Gå til innhold

Kupton


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fastlegen konkluderte med depresjon og skrev ut medisiner for dette. DPS  ville stå for oppfølging av medisiner.  Fikk bivirkninger av medlemmene og måtte slutte.  Da sier DPS  at jeg ikke har depresjon men at det som feiler meg er negative symptomer.  Blir tilbudt medisiner mot psykose, det vil jeg ikke ha da jeg er enig med Fastlegen i at det er depresjon. Ser at psykiater også har sendt et brev til fastlegen, sikkert med hva DPS mener. Vet fra tidligere at fastlegen aldri går i mot det DPS mener, så sikkert nytteløst å få medisiner mot depresjon hos han nå. 

Er nå så langt nede at jeg er lei av livet, hva om noe kan jeg gjøre?   

Anonymkode: 18ddf...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er trist at du blir behandlet slik. I det minste burde de tatt seg tid til å forklare deg hvorfor de har endret diagnose.

Negative symptomer- har du schizofreni? Selv om du har det, bør depresjoner behandles med antidepressiva (som en tåler). Har ikke noe spesielt godt råd annet enn at du bør avtale en god og lang nok samtale med fastlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja har schizofreni sier de . Det er som om ingen har ansvar for å følge opp. Psykologen ville også at jeg skulle ta blodprøver for jeg spiser dårlig, psykiater rekviderte prøvene,de viste at jeg er feilernært.  Ingen følger opp dette heller så hva er vitsen med blodprøver da. Ja får prøve fastlegen, og vis han vil hjelpe så får jeg la være å fortelle det på DPS  så de ikke blander seg inn igjen. 

Anonymkode: 18ddf...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (6 timer siden):

Det er trist at du blir behandlet slik. I det minste burde de tatt seg tid til å forklare deg hvorfor de har endret diagnose.