Gå til innhold

Vallergan


jassy

Anbefalte innlegg

Har dere som har brukt Vallergan fast fått byttet til Phenergan som er i samme "gruppe"? Dette gjelder for søvn.

Vallergan er visstnok avregistrert ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
kupton skrev (8 timer siden):

Eller til alimemazin kapsler 20 mg som er synonympreparat til Vallergan.

Hjelp, jeg har tatt et halv vallergan (5 mg) mot søvn ved behov frem til nå. Hvordan løser jeg dette? 😦 20 mg blir MYE for mye. Andre medisiner som virker på samme måte som kan anbefales? Altså tilsvarende 5-10 mg Vallergan. Har prøvd Circadin og Zyrtec. De virker ikke i det hele tatt på meg.

Anonymkode: debec...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiaMaia skrev (6 timer siden):

Jeg ble satt over på Alimemazin Evolan

Kan du si noe om erfaringene dine? Virkning/bivirkninger av Alimemazin?

Jeg er litt tung i hodet en times tid etter at jeg våkner, av Vallergan (10mg), men ellers ingen bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kupton skrev (11 timer siden):

Eller til alimemazin kapsler 20 mg som er synonympreparat til Vallergan.

Spørsmålet her er om legen vil skrive dette ut. Har slitt med anst/depresjon i mange år og har brukt Vallergan for søvn. Sliter med angst/depresjon og søvn om natta er ett "must" for å fungere på jobb og ellers. Hodet må få en liten pause i løpet av døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jassy skrev (2 timer siden):

Kan du si noe om erfaringene dine? Virkning/bivirkninger av Alimemazin?

Jeg er litt tung i hodet en times tid etter at jeg våkner, av Vallergan (10mg), men ellers ingen bivirkninger.

Jeg har ikke prøvd de ennå da jeg har igjen vallergan. Av vallergan har jeg «hangover»/ er trøtt store deler av formiddagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jassy skrev (På 4.3.2021 den 5.20):

Spørsmålet her er om legen vil skrive dette ut. Har slitt med anst/depresjon i mange år og har brukt Vallergan for søvn. Sliter med angst/depresjon og søvn om natta er ett "must" for å fungere på jobb og ellers. Hodet må få en liten pause i løpet av døgnet.

Hvis han kunne skrive ut Vallergan m 20 mg dose (2 tbl), kan han sikkert skrive ut den ksoselen óg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.3.2021 den 2.58):

Hjelp, jeg har tatt et halv vallergan (5 mg) mot søvn ved behov frem til nå. Hvordan løser jeg dette? 😦 20 mg blir MYE for mye. Andre medisiner som virker på samme måte som kan anbefales? Altså tilsvarende 5-10 mg Vallergan. Har prøvd Circadin og Zyrtec. De virker ikke i det hele tatt på meg.

Anonymkode: debec...6f9

Atarax (heter nok noe anna nå til dags) vet jeg har blitt skrevet ut som alternativ til noen. 

Om du deler en tbl uten delestrek kan du kanskje nesten like godt ta halvparten av innholdet i en kapsel om den kan åpnes. Men man skal ikke gjøre noe av delene. Jeg ville ikke gjort det med medisiner til andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
AnonymBruker skrev (På 4.3.2021 den 2.58):

Hjelp, jeg har tatt et halv vallergan (5 mg) mot søvn ved behov frem til nå. Hvordan løser jeg dette? 😦 20 mg blir MYE for mye. Andre medisiner som virker på samme måte som kan anbefales? Altså tilsvarende 5-10 mg Vallergan. Har prøvd Circadin og Zyrtec. De virker ikke i det hele tatt på meg.

Anonymkode: debec...6f9

Du kan bruke alimemazin evolan dråper, det er akkurat samme virkestoff som det som het vallergan 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alimemazin blir jeg ikke trøtt av, men når jeg sovner, så sover jeg tungt.

Nå kommet alimemazin i kapsler og dråper. Så vil ma  ha mindre enn 20mg er det lett å fikse.

Anonymkode: e36ca...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...