Gå til innhold

Å bli for avhengig av behandler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

 

Jeg er veldig nervøs og nærmest redd for å bli for nær og avhengig av behandler, og det å knytte meg for mye. Har begynt hos ny behandler og jeg tenker at det kanskje kan skje. En del av problematikken min er at jeg er redd for nettopp nærhet og tilknytning så såvidt jeg har forstått det er det at jeg skal slippe behandler inn og faktisk knytte meg en del av behandlingsopplegget. 

Noen som har erfaring med dette? Hva gjør jeg?

Anonymkode: 65def...5df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

Jeg er veldig nervøs og nærmest redd for å bli for nær og avhengig av behandler, og det å knytte meg for mye. Har begynt hos ny behandler og jeg tenker at det kanskje kan skje. En del av problematikken min er at jeg er redd for nettopp nærhet og tilknytning så såvidt jeg har forstått det er det at jeg skal slippe behandler inn og faktisk knytte meg en del av behandlingsopplegget. 

Noen som har erfaring med dette? Hva gjør jeg?

Anonymkode: 65def...5df

Det skal du diskutere med behandler :) 

Anonymkode: cf355...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva gjør jeg

Du trenger ikke gjøre noe, annet enn å forsøke å uttrykke tanker og følelser så åpent du til en hver tid klarer.

Tillit og det å åpne seg for en behandler kan ta tid. Vær tålmodig med deg selv, og minn deg selv på at ubehaget du føler er der av en grunn, men at det ikke trenger være sånn for alltid. Å gradvis klare å romme en større del av ubehaget og følelsene som dukker opp, er en sentral del av behandlingen. Tøft når det står på, men så absolutt verdt det på sikt. 

Anonymkode: 463e1...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det skal du diskutere med behandler :) 

Anonymkode: cf355...b0c

Har planer om det.

Anonymkode: 65def...5df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du trenger ikke gjøre noe, annet enn å forsøke å uttrykke tanker og følelser så åpent du til en hver tid klarer.

Tillit og det å åpne seg for en behandler kan ta tid. Vær tålmodig med deg selv, og minn deg selv på at ubehaget du føler er der av en grunn, men at det ikke trenger være sånn for alltid. Å gradvis klare å romme en større del av ubehaget og følelsene som dukker opp, er en sentral del av behandlingen. Tøft når det står på, men så absolutt verdt det på sikt. 

Anonymkode: 463e1...66b

Det skal jeg forsøke så godt jeg kan.

Ja, føler jeg ikke er helt der at jeg er 100% åpen ennå, men godt på vei. 

Anonymkode: 65def...5df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...