Gå til innhold

Den somaliske familien tapte i retten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/KyW6xE/toeyen-familie-kastet-ut-hjemmefra-tapte-i-retten

Familien på syv har bodd i treromsleiligheten i ti år og betalt inntil 17.500 kroner i leie hver måned. 10. februar ble de kastet ut av namsfogden, som var bistått av tre politipatruljer.

Altså... Hvis denne familien har vært i stand til å betale 17.500 i husleie hver måned så vil jeg påstå at de fint kunne ha leid et billigere sted å bo. Det finnes flere boliger i Oslo med langt billigere leie. Så hvorfor mener de at de absolutt må bo i en kommunal leilighet da?

 

Anonymkode: a018f...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/KyW6xE/toeyen-familie-kastet-ut-hjemmefra-tapte-i-retten

Familien på syv har bodd i treromsleiligheten i ti år og betalt inntil 17.500 kroner i leie hver måned. 10. februar ble de kastet ut av namsfogden, som var bistått av tre politipatruljer.

Altså... Hvis denne familien har vært i stand til å betale 17.500 i husleie hver måned så vil jeg påstå at de fint kunne ha leid et billigere sted å bo. Det finnes flere boliger i Oslo med langt billigere leie.

De trenger en stor leilighet fordi de er en stor familie med mange barn.

Anonymkode: c2c7d...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De trenger en stor leilighet fordi de er en stor familie med mange barn.

Anonymkode: c2c7d...0d5

Ett par av ungene er voksne og kunne utmerket godt skaffet deltidsjobb for å hjelpe til eller flytte ut.

Anonymkode: b1443...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ett par av ungene er voksne og kunne utmerket godt skaffet deltidsjobb for å hjelpe til eller flytte ut.

Anonymkode: b1443...a22

Hvor enkelt er det for ungdommer av somalisk opprinnelse å skaffe seg deltidsjobb når de går på videregående?  Hvor skulle de ha flyttet?  Er det vanlig i norske kollektiv å ha somaliere der?

Det er mange spørsmål å spørre seg og dette er ingen enkel sak.

Anonymkode: dd904...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvor skulle de ha flyttet?

I utkanten av Oslo feks. Eller til en billigere leilighet i Oslo. 17500 er mye penger for leie i mnd. Skjønner liksom ikke vitsen med å insistere på fortsatt kommunal bolig når de likevel må ut med så mye penger for å bo der. Da finnes det helt vanlige boliger med mye mindre leiesum. 

Anonymkode: a018f...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bra de tapte i retten! Jeg er lei av alle disse innnvandrerne som kommer til Norge, trykker ut masse barn som en selvfølge og snylter på pengene våre! Hvorfor må de ha så mange barn? Når de ikke har råd eller plass til å ha de? De forventer at Norge skal ordne opp og spandere bolig og alt for at de skal ha masse sex og formere seg! 

Anonymkode: b17b1...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor må de ha så mange barn?

Det samme spørsmålet stiller jeg meg til de som absolutt må få barn i flyktningeleire. Håper de at barn skal være en fribillett ut? Det burde vært påtvunget å bruke prevensjon mens de bor så kummerlig. Siden, når livet er mer på stell kan de få barn. Gjerne få mange de vil, bare de greier å forsørge dem. Hvis ikke så burde det ikke vært lov å få flere enn to. 

Anonymkode: a018f...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bra de tapte i retten! Jeg er lei av alle disse innnvandrerne som kommer til Norge, trykker ut masse barn som en selvfølge og snylter på pengene våre! Hvorfor må de ha så mange barn? Når de ikke har råd eller plass til å ha de? De forventer at Norge skal ordne opp og spandere bolig og alt for at de skal ha masse sex og formere seg! 

Anonymkode: b17b1...ce7

Kanskje de fikk barna bør de kom til norge?

Anonymkode: c2c7d...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg mener også at nordmenn som ikke klarer å jobbe og har dårlig råd også ikke burde få 3-5 unger, vet om flere der...

det stod en sak om en norsk mann som var for skadet og syk til å jobbe, fordi han satt i rullestol. Men sex og fem barn klarer han å få og ta seg av! 
 

jeg sliter med helsa selv og syntes en hund var krevende nok. Jeg ønsker meg et barn selv, men ikke flere fordi de koster enormt og krever mye og 90 % av alle forhold tar slutt og den ene ender opp med ansvar for alle ungene...

Anonymkode: b17b1...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hvor enkelt er det for ungdommer av somalisk opprinnelse å skaffe seg deltidsjobb når de går på videregående?  Hvor skulle de ha flyttet?  Er det vanlig i norske kollektiv å ha somaliere der?

Det er mange spørsmål å spørre seg og dette er ingen enkel sak.

Anonymkode: dd904...b0f

Det er ikke vanskeligere enn for andre så lenge du oppfører deg bra og normalt. Det er ikke så lett hvis du bruker stoff eller går amok på arbeidsplassen (som min beklagelige erfaring med 5 av 6 somaliske yngre på en arbeidsplass for en del år siden er). 

Dessverre har en del seg selv å takke for rasismen de opplever. De fremmedkulturelle jeg har møtt som oppfører seg som folk, ikke trakasserer kvinner, osv.  har aldri hatt problemer i arbeidslivet (selv om det for noen er vanskeligere å få et jobbintervju og det er ikke bra). 

Endret av ISW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (22 minutter siden):

Det er ikke vanskeligere enn for andre så lenge du oppfører deg bra og normalt. Det er ikke så lett hvis du bruker stoff eller går amok på arbeidsplassen (som min beklagelige erfaring med 5 av 6 somaliske yngre på en arbeidsplass for en del år siden er). 

Dessverre har en del seg selv å takke for rasismen de opplever. De fremmedkulturelle jeg har møtt som oppfører seg som folk, ikke trakasserer kvinner, osv.  har aldri hatt problemer i arbeidslivet (selv om det for noen er vanskeligere å få et jobbintervju og det er ikke bra). 

Lover du meg at du ikke bruker den erfaring du har med 5 av 6, mot andre somaliske ungdommer.  Hvis du gjør det så klarer du mer enn jeg ville klare.  De som oppfører seg har ikke seg selv å takke for hvordan andre oppfører seg.

Håper du forstår meg, selv om jeg ikke er sikker på det.

Anonymkode: dd904...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg mener også at nordmenn som ikke klarer å jobbe og har dårlig råd også ikke burde få 3-5 unger, vet om flere der...

det stod en sak om en norsk mann som var for skadet og syk til å jobbe, fordi han satt i rullestol. Men sex og fem barn klarer han å få og ta seg av! 
 

jeg sliter med helsa selv og syntes en hund var krevende nok. Jeg ønsker meg et barn selv, men ikke flere fordi de koster enormt og krever mye og 90 % av alle forhold tar slutt og den ene ender opp med ansvar for alle ungene...

Anonymkode: b17b1...ce7

Så du mener at alle som blir gravide burde ta abort?

Anonymkode: dd904...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Lover du meg at du ikke bruker den erfaring du har med 5 av 6, mot andre somaliske ungdommer.  Hvis du gjør det så klarer du mer enn jeg ville klare.  De som oppfører seg har ikke seg selv å takke for hvordan andre oppfører seg.

Håper du forstår meg, selv om jeg ikke er sikker på det.

Anonymkode: dd904...b0f

Hva mener du?

Anonymkode: a018f...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Så du mener at alle som blir gravide burde ta abort?

Anonymkode: dd904...b0f

Hvis de ikke kan forsørge barna selv, så må vel svaret bli ja.

Anonymkode: c2c7d...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis de ikke kan forsørge barna selv, så må vel svaret bli ja.

Anonymkode: c2c7d...0d5

Tror du at alle er enige med deg der? Hva innebærer å forsørge seg selv?

Anonymkode: dd904...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror du at alle er enige med deg der? Hva innebærer å forsørge seg selv?

Anonymkode: dd904...b0f

Ha jobb selvfølgelig.

Anonymkode: a018f...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror du at alle er enige med deg der?

Nei?

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva innebærer å forsørge seg selv?

Anonymkode: dd904...b0f

Ikke leve på offentlige stønader.

Anonymkode: c2c7d...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ha jobb selvfølgelig.

Anonymkode: a018f...8b5

Det er mange på dol som ikke har jobb.  Har du jobb?

Anonymkode: dd904...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hva mener du?

Anonymkode: a018f...8b5

Jeg mener at de som har dårlig erfaring med mørkhudede veldig veldig ofte lar det går utover mørkhudede.

Anonymkode: dd904...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...