Gå til innhold

Seponering-syndrom Remeron?


Duken

Anbefalte innlegg

I forbindelse med dårlig søvn og depresjon, brukes av og til små mengde remeron/mirtazipin over noen dager for å få noe bedre søvn. Kan dette etter 3-4 dagers bruk etterhverandre føre til seponeringsyndrom på samme måte som SSRI? Det brukes kun ved behov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det fører helt sikkert ikke til noe seponeringssyndrom.

En helt annen sak er at etter noen tids bruk av et hvilket som helst sovemiddel, vil første natt uten ofte føre til litt dårligere søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (22 minutter siden):

Det fører helt sikkert ikke til noe seponeringssyndrom.

En helt annen sak er at etter noen tids bruk av et hvilket som helst sovemiddel, vil første natt uten ofte føre til litt dårligere søvn.

Takk igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
kupton skrev (På 6.3.2021 den 18.59):

Det fører helt sikkert ikke til noe seponeringssyndrom.

En helt annen sak er at etter noen tids bruk av et hvilket som helst sovemiddel, vil første natt uten ofte føre til litt dårligere søvn.

Kupton; 

Kan eg spør om remeron/mirtazipin ofte blir brukt for angstlidelser? Kan en ta sertralin og mirtazipin samtidig uten problem? Sertralin hjelper veldig på tankekjøret og remeron hjelper meg å sove/roe meg ned om kveldene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duken skrev (30 minutter siden):

Kupton; 

Kan eg spør om remeron/mirtazipin ofte blir brukt for angstlidelser? Kan en ta sertralin og mirtazipin samtidig uten problem? Sertralin hjelper veldig på tankekjøret og remeron hjelper meg å sove/roe meg ned om kveldene

De kan sånn helt generelt tas samtidig. Innbiller meg at SSRI og Remeron er en ganske vanlig kombinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kupton skrev (På 17.3.2021 den 21.33):

Remeron blir brukt mot angst, men ikke så ofte som SSRI. Kombinasjonen er helt grei.

Kupton; 

Vil man ha etterhengende effekt av remeron 1-2 dager etter en har tatt medisinen, med tanke på det er så lang halveringstid? Hvilken medisin/antidepr. er etter din mening mest brukt i angstlidelser? Vil du si sertralin er et godt valg?

takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva du tenker på med etterhengende effekt, men den har ikke spesielt lang halveringstid.

Mest brukt er SSRI, og sertralin er et SSRI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (15 timer siden):

Jeg vet ikke helt hva du tenker på med etterhengende effekt, men den har ikke spesielt lang halveringstid.

Mest brukt er SSRI, og sertralin er et SSRI.

Om en tar en lav dose på kvelden for søvn, vil denne også ha en ”beroligende effekt den kommende dagen” eller er all virkning over når eg våkner?

takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duken skrev (43 minutter siden):

Om en tar en lav dose på kvelden for søvn, vil denne også ha en ”beroligende effekt den kommende dagen” eller er all virkning over når eg våkner?

takk

Du vil ha noe beroligende effekt dagen etter også selv om søvneffekten er sterkest rett etter du tar den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (3 timer siden):

Du vil ha noe beroligende effekt dagen etter også selv om søvneffekten er sterkest rett etter du tar den. 

Takk ISW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
kupton skrev (På 20.3.2021 den 21.43):

Jeg vet ikke helt hva du tenker på med etterhengende effekt, men den har ikke spesielt lang halveringstid.

Mest brukt er SSRI, og sertralin er et SSRI.

Det er bare av og til eg tar remeron (på de verste dagene) ville denne døsigheten gi seg om eg blir vant til medisinen? Eg føler meg mer avslappet av remeron om kvelden eller hva zoloft gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duken skrev (19 minutter siden):

Det er bare av og til eg tar remeron (på de verste dagene) ville denne døsigheten gi seg om eg blir vant til medisinen? Eg føler meg mer avslappet av remeron om kvelden eller hva zoloft gjør. 

Ja, den vi gi seg om du tar det fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...