Gå til innhold

Langrenn er ikke spennende!


Worrisome Plenty

Anbefalte innlegg

Worrisome Plenty

Norge vinner fordi det er her stort sett folk driver med idretten! Hadde like mange drevet med langrenn i utlandet så hadde ikke alle som vant vært Norske! Langrenn blir ikke mer spennende pga att kommentatorene skriker! Langrenn er driiiiiiiiiiiiiiiiiiit kjedelig. Og når det nå kommer i dagsrevyen i kveld, så kommer det igjen til å bli fremstilt som en prestasjon!!! Nei, det er det ikke!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UtakknemligDiva

Fint om det finnes en hobby og interesse for alle. men jeg er enig, og nordmenn er ganske kjedelige når det kommer til mye. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty skrev (32 minutter siden):

Norge vinner fordi det er her stort sett folk driver med idretten! Hadde like mange drevet med langrenn i utlandet så hadde ikke alle som vant vært Norske! Langrenn blir ikke mer spennende pga att kommentatorene skriker! Langrenn er driiiiiiiiiiiiiiiiiiit kjedelig. Og når det nå kommer i dagsrevyen i kveld, så kommer det igjen til å bli fremstilt som en prestasjon!!! Nei, det er det ikke!!!!

Se på noe annet da. Jeg bryr meg ikke så hardt om langrenn, men det er jo en million andre ting å se på tv eller internett så finn deg noe annet å se på fremfor å klage på noe som sikkert hundretusenvis sitter og koser seg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Norge er gode fordi de har gode trenere og mye erfaring. De hadde vært like gode uansett, det er jo tross alt veldig mange land som deltar.

Hvordan vil du forklare Ingebrigtsen brødrene da? Det er jo ikke typisk for Norge å være god i langdistanseløp eller løp generelt.

Det er jo fordi de har en veldig god trener, og selvsagt godt utgangspunkt i genene.

Jeg syns langrenn er gøy og det er heldigvis frivillig å se på det.

Anonymkode: 6bef6...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Norge er gode fordi de har gode trenere og mye erfaring. De hadde vært like gode uansett, det er jo tross alt veldig mange land som deltar.

Hvordan vil du forklare Ingebrigtsen brødrene da? Det er jo ikke typisk for Norge å være god i langdistanseløp eller løp generelt.

Det er jo fordi de har en veldig god trener, og selvsagt godt utgangspunkt i genene.

Anonymkode: 6bef6...a22

Ja, vi er best fordi vi har det i genene.

Anonymkode: ed6fb...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
Lillemus skrev (1 time siden):

Se på noe annet da. Jeg bryr meg ikke så hardt om langrenn, men det er jo en million andre ting å se på tv eller internett så finn deg noe annet å se på fremfor å klage på noe som sikkert hundretusenvis sitter og koser seg med.

Hadde de holdt seg unna nyhetssendingene (minus sporten) så skulle jeg vært fornøyd. Men de dekker det bredt i nyhetene. Akkurat som det er noen sensasjon at Norge vinner. Det er det ikke. Dessuten er jeg med på å betale NRK skatt, att de bruker så mye ressurser på dette tullet er en uting. De sloss med TV2 om rettighetene og betaler i dyre dommer. NRK burde nøye seg med å sende ett kort referat. Ikke tapetsere sendeflatene med dette tullet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Norge er gode fordi de har gode trenere og mye erfaring. De hadde vært like gode uansett, det er jo tross alt veldig mange land som deltar.

Hvordan vil du forklare Ingebrigtsen brødrene da? Det er jo ikke typisk for Norge å være god i langdistanseløp eller løp generelt.

Det er jo fordi de har en veldig god trener, og selvsagt godt utgangspunkt i genene.

Jeg syns langrenn er gøy og det er heldigvis frivillig å se på det.

Anonymkode: 6bef6...a22

Og hvor vanlig er det at vi hevder oss i friidrett som 100 meter? Ikke en trener i verden kunne fremprovosere en etnisk norsk vinner i 100 meter. Det har vi ikke gener til.. Det ville vært like sensasjonelt som hvis en Sudaneser vant 5 mila i kollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty skrev (5 minutter siden):

Hadde de holdt seg unna nyhetssendingene (minus sporten) så skulle jeg vært fornøyd. Men de dekker det bredt i nyhetene. Akkurat som det er noen sensasjon at Norge vinner. Det er det ikke. Dessuten er jeg med på å betale NRK skatt, att de bruker så mye ressurser på dette tullet er en uting. De sloss med TV2 om rettighetene og betaler i dyre dommer. NRK burde nøye seg med å sende ett kort referat. Ikke tapetsere sendeflatene med dette tullet.

Jeg kunne sagt det samme om fotball som er noe av det kjedeligste jeg ser, men det er jo mange som koser seg med det også. Merkelig nok. Bytter bare kanal jeg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at langrenn hadde vært mer spennende om flere nasjoner hevdet seg, men jeg synes det er underholdende uansett.

 

Og selv om vi her oppe på berget av en eller annen grunn hevder oss godt i «nordic skiing», så har det svingt også her, selv om det er en stund siden. Jeg er gammel nok til å syntes det var stas med bronsemedaljer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (56 minutter siden):

Jeg er enig i at langrenn hadde vært mer spennende om flere nasjoner hevdet seg, men jeg synes det er underholdende uansett.

 

Og selv om vi her oppe på berget av en eller annen grunn hevder oss godt i «nordic skiing», så har det svingt også her, selv om det er en stund siden. Jeg er gammel nok til å syntes det var stas med bronsemedaljer.

Sant nok. Legendariske Oddvar Brå hadde ett delt VM gull, og ingen medaljer i OL (med all mulig respekt).

Det var veldig spesielt at Norge vant noe som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Worrisome Plenty skrev (1 time siden):

Og hvor vanlig er det at vi hevder oss i friidrett som 100 meter? Ikke en trener i verden kunne fremprovosere en etnisk norsk vinner i 100 meter. Det har vi ikke gener til.. Det ville vært like sensasjonelt som hvis en Sudaneser vant 5 mila i kollen.

Har jeg sagt det er vanlig? Du som påstår at Norge ikke hadde vært så gode hvis flere land deltok. Folk fra Sudan hadde sikkert gjort det bra på ski om de hadde muligheten. Det vet du absolutt ingenting om. Eller er du genforsker? Forstår ikke logikken din.  Du snakker jo imot deg selv.

Anonymkode: 6bef6...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
Ekstra skrev (3 timer siden):

Jeg er enig i at langrenn hadde vært mer spennende om flere nasjoner hevdet seg, men jeg synes det er underholdende uansett.

 

Og selv om vi her oppe på berget av en eller annen grunn hevder oss godt i «nordic skiing», så har det svingt også her, selv om det er en stund siden. Jeg er gammel nok til å syntes det var stas med bronsemedaljer.

Kan det være fordi vi er ett av få land med forhold for det? DVS snø? I slettelandskap, og ikke bare på fjellet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty skrev (8 timer siden):

Kan det være fordi vi er ett av få land med forhold for det? DVS snø? I slettelandskap, og ikke bare på fjellet?

 

Selvfølgelig har vi et spesielt forhold til langrennski her nord, men mitt poeng var at vi ikke bestandig har vært suverene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty skrev (9 timer siden):

Kan det være fordi vi er ett av få land med forhold for det? DVS snø? I slettelandskap, og ikke bare på fjellet?

 

De fleste i verden har nok ikke enkel tilgang til skispor, men jeg synes det er litt overdrevent å si at Norge er "et av få land". Det er snø i hele nordlige USA, Canada, Russland, Kina etc.

Langrenn er i kraftig vekst i USA med 4-5 millioner aktive. Det er et større grunnfjell av løpere der enn i Norge, men de mangler satsingen på elitenivå.

Jeg synes allikevel det er kjedelig at Norge dominerer så voldsomt på elitenivå. Det er en trussel mot sporten. 

Endret av Grendel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knas skrev (30 minutter siden):

Vasaloppet var kult da! 

Enig, det var spennende. Dessuten de som satset vant, både hun svenske og gjerdalen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langrenn er spennende for mange. Det er derfor de får så stor dekning på TV.
Interesser er subjektivt. Jeg ser alt av langrenn på TV, og det er nesten det eneste jeg ser på. Hvis det ikke var sendinger med langrenn, hadde jeg ikke hatt TV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...