Gå til innhold

Er "stuet bort på trygd" er eget DOL-yttrykk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Så det nettopp brukt i dette innlegget. Googlet "stuet bort på trygd", fant det bare brukt på DOL. Det var spesiellt.

 

Anonymkode: 91407...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg følte ikke at jeg brukte noe typisk DOL-uttrykk da jeg skrev det. De eneste "typiske DOL-uttrykkene" jeg vet om. er det andre som har innført - av typen "fullverdig liv".

Jeg tror aldri jeg har lest så mange "nyskapende" negative uttrykk som dem 90tallsbarn har servert her de siste ukene - bunnjente, taperutseende, luseyrker, møkkaliv...  Jeg mente ikke å legge sten til byrden på noe vis. Jeg mener det framgår av sammenhengen at jeg ikke mener at trygd og bortstuing er synonymer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
laban skrev (1 time siden):

Jeg følte ikke at jeg brukte noe typisk DOL-uttrykk da jeg skrev det. De eneste "typiske DOL-uttrykkene" jeg vet om. er det andre som har innført - av typen "fullverdig liv".

Jeg tror aldri jeg har lest så mange "nyskapende" negative uttrykk som dem 90tallsbarn har servert her de siste ukene - bunnjente, taperutseende, luseyrker, møkkaliv...  Jeg mente ikke å legge sten til byrden på noe vis. Jeg mener det framgår av sammenhengen at jeg ikke mener at trygd og bortstuing er synonymer. 

 

Jeg sier ikke at noen har luseyrke? Taperutseende? Det har jeg aldri skrevet. Hvordan er et taperutseende liksom? 
Nei det er ord jeg har vokst opp med. Kanskje jeg ikke hadde så godt barndom som jeg tror. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (28 minutter siden):

Jeg sier ikke at noen har luseyrke? Taperutseende? Det har jeg aldri skrevet. Hvordan er et taperutseende liksom? 
Nei det er ord jeg har vokst opp med. Kanskje jeg ikke hadde så godt barndom som jeg tror. 

Ikke bry deg om han. Han er bare ute etter å mobbe. 

Anonymkode: 03ee1...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er nøyaktig slik det føles. Har aldri vært mer usynlig og glemt. 

Anonymkode: e4896...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (2 timer siden):

Jeg sier ikke at noen har luseyrke?

Du skrev om arbeid som "ble omtalt som luseyrker". 

90tallsbarn skrev (2 timer siden):

Taperutseende? Det har jeg aldri skrevet. Hvordan er et taperutseende liksom? 

Vel, du har skrevet gjentatte ganger at mange ser så kjedelige ut at du ikke gidder bli kjent med dem. Da kan du jo gå glipp av en god del. Dessuten skrev du at ditt eget utseende var bedre enn den taperaktige personligheten din.

Men poenget mitt var ikke å minne om disse stygge merkelappene, jeg nevnte det fordi jeg trodde den anonyme over her syntes jeg brukte et stygt uttrykk om å gå på trygd. Jeg tror nok du tåler såpass - og jeg vet jo at du ikke har noe ønske om det. 

Så for min del kan vi bare la dette ligge nå. Men prøv å ikke kategorisere folk så veldig etter utseende eller bakgrunn. Alle fortjener en sjanse. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så det nettopp brukt i dette innlegget. Googlet "stuet bort på trygd", fant det bare brukt på DOL. Det var spesiellt.

 

Anonymkode: 91407...1fa

Hvorfor ble det umulig å se dette plutselig?

Anonymkode: 1f60a...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hvorfor ble det umulig å se dette plutselig?

Anonymkode: 1f60a...45f

Ser det fint.

Anonymkode: 91407...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...