Gå til innhold

Bipolar 2 og kompleks ptsd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ja. 

Anonymkode: b8de0...35c

Vet du om det er en vanlig kombinasjon? 

Anonymkode: aa581...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vet du om det er en vanlig kombinasjon? 

Anonymkode: aa581...693

Jeg har skjønt at bipolar 2, kptsd og eupf er vanskelig å skille fra hverandre siden de gir mye de samme symptomene. 

Anonymkode: aa012...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
girlinyellow skrev (14 minutter siden):

Jeg har bp1 og kptsd. Stemningslidelser og traumelidelser er vanlige komorbide lidelser 🙂

Takk for svar 😊

Anonymkode: aa581...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har bipolar type 2 og kompleks PTSD. De kan være vanskelig å skille fra hverandre, og i mitt tilfelle ble symptomene mine tolket som "kun" PTSD helt til jeg var 30 år. Opplevde en himmelvid forskjell etter jeg fikk bipolardiagnosen og startet medisinering. Veldig kjipt å tenke på at livet mitt kunne vært ganske annerledes hvis jeg hadde fått rett diagnose tidligere...

Anonymkode: 58aad...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har bipolar type 2 og kompleks PTSD. De kan være vanskelig å skille fra hverandre, og i mitt tilfelle ble symptomene mine tolket som "kun" PTSD helt til jeg var 30 år. Opplevde en himmelvid forskjell etter jeg fikk bipolardiagnosen og startet medisinering. Veldig kjipt å tenke på at livet mitt kunne vært ganske annerledes hvis jeg hadde fått rett diagnose tidligere...

Anonymkode: 58aad...a27

Vet du hvordan de klarte å skille på de? -eller hva slags symptomer som gjordeat de tenkte at det er begge deler. For det må være vanskelig å skille de to. 

Anonymkode: aa581...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var svingningene i stemningsleiet som gjorde at de mistenkte noe mer enn "bare" kompleks PTSD. Gjentatte, alvorlige depresjoner og oppturer der jeg var hyperaktiv og elsket livet. Og når jeg tenker tilbake så har jeg hatt det sånn helt siden tidlig i tenårene, og ser i dagbøkene mine at jeg har beskrevet depresjoner og oppturer helt siden 12-års alder. 

Anonymkode: 58aad...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...