Gå til innhold

Timelønn malerarbeid?


E7H7

Anbefalte innlegg

Hva er ok timelønn for malerarbeid? 


De som gjør jobben er ikke faglærte malere, men flinke, nøyaktige og raske. 

Jobbens omfang er ca. to arbeidsdager for to personer, altså til sammen 30 timer. 
Det er snakk om maling innendørs dvs. av en leilighet. Selvfølgelig ikke svart arbeid. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
E7H7 skrev (55 minutter siden):

Hva er ok timelønn for malerarbeid? 


De som gjør jobben er ikke faglærte malere, men flinke, nøyaktige og raske. 

Jobbens omfang er ca. to arbeidsdager for to personer, altså til sammen 30 timer. 
Det er snakk om maling innendørs dvs. av en leilighet. Selvfølgelig ikke svart arbeid. 

 

Skal det betales moms?

Anonymkode: a886f...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal det betales moms?

Anonymkode: a886f...8f5

De som maler er arbeidstakere, de har ikke eget firma. Svaret er vel derfor nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg brukte firma, pusset opp stue, kjøkken, baderom og gang. Kom på 42000,- Jeg insisterte på faktura. Syntes det var dyrt, men det ble veldig bra. De holdt vel på i 4 dager.

 

Blir nok vesentlig billigere med to løsarbeidere. Men dette burde jo vært avklart før oppussingen.

Anonymkode: b9724...152

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E7H7 skrev (3 timer siden):

Hva er ok timelønn for malerarbeid? 


De som gjør jobben er ikke faglærte malere, men flinke, nøyaktige og raske. 

Jobbens omfang er ca. to arbeidsdager for to personer, altså til sammen 30 timer. 
Det er snakk om maling innendørs dvs. av en leilighet. Selvfølgelig ikke svart arbeid. 

 

Jeg tenker at en timelønn på minimum 200,- er ok, - hvis de har en del erfaring og jobber fort, så hadde jeg kanskje tenkt 250,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Ekstra skrev (2 timer siden):

Hvis det er snakk om voksne folk ville jeg tenkt minimum 150 kroner i timen.

Det høres lite ut hvis det skal skattes av det.

Anonymkode: a886f...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg brukte firma, pusset opp stue, kjøkken, baderom og gang. Kom på 42000,- Jeg insisterte på faktura. Syntes det var dyrt, men det ble veldig bra. De holdt vel på i 4 dager.

 

Blir nok vesentlig billigere med to løsarbeidere. Men dette burde jo vært avklart før oppussingen.

Anonymkode: b9724...152

Skjønner hva du mener, men de er ikke løsarbeidere som sådan.  De er også mine leietakere og har sagt «vi blir enige om en pris». De er ikke kravstore - jeg vil betale dem ok lønn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (19 minutter siden):

Jeg tenker at en timelønn på minimum 200,- er ok, - hvis de har en del erfaring og jobber fort, så hadde jeg kanskje tenkt 250,-

Sjekket ‘allmenngjøringstariff’ den lå på ca 200. Tenker det er minimum, men at godt arbeid er verdt mer. Tror jeg skal foreslå 250🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E7H7 skrev (2 minutter siden):

Sjekket ‘allmenngjøringstariff’ den lå på ca 200. Tenker det er minimum, men at godt arbeid er verdt mer. Tror jeg skal foreslå 250🙂

250 er veldig godt betalt når det ikke er snakk om fagarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (22 minutter siden):

250 er veldig godt betalt når det ikke er snakk om fagarbeid.

Kanskje 250 er i overkant, men under 200 blir det iallfall ikke. Jeg nærmer meg en avgjørelse tror jeg😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (1 time siden):

250 er veldig godt betalt når det ikke er snakk om fagarbeid.

Det er ganske mange malere som ikke har fagbrev, så 250 kroner timen er neppe uvanlig for folk som jobber bra.  Minstelønn er jo 200,-    Men det kan godt hende at de også er fornøyd med f.eks. 230,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...