Gå til innhold

Det sosiale på jobb, hvor viktig er det for deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor viktig er det å være sosial på jobb? Hvordan takler du hjemmekontor og isolasjon.

Anonymkode: 456ed...fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvor viktig er det å være sosial på jobb? Hvordan takler du hjemmekontor og isolasjon.

Anonymkode: 456ed...fd8

Jeg er veldig lei av hjemmekontor og savner kontakten med kollegaer. Savner de små møtepunktene som hverdagen på kontoret hadde mange muligheter for.  Så for meg er det sosiale på jobb svært viktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvor viktig er det å være sosial på jobb? Hvordan takler du hjemmekontor og isolasjon.

Anonymkode: 456ed...fd8

Viktig, men det sosiale har flyttet seg over på skype, gruppemeldinger på fb, facetime osv. føler ikke at jeg går glipp av så mye. De på jobb som ikke behersker det tekniske strever mer merker jeg . Jeg trives veldig bra, med hjemmekontor. 

Anonymkode: 2ba4b...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvor viktig er det å være sosial på jobb? Hvordan takler du hjemmekontor og isolasjon.

Anonymkode: 456ed...fd8

Jeg har hjemmekontor en halv dag i uka for tiden og koser meg med det. :) Ellers er jeg på jobb som vanlig, litt mindre kollegakontakt et par dager i uka, men det går fint for det er roligere tider på jobben.

Veldig trivelig å møte kolleger ansikt til ansikt og kunne diskutere og spørre om ting som dukker opp der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner ikke det sosiale overhodet, men jeg tror jeg er den eneste på jobben som har det sånn. Jeg jobber mer effektivt når det ikke er folk rundt som snakker til meg eller med hverandre, og jeg synes faktisk samarbeidet med kolleger går raskere og smidigere over nettet. Jeg koser meg, men de andre er ganske fortvilet over situasjonen. Nå har vi begynt med felles spise- og kaffepauser på Teams, og det snakkes om fredagspils. Jeg er med fordi jeg føler at jeg må. Hadde gjerne droppet begge deler hvis det var akseptabelt, men det er en tydelig forventning om at vi skal heie fram disse tiltakene. Hurra da. Alt blir bra, sikkert 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Jeg savner heller ikke det sosiale på jobb noe særlig. Vennene mine er viktigere for meg en kollegene mine på jobb, selv om det absolutt er folk der jeg setter stor pris på og har interessante og morsomme samtaler med. Dessuten er vi minst like sosiale som før fordi terskelen for utenomsnakk i diverse Teams-møter er lav.

Setter ellers pris på å slippe å kaste bort tid og penger på å komme meg til og fra jobb og merker som tonie at det er mye enklere å jobbe konsentrert og uavbrutt hjemme. Det er veldig mye annet jeg savner pga. coronarestriksjoner, men å møte opp fysisk på jobb er ikke en av de tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har en jobb hvor jeg bestemmer selv over min arbeidstid, og jeg var vant til å ha hjemmekontor når jeg ville stenge meg av og jobbe konsentrert.  Men, fra det og være hjemme på heltid er lang vei.  Jeg savner fysiske møter, og alt det som er rundt det, f.eks. småpratet da møter var over, lunsjpauser sammen med kollegaer, småprat i gangene selv om det bare er å si god morgen når man møter på jobb.

Anonymkode: 35490...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...