonymkode: 71069...228

Er du med i NSDAP? Er du nazist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Nicklusheletida skrev (4 minutter siden):

Nedsteningen gjelder i Oslo. Du bor vel ikke der ?

 

Jeg «må» flytte dit fordi ellers må jeg ut i arbeid der jeg er fra. Det er omtrent ingen steder der. Jeg har knapt noe interesse eller motivasjon. Er bare deprimert og sur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty skrev (44 minutter siden):

Til folk er vaksinert?

 

I Sverige som har hatt åpent, er det over 12000 døde. I Norge rundt 600. Det bor ca halvparten så mange i Norge som i Sverige. Do the math..... Kanskje andres liv og helse betyr mer enn att folk skal kunne leve som det ikke var en pandemi? Neppe.

Tror en bør vente med å komme med konklusjoner til etter pandemien

En utsettelse av et problem vil alltid se "bedre" ut, tidlig i pandemien, men regnestykket kan ikke tas før alt er over

Anonymkode: ea8b7...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det viktigste er at polet er åpent. Da kan jeg arrangere hemmelige fester og invitere alle jeg kjenner og ikke kjenner. 

Anonymkode: ee7f9...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (19 minutter siden):

Jeg «må» flytte dit fordi ellers må jeg ut i arbeid der jeg er fra. Det er omtrent ingen steder der. Jeg har knapt noe interesse eller motivasjon. Er bare deprimert og sur

Det finnes ingen andre byer du kan jobbe bortsett fra hjembyen eller Oslo? Ingen MÅ bo i Oslo.

Anonymkode: ce63b...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det viktigste er at polet er åpent. Da kan jeg arrangere hemmelige fester og invitere alle jeg kjenner og ikke kjenner. 

Anonymkode: ee7f9...e48

Er med! Count me in! Påmelding i innboks?

Anonymkode: 71069...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor lenge skal de drive på slik? 

Til alle som ønsker å ta vaksina har fått den, så sannsynligvis til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat skrev (3 minutter siden):

Til alle som ønsker å ta vaksina har fått den, så sannsynligvis til sommeren.

Skal si du er optimist.

Anonymkode: cb628...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det finnes ingen andre byer du kan jobbe bortsett fra hjembyen eller Oslo? Ingen MÅ bo i Oslo.

Anonymkode: ce63b...5b1

Eller i området. Kan jo være i utkantene og. Men jeg ser ikke noe sted jeg kan være.. og alt føles som et stort tilbakeskritt. Nav mener jeg må ut i arbeid og de stnes det er innafor at jeg flytter meg til Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
90tallsbarn skrev (43 minutter siden):

Jeg «må» flytte dit fordi ellers må jeg ut i arbeid der jeg er fra. Det er omtrent ingen steder der. Jeg har knapt noe interesse eller motivasjon. Er bare deprimert og sur

Mulig jeg misforstår altså, men skal jeg fårstå deg slik at du ikke vil i arbeid, men heller flytte til Oslo slik at du kan fortsette å være uten arbeid ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...