Gå til innhold

Rivotril og bilkjøring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vet at dette i dag ikke er lov å blande, men før de nye loven ble endret for noen år siden var det lov. 
Jeg brukte 2mg som foreskrevet av lege og gjorde dette etter at loven ble endret og kjørte fortsatt bil, noe han visste(Kjørte selvsagt ikke om jeg følte med påvirket ref. rød trekant). Jeg var ikke klar over at dette ikke lengre var lovlig før en god stund etter loven ble endret da jeg leste om det på nettet.
Bor i dag i Oslo og er uføretrygdet så bil er ute av bildet uansett, men i etterkant lurer jeg på hva slags straff jeg ville fått?
Ser kjendiser som kjører i kokainrus/høy promille som krasjer etc. og får relativt lette straffer i mine øyne. Hva ville da skjedd med meg?.
Er dette blitt prøvet i rettsvesenet?, altså har noen som bruker lovlige medikamenter som foreskrevet av lege blitt fengslet for dette?(Vet alle er ansvarlige selv, men er sikkert en del som fortsatt ikke er klar over hvor strengt det er blitt). Kan jo være mange som har fått en pakke Sobril av legen for noen år siden og f.eks tar en tablett før tannlegebesøk etc. uten å vite at dette er ulovlig i dag.

Lurer i etterkant på hva slags straff jeg ville fått hvis jeg hadde blitt stanset med Rivotril i blodet, selv om det var bruk som foreskrevet av lege?
Lurer også på om det er mange der ute om ikke er klar over reglene og kjører ulovlig?.

Anonymkode: 6feb9...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...