Gå til innhold

oppdagelse av psykose hos pasient


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Broren min i 40- årene har de siste årene gått i terapi. Men ikke før nå nylig ble det avslørt at han var psykotisk. I alle år har han gått og trodd og følt en helt annen virkelighet enn oss andre. Det har ikke kommet frem tidligere av den enkle grunn at verken han eller terapeutene aldri har snakket om temaet. Det har vært fokus på helt andre ting i timene. Det gjelder helt spesifikke ting som ikke noen kan vite om før det snakkes om. Han virker helt upåfallende til vanlig, men inni seg har han altså denne virkelighetsforståelsen som er helt annerledes enn det som er normalt og vanlig. 

Spørsmålet jeg stiller meg da er hvordan dette kan være mulig? Hvorfor har ingen terapeuter klart å avsløre dette før nå? Må si jeg er helt sjokkert. Han fortalte det til meg i går at han har fått en ny diagnose, en psykoselidelse. 

Er dette virkelig mulig? Er det virkelig mulig at han til tross for omtrent ukentlige behandlingstimer i 5 år har gått under radaren? Er ikke dette en stor skam? 

Hilsen pårørende

Anonymkode: 08d23...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...