Gå til innhold

Medisin ved reell livskrise


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå snakker jeg om en stor reell krise, som ikke henger sammen med det psykiske. Jeg sliter psykisk veldig i tillegg.

Kan jeg be legen om xanor? Nå har jeg stått i psykisk sykdom hele livet og jeg er godt voksen. Angst er det aller verste, hemmende angst.

Men hvis det skulle oppstå en krise, noe jeg er ekstremt redd for. Kan jeg da be legen om xanor?

Jeg takler ikke mer lenger. Ei heller kortidsvirkende benzo. Det er bedre jeg bare får slippe mer angst og ptsd. Det ser ikke ut til å bli bedre. Har gått i terapi i årevis, prøvd alt.

Anonymkode: 029c9...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
kupton skrev (14 minutter siden):

Med Xanor får du det klart bedre - noen uker. Deretter har du fått nok en utfordring. 

Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Ssri virker ikke på meg pga genvariant. 

Anonymkode: 029c9...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nå snakker jeg om en stor reell krise, som ikke henger sammen med det psykiske. Jeg sliter psykisk veldig i tillegg.

Kan jeg be legen om xanor? Nå har jeg stått i psykisk sykdom hele livet og jeg er godt voksen. Angst er det aller verste, hemmende angst.

Men hvis det skulle oppstå en krise, noe jeg er ekstremt redd for. Kan jeg da be legen om xanor?

Jeg takler ikke mer lenger. Ei heller kortidsvirkende benzo. Det er bedre jeg bare får slippe mer angst og ptsd. Det ser ikke ut til å bli bedre. Har gått i terapi i årevis, prøvd alt.

Anonymkode: 029c9...ea7

Slik jeg forstår deg, så er du ikke i noen krise akkurat nå? 

Ved reelle vansker, så er det mange som håndterer dette overraskende bra, kanskje vil det også gjelde deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håpeful

Livskriser bør egentlig ikke medisineres. Hvis mulig ville jeg gjort alt for å holde meg unna benzodiazepiner, uten at jeg skal si at du skal unngå det for alt i verden.. Man skal ha svært mye angst for å rettferdiggjøre bruk av benzodiazepiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpeful skrev (25 minutter siden):

Livskriser bør egentlig ikke medisineres. Hvis mulig ville jeg gjort alt for å holde meg unna benzodiazepiner, uten at jeg skal si at du skal unngå det for alt i verden.. Man skal ha svært mye angst for å rettferdiggjøre bruk av benzodiazepiner.

Jeg var i en livskrise for få år siden og var i perioder helt utafor (en i nær familie tok sitt eget liv)  Jeg spurte ikke etter noe ekstra medisiner, men da mente legen at jeg trengte litt vival. Jeg kom meg lettere igjennom den krisen med vival og slapp kanskje å få en ny periode i forhold til det bipolare.  Og det er vel dette  benzo bl.a  er til for... å slukke branner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...